ik zou geen enkel actie kunnen verzinnen om je schotels te onderhouden. Het roest verhaal is als met elke ander onderdeel. Metaal moet niet roesten punt. Dat is niet iets specifieks voor de schotels.
Daarbij zijn er schotels doorgeschoten die aan de bovenzijde geen enkel roest probleem hadden. Heeft het aantal kilomters er dan invloed op ? Tsja, zou kunnen maar laten we wel wezen. Een rubber dat 10 kilometer per jaar doet kan uitdrogen, een rubber dat 100.000 km per jaar doet kan haarscheurtjes krijgen door een soort “metaal” moeheid…
het gaat als het gaat. Wat ik veel interessanter vind is de reden waarom er veel vaker een rechterpoot gaat dan een linkerpoot… Dat is ook een beetje terug te vinden in sc. Linkerschotels zijn er nog nieuw. Rechter schotels eigelijk niet meer.
De reactie van Jozef vind ik wel wat overtrokken hoor.
Eigenlijk zou je je schotels eens door de rontgen kiekert moeten trekken om te zien hoe het er aan toe is. Beroerde is dat dat niet in het basispakket zit.
Werkt hier niemand in het ziekenhuis
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Helaas geen röntgenapparaat in bezit….
Reden dat rechts vaak eerder gaat dan links kan komen omdat er aan de rand van de weg vaker gaten en hobbels en stoepranden zitten. Ook is er daar meestal meer wegvuil (kijk maar eens achter de binnenschermen, links is meestal minder prut etc aanwezig dan rechts). Deze krijgt denk ik meer op z’n donder en zal dus eerder kapot gaan. In landen waar men links rijdt zou het dan omgekeerd moeten zijn…..
dus voor een goede veerschotel op het vaste land moet je eigenlijk even in de UK gaan kijken
Hoe lang zou het nog duren voordat we allemaal op litouwse schotels rijden ? Dit kan niet eeuwig zo doorgaan.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
we zouden eigenlijk eens moeten polsen op de een of andere manier of er in de UK bij dealers nog wel rechter veerschotels te krijgen zijn. Misschien is daar links NFP. Wim had de dealer wel laten zoeken en daaruit kwam dat er geen schotels meer waren in heel Europa. Ik weet niet of die zoektocht ook de UK er bij heeft betrokken. De boel is daar toch vaak net ff anders ivm RHD, importeren en het feit dat het natuurlijk een eiland is
ff bellen met een uk dealer en je weet het.. maatr je kunt ook je locale dealer even laten zoeken op dat onderdeelnummer in een speciaal programma. Dan kijken ze internationaal.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat heeft Wim volgens mij gedaan/laten doen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat die zoektocht beperkt is tot het vaste land….
De dealer heeft toegang tot het totale voorraadsysteem, ze kunnen ook zien waar een onderdeel ligt. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat onderdelen volgens service.citroen nog wel leverbaar waren, maar de voorraad toch echt op was. Omgekeerd is me nog nooit overkomen.
Verder zijn de rechter schotels in Japan (waar ze hartstikke links rijden) ook NFP.
Ik durf dus rustig te beweren dat ze echt ne fourier pas zijn.
Maar niet geschoten is altijd mis dus wie vat de foon en contact Great Britain?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Andersom is ook wel eens overkomen hoor. Dan heeft Citroën er geen meer liggen, maar heeft een andere dealer hem nog liggen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat verhaal van brian heb ik dus over de schotel gehoord en een dealer in Oostenrijk. Die had er nog 1 liggen… wat ik ervan begreep is dat die dealer er ijskoud het dubbele voor vroeg bij verkoop. Graag of niet meneer… Het is de laatste nieuwe in de wereld…
Wat is eigenlijk de schade als zo’n poot erdoorheen schiet? Het schijnt alleen te gebeuren bij stilstand, althans die foto’s zijn bekend. Ik vraag me af of je het na vertelt als het op de snelweg zou gebeuren…
Wat zou er aan gort gaan afgezien van de motorkap? Hoe eenvoudig is het te herstellen ? Als je bij de auto komt en je constateert dat je een van de ” gelukkigen ” bent. Krikje eronder, andere schotel erop en klaar ? of is de boel dan echt serieus kapot.
Schotel, HA slang en je motorkap & motorkap dempers.
Schade IS te overzien, zolang het maar op de parkeerplaats gebeurd.
Ouwe mopperkont
Die slang is dus eigenlijk dan het grootste probleem vermoed ik zo.
Een kap is prima te regelen, eventueel laten spuiten.
De motorkapdempers zijn ook geen probleem
De schotel kun je uit litouwen laten komen
de slang, das een lastige vermoed ik ? A om er een te vinden en B om het ding te monteren, das meen ik niet eenvoudig.
Als het tijdens het rijden gebeurt mag je vermoed ik eerder blij zijn als je het kunt na vertellen.
Ik denk dat je die slangen ook wel na kan laten maken, zoveel rocket science zit daar niet in, hydroliek boeren zat. De vraag is; wat kost het?
Ouwe mopperkont
Die slang is dan dus je bottle neck.
Hoe erg zit dat ding onder de kap eigelijk? Is dat de leiding waarvoor je een hoop moet gaan demonteren, of is het relatief eenvoudig ?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat kan Wim en Wes je wel vertellen hoe leuk die veerpootleiding klus is
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !