Sleutels erin tijdens accu wissel
le sud
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 23 augustus 2011 10:24 PM

Hallo,

Na lange tijd stil te hebben gestaan en een overpeinzing wat te doen met de Xant
vandaag de knoop doorgehakt en besloten met opknappen te beginnen.
Eerst maar eens proberen te starten, klep open accu aan de lader, driekwart vol
accu er weer in, polen vast, deuren spontaan op slot, sleutels, alletwee, natuurlijk in het contact slot.
Accu we"er los en polen er weer op, ijdele hoop natuurlijk….....

Iemand een idee om binnen te komen zonder een ruit in te slaan? Dit zou me namlijk ontzettend de zin in dit restauratie project kunnen gaan ontnemen…

vriendelijke groet uit het zuiden

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  

streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 23 augustus 2011 10:42 PM
  [ # 1 ]

bij de bx is het makkelijk maar ik weet ni of die truk ook bij een xant werkt?
anders een metalen kleerhanger verplooien en tussen de ruit en de ruitenlikker steken (haakje naar beneden) en dan maar vissen tot je het stangetje van de vergrendeling te pakken krijgt Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 augustus 2011 01:23 AM
  [ # 2 ]

Hopelijk heb je de motorkap nog niet dicht gedaan.
Als je een paar keer achterelkaar op de botsknop drukt, dan zouden de deuren weer open moeten springen.

Tenminste bij een 1b werkt dit, ben ik toevallig achter gekomen toen ik op het knopje aan het drukken was en de sleutel in de auto lag, nog een paar keer drukken en de auto ging van het slot af.

Profiel  

le sud
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 augustus 2011 08:40 AM
  [ # 3 ]

Yep, natuurlijkwel kap dicht…. was nogal kwaad gisteren….. beng, klep dicht.
En de botsknop?? wat is dat?
Anyhoe, ik ga de streetfighter methode maar eerst eens proberen Smile

Ik zal denk ik nog wel wat vaker langskomen op het xantia gedeelte, de reparatie lijst is aardig lang namelijk.
Bedankt voor jullie meedenken !!

groet

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 augustus 2011 01:14 PM
  [ # 4 ]

Na een aanrijding word de toevoer van brandstof afgesloten, met deze knop kun je de toevoer weer activeren, in het geval de aanrijding niet zo ernstig was.

Bij een 1a/b kun je met een beetje prutsen de grill loskrijgen, grote schroevendraaier onder de motorkap en een beetje wrikken om ruimte te maken zodat je de plastic pluggen eruit kunt wippen. De grill kun je er niet uitnemen, maar je kunt net genoeg ruimte maken om de vergrendelingen van de motorkap op te drukken.

Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat bij een 1a/b de botsknop ergens bij het LHM vat zit, het is gewoon een zwarte drukknop.

Succes.

Profiel  

le sud
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 augustus 2011 03:46 PM
  [ # 5 ]

Gelukt!! met alustrip met haakje bovenlangs, ik ga het niet helemaal uitleggen, je weet
maar nooit wie het leest Wink Maar dit is een twee minuten methode en zonder schade, en dan wordt het wel
erg gemakkelijk om een xant te openen en zo…
Ik ben erg blij, bedankt voor het meedenken!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook