Ik voelde me al zo alleen! Kennelijk ben ik dat neit. In mei had ik schade op mijn zwarte dak en nu weer! Ik kreeg te horen dat het zuur van de vogelpoep binnen 10 minuten de lak al kan aanvreten en dat de schade ook niet onder de garantie valt.
Ik baal als een stekker en wil het er niet bij laten zitten. Ik las iets over Motorhuis Haarlem, klonk positief. Zijn er mensen met goede ervaringen in Amsterdam/Amstelveen. Auto Berkelaar heb ik niks aan gehad. Zij hadden foto gemaakt in mei en ingestuurd naar Citroen NL. Bij controle vandaag bleek dit niet zo te zijn. Wat is waar???
Het maakt mij niet uit, ik wil gewoon een dak op mijn auto dat zwart blijft!! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen om het goed te krijgen.
Groeten,
Daisy.
Zoals door enkelen onder ons aangegeven loop je een zeker risico, bij alle merken auto’s
Kijk ook eens naar mijn suggestie om met anderen de productiedatum van je auto te vergelijken. Zitten de auto’s met klachten in eenzelfde periode, dan weet je dat het aand e productieperiode kan liggen.
Maar goed, daar staat tegenover dat je aangeeft dat je auto ook na opnieuw gespoten te zijn een probleem geeft. Lak van spuiter in Nederland heeft vaak andere samenstelling dan af-fabriek, wellicht dus erg aggressieve duivenpoep? Probleem is nu eenmaal dat de moderne laksoorten erg milieuvriendelijk zijn en kwetsbaar voor zuur.
Nog 1 keertje spuiten en dan de lak maar een goed (wax/reflon/andersoortig beschermspul)behandeling geven?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dank voor je reactie, mijn auto is in juli 2010 geproduceerd. Behandeling is uiteraard de beste oplossing, maar ik vind het van de zotte dat ik voor de kosten moet opdraaien….. Of verlang ik nou teveel? Volgens mij niet, want ik heb gelezen dat iemand in Haarlem het wel goed geregeld heeft via zijn/haar dealer. Die dealer ga ik morgen even bellen…..
Dank in ieder geval, groetjes.
@ DazzlingDS3: lijkt me sterk dat een andere dealer probleem voor je gaat oplossen, then again: wie niet waagt die niet wint.
Weet je, als het mij zou overkomen zou ik ook tot het gaatje gaan. Maar totdat dit gebeurt besef ik me terdege dat je het merendeel van de gevallen je niet je dealer of fabrikant de schuld kan geven. Het is echt de prijs die we met z’n allen voor vooruitgang betalen (save the planet!)
Ik wens je hoe dan ook veel succes, het haalt de lol uit het autorijden, gun je de glimlach die de DS3 normaliter op je gezicht tovert!
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 16
- DS 3 1.4 vti chic
ach ja, mijn dak was dus inderdaad netjes gespoten in haarlem maarrr ik heb ook al weer de eerst doffe plek erop. Het is gewoon bagger lak en inderdaad is het te zot voor woorden dat je een auto dus niet onbeheerd 10 minuten buiten kan laten staan zonder dat de vogels de lak eraf kakken. Op de witte basis lak is trouwens geen probleem te zien dus het is echt het zwarte naspuit werk wat problemen opleverd.
Kan je dan niet beter je auto later car wrappen? Misschien is de folie beter bestand tegen die klote vogels? En er is net een topic over gekomen, dus wie weet een oplossing.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Hebben nu serieus alleen DS3’s met een zwart dak dit probleem?
Ik heb bij mijn DS3 nog niks ontdekt met bijna 10.000 km op de teller. Maar mijne is helemaal zwart. Ik heb wel een keukenrol en glassex in de auto en verwijder de vogelshit gelijk als ik het zie. Maar dit deed ik met mw vorige auto’s ook al.
Totaal aantal Berichten: 33
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Ik heb ook een zwart dak. Afgelopen vrijdag heb ik de DS3 gepoetst. Moest omdat er allemaal teerspettertjes opzaten.
Maar kon niets ontdekken aan het dak !
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Ook ik heb een zwart dak, ook wat vogelpoep erop gehad, niks aan de hand..
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Mijn DS3 is bijna 2 jaar oud en over de lak van het dak zit een witte waas,wat vlgs een schadebedrijf en mijn garage niet normaal is.
De klacht is nu ook bij citroen Nederland gelegd en zal mij benieuwen wat daaruit voortkomt.
Ik heb gelezen in het instructieboekje dat er 3 jaar garantie op de lak zit.
Mocht de afhandeling van de klacht niet naar bevrediging opgelost worden,zal ik dan ook onmiddelijk mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Eerst dus even afwachten hoe het afloopt dus.
Wel heb ik al een offerte aangevraagd voor het dak en de spiegels te laten wrappen in carbonkleur.
Wordt vervolgd en laat jullie niet uit het veld slaan,tenslotte als men voor iets betaald mag je er ook iets voor terug verwachten.
Waarom moet er nu altijd meteen bij een klacht vermeld worden dat “wanneer deze niet naar tevredenheid opgelost wordt dan .........”.
Ik weet zelf hoe flinterdun de lak van het dak is (als je een afwijkende kleur hebt), wanneer je er rekening mee houdt is er niks aan de hand.
Vogelpoep geeft bij onze Saab ook een probleem…...als ik het er maar lang genoeg op laat zitten
Maar goed, vervelend van de witte waas, apart trouwens dat het schadebedrijf en je dealer niet aan kunnen geven wat het is. Bedenk wel dat je zelf ook twee jaar invloed uit hebt geoefend op de staat vand e lak, ik doel dan op het wassen van de auto (machinaal of niet?) en hebt de auto wellicht meerdere keren (bij voorkeur eens per half jaar) gepoetst.
Wat ik maar bedoel te zeggen: het hoeft niet meteen aan de lak zelf te liggen maar (mede) aan hoe je die zelf behandeld hebt.
Anyway, hoop dat je snel een diagnose krijgt en welke oplossing er voorhanden is.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gelijk heb je. Bovendien: is het een donkerrood dak ? Zo ja, rood (en dan vooral donkerrood) is nogal gevoelig voor uv-straling (zonlicht etc.). Wellicht helpt een goede polish en vervolgens waxbeurt. Hoe dan ook: komt vast goed.
Geachte DS3 bezitters,ik lees nogal wat verhalen van slechte lak.Ik ben zelf ook in het bezit van een DS3,grijs met een rouge dak.Deze rouge kleur begon wat wit uit te slaan.Na veel moeite ben ik bij een Citroendealer bij mij in de buurt terecht gekomen die mij uitstekend geholpen heeft om het voor elkaar te krijgen om het dak te laten spuiten incl.spiegelkappen.(valt onder de lakgarantie)HET KAN DUS WEL,LAAT JULLIE NIET WEGSTUREN MET DE FLAUWEKUL VAN VOGELPOEP OF SLECHTE WEERSOMSTANDIGHEDEN VAN BUITENAF.
Succes.
Ik heb laatst mijn DS3 gedetailed samen met een maatje van me!
Hebben hem toen compleet aangepakkt incl. het polijsten.
Aangezien ik alleen maar hele lichte krasjes had, hebben we gebruik gemaakt van de meest lichte Polish met een soft cutting pad.
Toen het dak gedaan was, was de pad compleet zwart omdat de lak zo ontzettend zacht is!!
Wij hebben ons echt even staan verbazen.
Over het algemeen is het wel bekend dat PSA zachte lakken heeft, maar dit was toch wel verbazend…
De volgende keer als we de DS3 gaan detailen gaan we ook gebruik maken van C Quartz
Buiten dat het de lak extreem beschermt voegt dit spul ongeveer 6 micron toe aan de dikte van je laklaag.
(Laklaag is in totaal ongeveer 120 micron dik, dus 6 micron is ongeveer 5% extra)
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler