Citroen Xsara centrale deurvergrendeling probleem
Tony
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 07 maart 2011 08:27 PM

Hallo heb de vraag hier enkele weken geleden al gesteld probeer het nog is een keer .

Ik heb sinds enkele maanden een probleem met de centrale deurvergrendeling van mijn Xsara Coupe 1.6I 16V bj aug 2002.
Afstand bediening ging steeds slechter werken .
Deuren bleven open en dicht gaan na het indrukken van de sluit knop
na veel pogingen sloot de deur .Openen werkte wel altijd .
Na verloop van tijd werkte dit niet meer ,een nieuwe batterij
in de cv sleutel geplaatst en volgens het boekje sleutel in het contact en een knopje
ingedrukt .Ook de cv sleutel gereinigd en doorgemeten .
Knipperlichten blijven ook uit na indrukken open of sluit knop .
Nu werkte de cv helemaal niet meer afsluiten met sleutel in het deurslot ging ook moeizaam
deuren bleven open en dicht gaan na veel pogingen in elk deurslot geprobeerd met de afstand bediening sleutel en de reserve sleutel zonder afstandbediening .Koffer bleef bijna altijd open.
Ook de start onderbreker bleef uitgeschaked led lampje op dashboard knipperde niet .
Heb de zekering eruit gehaald van de cv in de auto ,deurcontacten stekker los gehaald doorgemeten en gereinigd ,deurpanelen en kofferpaneel losgehad en doorgemeten ,geen vocht roest of andere
oorzaken die het probleem kunnen zijn gevonden ,regelmatig de cv ingedrukt en deursloten geprobeerd.
Ik kan nu wel de deuren afsluiten dmv kan het deurslot de sleutel omdraaien dit geeft bijna geen
problemen meer .
Als ik de afstand bediening gebruik en op ontgrendelen druk gaat de binnenverlichting en de radio aan
en automatisch na verloop van tijd weer uit zoals het hoort .
Probeer elke keer de auto te openen of te sluiten met de cv als ik wegga zonder resultaat.
Conclusie de ontvanger reageert wel op de cv maar schakeld de deurvergerendeling niet in ,wel de start onderbreker en het elecktriche circui schakeld aan of uit .
Opnieuw uitleren van de sleutel is een geen optie volgens de dealer omdat de zender en ontvanger wel reageren .

Heb het forum doorgelezen ,doe ik regelmatig ,,mischien iemand die dit probleem herkend ?
Met vriendelijke groet
Tony

Profiel  

xsaraprettig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 09 mei 2011 12:24 AM
  [ # 1 ]

als je een oplossing krijgt graag door linken heb ook problemen met mijn cv

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 12 mei 2011 09:13 AM
  [ # 2 ]

ik herken dit probleem volledig, want ik heb nagenoeg hetzelfde meegemaakt…. heb ook geen oplossing gevonden!!!, de dealer zij mij dat de bsi kapot was….

Profiel  

xsaraprettig
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 mei 2011 12:43 AM
  [ # 3 ]

check de deurposten, mijn bedrading was volledig door!

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 14 mei 2011 01:07 AM
  [ # 4 ]

ga ik doen!!! Maar ik merk wel op dat ik zelden problemen ondervind als ik met de sleutel sluit, alleen ging van mij de afstandbediening opeens niet meer, en het opnieuw synchroniseren ervan gaat niet, al reageerd de auto wel als ik op een knop ervan druk…... Ik zie dan de radio oplichten…

Profiel  

xsaraprettig
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 mei 2011 11:45 AM
  [ # 5 ]

hmm, dat is wel raar alleen zou dat kunnen betekenen dat de BSI wel goed is maar de bedrading naar de deur niet meer functioneert, ik ga zo naar de garage eens vragen wat ze kunnen doen met mijn afstandbediening. Maar mijn auto doet het weer, dus ik kan weer cruizen….

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 14 mei 2011 12:11 PM
  [ # 6 ]

dus als ik het goed begrijp werken enkel jouw sloten goed nu, maar je afstandbediening nog steeds niet?

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 mei 2011 11:03 PM
  [ # 7 ]

Heb nog steeds regelmatig problemen met de cv deur vergrendeling .
Doe de auto op slot dmv het bestuurders portier
10x doet die het wel en dan een paar x weer niet .
Heb de indruk dat als de auto nat is geweest de cv haperd ?
Ben nog steeds op zoek in de xsara waar het probleem zit .
Iemand nog een sugestie .
Groet
Tony

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 augustus 2011 10:09 PM
  [ # 8 ]

Na maanden zoeken naar de storing in het centrale deurvergrendeling systeem langs
de Citroen dealer gegaan Luveto Brielle
Daar is de auto met de pc uitgelezen @ 25 euro .
Hier bleek uit dat zeerwaarschijnlijk de motor van de pasagier deur defekt was .
Nieuwe laten monteren @ 150 euro sleutels opnieuw ingeleerd en een nieuwe
batterij in de afstandbediening en het centrale vergrendeling systeem werkt weer .
Met vriendelijke groet
Tony

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook