Hallo mensen,
Ik wou wat meer basgeluid in mijn xsara phase 2 en heb een versterktje, subwoofer en kabels aangeschaft. Waar ik mee zit, is het volgende.
Ik probeer de versterker aan te sluiten op mijn accu. Nu ben ik benieuwd waar ik de kabel naar binnen kan trekken. Nu heb ik gezien dat er een rubberen afdekplaatje zit, zie foto. Is het mogelijk om daar de kabel doorheen te trekken?
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ja dat kan..
Op mijn website heb ik deze handeling omschreven.. Vergeet niet af te kitten bij het gat waar de voedingskabel nar binnen gaat!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Was even zoeken maar ik heb je handleiding gevonden. Hartstikke mooi. Ik zie wel dat jij het niet door de uitsparing die ik op de foto heb gezet, gemaakt hebt. Is die uitsparing niet standaard?
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Sorry, ik heb jouw foto niet duidelijk gezien..
Ik heb hem achter de gootje (bij de bestuurderskant net onder de voorruit) door de rubber (uitsparing) geprikt.
Ik meende nu ik het zie, dat die uitsparing niet in het interieur uitkomt? Die je aanwijst op de foto.
Citroën das très bien!!!
Ik heb het dopje eruit gehaald en ja hoor, er achter zat een mooi gaatje die even boven de gaspedaal uit kwam. Heb inmiddels de kabel er door heen liggen. Nu ben ik wel benieuwd, is deze opening standaard bij een xsara?
Hey GWhendriks,
ik wil ook een versterker met sub in mijn xsara bouwen.
Hoe kan ik het makkelijkst de draden vanaf de accu en radio naar achteren krijgen?
ik zat je handleiding te zoeken, maar die kan ik niet vinden.
alvast bedankt.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
robje789 schreef:Hey GWhendriks,
ik wil ook een versterker met sub in mijn xsara bouwen.
Hoe kan ik het makkelijkst de draden vanaf de accu en radio naar achteren krijgen?ik zat je handleiding te zoeken, maar die kan ik niet vinden.
alvast bedankt.
Sorry voor de laate reactie,
Helaas is mijn website opgeheven. De bedoeling is om ooit weer een website te maken voor de Xsaar en gelijk voor de Digit..
Goed, om de voedingskabel vanuit de motorruimte de cabine in te krijgen moet je eerst de parafan weghalen:
Dan zie je dus dit, een leiding die een rubber ingaat.
Hierin maak je een gat in, en daar door voer je de kabel naar binnen toe! Het is wel een rot klus, het doorvoeren door de dikke rubber valt erg tegen!
De kabel komt boven de zekeringkastje uit, deze kun je wegklappen als je hem losschroeft:
Zoals je ziet gebruikte ik een ijzerenkabel als trekkabel om de voedingskabel binnen te krijgen. Een persoon duwde de voedingskabel via de motorruimte naar binnen toe. De andere trok aan de ijzerenkabel om de voedingskabel binnen te krijgen.
Zoals je al zag heb ik de voedingskabel bij het rubber afgekit. Zodoende komt er géén vocht binnen. Anders komt er vocht op je BSi, en dat wil je niet!
Ik hoop dat dit duidelijk voor je is.
Gert
Citroën das très bien!!!
Xsaraman ik ben door dezelfde rubber als jou heen gegaan
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
bij de xsara van mijn vriendin ligt de kabel helemaal onder de vloer door.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange