



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Volgens mij wordt bij een CX de kogel gesmeerd door de LHM in de lekzak.
Dit is correct voor men de lekzak monteerd ,doe je eerst wat LHM in de lekzak .
Niet te veel ,ongeveer een theelepel vol.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ok, bedankt. Ik zal het vet weer weghalen en er wat lhm voor in de plaats doen.
Umm, nog een vraagje over banden. Ik ga er toch maar nieuwe sloffen opzetten voor het reisje Parijs. Bij mij zitten er nu 195/70 r14 op, maar volgens de site van dr Theo zou dat 185/70 r14 moeten zijn. maakt het nog veel verschil in rijgedrag, die ene centimeter?
Ik denk het niet. Alleen je teller zal iets afwijken. De omtrek is iets groter, dus zal je teller denken dat je iets langzamer rijdt dan je in het echt doet (toch?). Kijk evt met een GPS (op je mobiel) hoeveel de teller afwijkt. Qua weggedrag vermoed ik weinig verschil.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij mij is met deze bandenmaat de snelheid zoals aangegeven op de snelheidsmeter exact aan de snelheid zoals de GPS aangeeft. Althans tot 100 km/u. Daarboven wijkt de snelheidsmeter iets af. 120 op de snelheidsmeter = 118 echt.
Ik vind het wel goed zo: iets minder toeren en een geijkte meter.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
yke schreef:Bij mij zitten er nu 195/70 r14 op, maar volgens de site van dr Theo zou dat 185/70 r14 moeten zijn.
Dat klopt niet. De juiste maat moet zijn: 185 R14 (da’s dus automatisch een 80-serie) of anders die 195/70 R14, zoals je nu hebt. 185 70 heeft een te lage wang, reken maar uit.
Ik zou voor 195 gaan, staat beter.
Edit: let wel op dat je H-banden monteert hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb idd 195, maar weet zo niet welke hoogte/breedte verhouding deze heeft.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
vrijwel zeker 70. Kijk maar n’s.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
OK, bedankt voor de feedback
Hoi mensen. Ik heb vandaag nog een stukje benzine leiding vervangen, het stukje van de benzine motor naar de kunststof leiding. Ongeveer 10 cm. Nu is met her erop pielen van de slang de kunststof leiding even geknakt.. Niet direct witte plekken erin oid maar toch lijkt me dat niet goed. Waarmee het beste te vervangen? Helemaal gates leiding, of liever een metalen leiding of zelfs hetzelfde elders vandaan halen?. Of kan dit spul wel tegen een knakje? Gr. Yke



Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Ik heb mijn banden hier http://www.topbanden.com/ gekocht thuis afgeleverd en bij mij in de buurt laten monteren. Michelin 195 / 70 R14—> € 80 per band excl. montage. Zeer tevreden.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Ja, daar heb ik mijn banden ook gekocht. Ging prima. Lekker gereden dit weekend. Radiateur gehaald bij het magazijn, dus weer wat te doen. Wel merk ik dat bij rotondes echt benzine bij de vuldop verlies. vraag me af of ik een ring te weinig heb of dat er toch iets niet bij de ontluchting niet klopt
Dubel post





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
yke schreef:. Wel merk ik dat bij rotondes echt benzine bij de vuldop verlies. vraag me af of ik een ring te weinig heb of dat er toch iets niet bij de ontluchting niet klopt
Of dat je teveel tankt?
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
La Léo schreef:yke schreef:Bij mij zitten er nu 195/70 r14 op, maar volgens de site van dr Theo zou dat 185/70 r14 moeten zijn.
Dat klopt niet. De juiste maat moet zijn: 185 R14 (da’s dus automatisch een 80-serie) of anders die 195/70 R14, zoals je nu hebt. 185 70 heeft een te lage wang, reken maar uit.
Ik zou voor 195 gaan, staat beter.Edit: let wel op dat je H-banden monteert hè?
kort vraagje in dit draadje van Yke:
als je Michelins wil hebben, zoals de Energy saver.
dan kom je uit op:195/65 R14 89H ??
die gewichtsindex (89) is OK voor de serie 1 gti berline ? ook voor de serie 1 prestige ? (ik moet ook nog wat nieuw rubber hebben).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje