heeft er toevallig iemand een idee hoe ik kan controleren of een aircopomp nog ok is als ze uitgebouwd is? ben aan een ourane bezig met airco maar de leidingen waren afgekoppeld.
geen idee waarom maar de pomp heeft dus ettelijke tijd zonder aansluiting gedraaid. gaat deze hiervan kappot of is er geen probleem zolang er geen speling waar te nemen is op de lagers?
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
De pomp draait toch niet mee als ie niet ingeschakeld is? Er zit neem ik aan een magneetkoppeling in die alleen inschakeld als je de airco aanzet, en er voldoende druk in het systeem is.
De pakkingen van de pomp zullen wel uitgedroogd zijn. Maar dat weet ik niet 100% zeker
Totaal aantal Berichten: 442
- XM V6.24V
- BX 16Valve
de pomp/mageneetkoppeling schakelt alleen in als het systeem op druk is. je kan het zien aan de poelie die wel draait maar als je daar rechts van kijkt staat het midden van de pomp zeg maar stil. de pomp doet dan niks. als de pomp inschakelt draait ook het midden deel mee. ik verwacht dat je pomp niets deed en dan kan het geen kwaad. waarom het systeem dan afgestopt is das wel weer apart wellicht eraan gesleuteld door iemand.
maareh een ourane das een leuke auto! afgelopen week nog bij eentje wezen kijken. vertel daar eens wat meer over? een import? wellicht wel wat offtopic maar het is een van de leukste bx-en naast de 16v vind ik…
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
de madam wou airco en voor mij moet het een bx zijn
na wat zoeken dus maar eentje uit frankrijk gehaald, zilverkleurige ourane van 93.
propere wagen met ni te veel km’s, start en rijdt perfect maar die airco daar vrees ik dus wat voor.
nu heb ik nog een xm 3.0 v6 staan (beetje een wrak maar de motor is nog erg goed) en de aircopomp daarvan lijkt mij alvast dezelfde dus het is mogelijks geen slecht idee die van de xm te nemen uit veiligheid
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Auto houden, de madam inruilen….
Citroen!
bwa, bx is goed voor haar, rijdt ze zelfs graag in maar ze wou wel airco.
der zijn wel bx’en te vinden met airco dus da komt wel goe. nu het systeem nog terug werkende krijgen. de condensatoren zijn al goed, de aircopomp kan wss van de xm komen dus als de leidingen nu nog ok zijn komen we der wel.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je bedoelt de condensor(s)?
Citroen!