2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroen GS Club Convertisseur
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 22 augustus 2011 12:06 AM
  [ # 16 ]

Ik ben dit jaar met caravan naar Frankrijk geweest, en bemerkte ook een groot verschil in verbruik op de heen- en terugweg. De verklaring: wind mee op de terugweg!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 augustus 2011 12:28 AM
  [ # 17 ]

Kan ook natuurlijk. Flink wind mee is niet slecht voor het verbruik.
En de Ardennen? Daar ken ik wel hellingen die ik liever niet op fiets…. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 22 augustus 2011 06:03 PM
  [ # 18 ]

Tja je zou het toch niet verwachten , maar ok. In ieder geval merk je dat de motor soepeler loopt dan voorheen en dat is denk ik wel positief maar ook wel logisch gezien het feit dat de auto de afgelopen 3 jaar 2000km heeft gereden.

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 september 2011 11:52 AM
  [ # 19 ]

Deze week maar even langs de garage, ik denk dat een van de achterremmen blijft plakken of niet snel terug komt want bij het wegrijden vanuit stilstand hoor je regelmatig een remblok piepen. Het gekke is dat als ik door een bocht ga, links of rechts, dan hoor ik het ook. Dat is opzich wel wat vreemd.

Gister heb ik met 2 andere personen in de auto gereden, ging over een vluchtheuvel en achter voelde ik dat de eindstop werd geraakt. Duidt dat op een lekke bol? Slappe bol? Of is dat normaal bij een GS?

Verders rijdt hij nog steeds als een zonnetje, gister voor het eerst na 2000km een klein beetje olie bijgevuld omdat de peilstok minimum aangaf. Best netjes denk ik voor een auto uit 1974?

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 25 september 2011 02:03 PM
  [ # 20 ]

Mijn ervaring is dat de achterremmen nooit stuk gaan als ze regelmatig worden gebruikt (af en toe stevig remmen of bagage achterin). Als het niet goed werkt is schoonmaken en ontluchten het devies. Verder gangbaar maken door enkele keren de rem in te trappen en met een waterpomptang de remblokjes zodanig terug te duwen dat de remzuigers weer helemaal ingeduwd zijn. Kopervet aan de achterkant van de remblokjes aanbrengen tegen het piepen. Ook kopervet op de bout en moer doen. Als je imitatie-remblokjes hebt blijven ze ook nog wel eens hangen omdat er teveel verf op de zijkant zit; in dat geval de verf er even af schuren om te zorgen dat de zaak goed gangbaar is.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 september 2011 02:53 AM
  [ # 21 ]

Kan heel goed dat er wat roest op de achter remmen zit, zeker als je niet vaak zwaar beladen rijd doen de achterremmen nauwelijks wat. Advies voordat je naar een APK keuring gaat stuk achteruitrijden met ingedrukte rem, met liefst een zware lading achter in. Op deze manier worden de schijven weer mooi schoon.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 27 september 2011 10:14 PM
  [ # 22 ]

Okee, maar kan iemand mij verklaren waarom ik soms met 2 personen maar echt duidelijk met iemand achterin de eindstops raak? Er zit behoorlijk wat vering achter dus het is niet zo dat de bollen plat zijn oid. Kan het zijn dat ze ooit de bollen bewerkt hebben? d.w.z. het gaatje groter hebben geboord?

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 28 september 2011 12:07 AM
  [ # 23 ]

Als de bollen gevuld zijn, kan het zijn dat er meer dan 35 bar in is gedaan. Dan krijg je langere veerwegen, en kan ik me voorstellen dat je de eindstops raakt. Opgeboorde bollen of een verkeerd type bol kan eenzelfde effect hebben.
En heb je de hoogte van de auto al gecontroleerd? Staat de achterkant niet te laag in de rijstand?

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 28 september 2011 08:05 AM
  [ # 24 ]

ik ga meten, maar ik heb niet het idee dat de hoogte verkeerd is. Wat ik wel weet is dat de achterkant ten opzichte van de voorkant beduidend zachter is geveerd. Maar gezien het feit dat ik totaal geen hydropneumatische ervaring heb kan ik niet vertellen of dit hoort of niet.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 september 2011 08:25 AM
  [ # 25 ]

De voorkant is altijd stugger geveerd want daar staat meer gewicht op.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 28 september 2011 08:07 PM
  [ # 26 ]

Mogelijk kun je controleren of er de goede bollen op zitten. Bollen voor CX en de meeste typen BX hebben een andere vorm (hoger), en deze zijn ontworpen voor een hoger gewicht. Bij de oorspronkelijke bollen staat het getal 35 ingeslagen bij de vulnippel, maar bij latere bollen is dit (helaas) niet meer zo. Als je het getal 55 ingeslagen ziet, zitten bollen voor de voorkant achter. Ik weet niet of je het ingeslagen cijfer net wel of net niet kunt zien door het de gaten in de achterzijde van het subframe.

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 29 september 2011 06:50 PM
  [ # 27 ]

Ik ga er vanuit dat de goeie bollen erop zitten. De auto heeft het altijd goed gedaan maar nu ineens zelfs met het achteruit rijden raakt hij de eindstops! Ik kan met gemak als ik op de achterkant druk de auto op de eindstops drukken. Hij is zo slap als ik weet niet wat. Dit is dus later gekomen en niet altijd al geweest.

Maandag gaat hij naar de garage, die is dan terug van vakantie.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 29 september 2011 08:56 PM
  [ # 28 ]

Een auto die vanzelf soepeler gaat veren is wel heel apart. Ik ben heel benieuwd wat de garage gaat vinden! Hopen dat het maandag eenvoudig blijkt op te lossen. think

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 september 2011 09:15 PM
  [ # 29 ]

Een bol die lek is gaat juist soepeler veren. Is de hoogteregelaar nog wel oke?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 september 2011 10:25 PM
  [ # 30 ]

Te laat voor edit: een bol die lek is gaat natuurlijk stugger veren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook