C8 2.0 HDI 110pk - achteruit blijft hangen?
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 10 augustus 2011 08:32 AM

vanmorgen opgevallen:
wanneer ik de versnellingspook uit de achteruit trek en daarna direct in de 1 duw, reageert deze niet.
D.w.z.: de bak blijft in achteruit staan.
Pas als ik de pook door de vrij naar rechts heb geduwd en dan weer de 1 inschakel, werkt de 1.
Is dat normaal?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 augustus 2011 01:50 PM
  [ # 1 ]

Lijkt me niet normaal, bij mij is dat niet.
Misschien moet er iets afgesteld worden in de kabels (denk dat het kabels zijn) of in de stangetjes?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 22 augustus 2011 02:17 PM
  [ # 2 ]

dank voor de reactie, Ernst!
De bak heeft inderdaad kabels, maar “verderop in de bak” (ik citeer de monteur) zitten weer stangetjes. De afspraak is al gemaakt; de zaak wordt nagekeken. Het kan zijn dat de kabel gesteld moet worden (slechts 1 van de 2 kabels kan je stellen, naar het schijnt), het kan ook zijn dat er een of enkele stangetjes versleten zijn. Wat het ook is, het wordt onder garantie opgelost.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 28 augustus 2011 11:10 PM
  [ # 3 ]

een goede eigenschap van mij is dat ik geen geduld heb ...
Gisteren toch maar eens het dash opengemaakt volgens de instructie van Ernst.
Inderdaad: geen kunst!

Het lampje achter de climate control is goed bereikbaar, al had ik geen reserve bij de hand; mijn doel lag in de schakelpook. Ik heb het mechanisme van de achteruit (een kabel die je aantrekt op het moment dat je de achteruit inschakelt) ingespoten met siliconenspray, waarna het mechaniekje alweer een stuk soepeler liep. In elk geval schiet het handeltje nu weer zelf terug. Leuk detail: ook de parkeersensoren aan de achterkant werken nu weer consequent; kennelijk zit het inschakelmechanisme daarvan verbonden aan (het mechanisme van)de achteruit.
Wat me opviel, is dat de witte bus waar de kabel aanvast zit, gescheurd is.
Het lijkt me niet moeilijk deze te (laten) vervangen. Is iemand daarmee bekend?
Uiteindelijk zal de bus een keer helemaal doorscheuren; dat ben ik liever voor.
Natuurlijk iets voor de verkoper om in de garantie te vervangen, maar ik ben wel nieuwsgierig of het vaker voorkomt.

Daarnaast een vraag: de koppeling komt heel ver op voordat hij pakt; kan die gesteld worden?
Wegtrekken in de 2e versnelling gaat zonder problemen, dus ik denk niet dat de koppeling(splaten) versleten is (zijn).

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook