Tsja, ieder zijn ding hè
Sommigen plakken de DS3R stickers op hun DS3, sommigen doen niks aan hun DS3, en ik wil mijn DS3 “R” waardig gaan maken!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Wat versta je onder R waardig??
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Wil mijn DS3 dezelfde of een betere wegligging geven met daarbij een motorvermogen wat ongeveer hetzelfde is als de DS3R
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Het is nu al te laat (je hebt het DS3R-logo immers al ontvangen en aangebracht), maar had je deze website niet gezien?
Dat is niet duur inderdaad!
Heb er zelf 15 euro voor betaald incl. verzenden.
Hierbij nog even de LED en Xenon foto’s
Met alleen de PIAA LED’s (niet zo goed zichtbaar doordat het nog licht is)
En nu met Pilot 6000k Xenon en de PIAA LED’s
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Het is alweer een tijdje terug dat ik hier heb gereageerd, dus is het weer tijd voor een update.
Heb wat modificaties gedaan en nog op de plank liggen:
Heb de standaard plastic “Boost Pipes” vervangen voor dikkere aluminium “Boost Pipes”
Voor
Na
Verschil is er wel. Hij lijkt nog soepeler in lage toeren en lijkt wat makkelijker door te trekken.
Ik zeg 2x lijkt, omdat ik nog geen onderbouwing heb op papier. Dit zal dus nog op een rollenbank getest worden!
Daarnaast heb ik gisteren via eBay een mooie set -25mm H&R verlagingsveren weten te winnen.
Heeft me nu 148 euro gekost incl. het verzenden naar NL
Waarom deze veren?
Wil niet veel lager, de DS3 ligt er standaard al redelijk netjes bij.
Deze veren zijn net iets strakker dan standaard en dus zal het overhellen nog ietsje minder worden.
Standaard heeft de DS3 al een strak onderstel en denk dat dit net een mooie aanvulling is, zonder dat het comfort minder wordt en ik drempels niet meer normaal kan nemen.
Laatste aanpassing die eraan zit te komen is een compleet Turboback 60mm RVS uitlaat systeem.
Ben met 2 vrienden van de TU Delft wezen kijken naar de standaard uitlaat en bekeken waar de resticties zitten.
De uitlaat zal compleet met de hand worden gemaakt en is dus van voor tot achter 60mm in doorsnede.
Ook zal er een Catalysator van HJS worden gemonteerd welke minder restricties heeft.
Waarom de uitlaat aanpassen?
Wil een wat sportiever geluid. Niet luid als je normaal rijdt, maar wel wat sportiever bij stevig gasgeven.
Daarnaast zal het de Turbo minder stressen omdat er minder tegendruk zal zijn. Als voordeel dus een langere levensduur voor de Turbo.
Ook is het systeem straks compleet van RVS en zal het de auto dus wel overleven
Ga wel gewoon het standaard sierstuk gebruiken omdat ik niet aan de looks wil zitten!
Ook zal er vermogen en koppel gewonnen worden wat het dagelijks rijden soepeler zal maken.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
De verlagingsveren zijn binnen!
Worden gemonteerd op vrijdag 28/10
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Even een snelle foto:
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik zie ze liever gemonteerd
Haha, ik ook Leon. Nog even 1,5 week geduld
Foto’s volgen uiteraard gelijk!
Volgende modificatie die ik ook ga doen is deze:
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299
Heeft met de positive crankcase ventilation te maken waardoor dampen (+ olie) uit het kleppendeksel
het inlaattraject ingaan.
Dit zorgt voor veel smurrie en viezigheid op je kleppen en het gehele inlaat traject met op den duur gevolgen voor de doorstroming van zuurstof ect. richting de kleppen en heeft zelfs al geleid tot het vastzitten van de inlaatkleppen, met weer als gevolg dat er een compleet nieuw blok in moest.
De enthousiatelingen zullen wel weer roepen; je bent gek dat je hieraan gaan sleutelen, want als het
slecht zou zijn dan zou PSA dit zelf ook wel doen….
Nou dat klopt, dit hebben ze ook al gedaan, namelijk op de DS3R en de Peugeot RCZ, maar nog niet op de “normale” THP motoren
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Ik heb t op mijn vorige auto ook gedaan, er zat me toch en drap en rotzooi in die leidingen.
Zal deze slang ook op de VTi zitten?
is een oil catch tankje niet ook een idee?
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Weet eigenlijk niet of dit ook op een VTI zit.
Zou haast denken van wel.
Een antwoord op je andere vraag.
Dit kan, echter heeft een THP 2 van dit soort slangen.
De ene zoals in de bovengenoemde post waar de update voor is.
De tweede kan je zien op mijn foto hierboven en loopt vanaf de rechterkant van de kop naar beneden richting de turbo.
Wil hier inderdaad zelf een Catch Tankje tussen zetten!
Zoals deze: http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=030201MISC&product=FMCTDS3
Maar dan veel goedkoper
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
ZOOOO:O dat is een aardig prijsje.
Ik heb er hier ook nog eentje liggen, ziet natuurlijk altijd wel gaaf uit en ook zeker wat beter voor de motor.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
ELke moderne motor heeft toch zo’n ventilatie? Ik heb die van mijn vorige auto ook eens schoongemaakt….zat na 180K helemaal verstopt….en dan was er zelf nog een speciale olieafscheider van VW ingebouwd…..dus als je er vanaf kunt lijkt het mij alleen maar beter.
T liefst zou ik de EGR-klep ook buiten werking stellen, dat zorgt ook voor troep (bij diesel voornamelijk roet) in het inlaatsysteem.
Vandaag even de DS3 gewassen. Niks bijzonders natuurlijk.
Had sinds kort een nieuwe Shampoo van Meguiars, de Ultimate Wash and Wax.
Echt bizar goed spul.
Heb de auto eerst afgespoeld, daarna met het 2 emmer principe gewassen en aansluitend weer afgespoeld.
Water gleed er al gelijk vanaf en hoefde alleen nog maar droog te deppen.
Bandjes even ingesmeerd, en dit was toen het resultaat:
Foto’s zijn een beetje crappy (iPhone) maar geeft denk ik een goed beeld
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler