Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Voor een audio oplossing kan je kijken naar bijvoorbeeld kastjes van Xcarlink
http://www.xcarlink.co.uk/home.php?cat=12
Het is een kastje dat direct op de ISO-stekker van je bestaande fabrieksradio aangesloten kan worden. Het enige dat nog wel gedaan moet worden is dat in de boordcomputer de aanwezigheid van een “wisselaar” kenbaar gemaakt moet worden, als je nu nog geen wisselaar hebt. Anders werkt de bediening van de wisselaar nog niet.
(oud draadje hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197961/ )
Meteen een vraagje: Waar heb je die naafdopjes/plakkers vandaan?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Dankje! Dat vindt ik opzich nog best een hoop geld, had gehoopt dat er gewoon een “simpele” adapter was, maar dat is helaas niet zo….
Logootjes via Marktplaats gekocht. Weet niet of ze er nog opstaan.
Ik heb nog een vraag:
Als ik de auto start gaan automatisch mijn lampen aan, zonder dat ik aan de stengel draai.
Opzich vindt ik dit niet zo’n probleem, aan de andere kant hoort het niet zo en wil ik dit graag weer origineel maken. Maaaar hoe doe ik dat? Ik heb al in het boekje gekeken maar ik kan daar niets over vinden. Iemand een idee?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Als je een wisselaar hebt word het lastig, je kunt die aansluiting maar 1 keer gebruiken natuurlijk.
Als je geen wisselaar hebt, kun je bij de mediamarkt of andere elektronicazaak, zo’n snoertje kopen.
3.5mm koptelefoonaansluiting naar 2x Cinch ofwel Tulp.
Achterin de radio doe je dan de rode en de witte, maar kijk van tevoren even of die erop zitten!
Is het echt zo gemakkelijk? Ik heb geen wisselaar. Neem wel aan dat ik dan bij de dealer even de Wisselaar moet laten activeren ?
De Radio moet ik er zeker met die speciale pinnen uithalen ? Geen idee of ik die wel heb eigenlijk
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Geen idee hoe ie vast zit, en het is radio-afhankelijk of de ingang geactiveerd moet worden.
Het snoertje kost 3 euro ofzo, daar is het voor te proberen. Snoertje is ook bruikbaar aan een huiskamer installatie.
Dat snoertje is het probleem niet, die heb ik nog wel ergens liggen . Ik ga eens even kijken of ik de radio er op een fantsoenlijke manier uit kan krijgen
Goed next Question, er zit dus geen tulp aansluiting op de achterkant, ik zal de foto’s er morgen even opzetten van hoe het wel zit.
Weet iemand of er voor de cd-wisselaar al voorbereiding zit en waar die zit? Misschien dat daar wel een tulp aansluiting aanwezig is….
Hierbij de foto’s.
Het merk van de Radio is Clarion, pas daar een Iso stekkertje van Blaupunkt op?
Ik denk namelijk dat dit snoertje er wel op past:
Loop je de deur uit naar je voiture, zie je dit:
Vol voorop de motorkap, natuurlijk geen briefje of iets dergelijks te vinden….
Waarom koop je niet een nieuwe radio.
Dat had ik ook gedaan voor mijn iPod.
Een nieuwe radio heb je al voor 50 euro ongeveer, maar dat kan je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Sinds vandaag tik het linker achterwiel… Ik hoor het getik alleen onder de +- 30 km/h. Het getik gaat sneller als het wiel, dus het kan niet iets in de band zijn. Ook zie ik (in het donker met zaklamp) geen slijtage sporen aan de banden of aan de auto zelf.
Wat zou dit getik veroorzaken? Een kapotte wiellager?
Bedankt alvast!
Heb je trommelremmen achter? Dan kan het zijn dat je daar wat in hebt zitten. Steentjes o.i.d…..
Of er zit iets in de band.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Het kan ook je naafkap zijn die los ligt..zelf al eens ervaren had ook bij lage snelheid een tik en bij hogere snelheden niet. ??
Totaal aantal Berichten: 10261
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ventieldopje tussen wieldop en velg?
Edit: geen wieldoppen zie ik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inmiddels wel wieldoppen hahaha, ik heb er winterbanden onderliggen.
Maar de dop heb ik er al afgehaald, en dan blijft het geluid. Steentje o.i.d. is het volgens mij ook niet echt, want het is wel een gelijkmatig getik. En iets in de band lijkt het mij ook niet te zijn, want de tik is veel sneller als dat het wiel draait.