Ik wil jullie hier even een probleem voorleggen.
Tijdgeleden last gehad van ergens aantrekken van valse lucht in mijn diesselleiding. na een stuk te hebben vervangen waren de problemen over. (na het starten en 2 bochtjes verder viel motor uit, na 3 a 4x starten konder we weer verder)
Nu alweer maanden lekker aan de tuf maar loop tegen een iets ander probleem aan;
na het rijden van en kilometer of 220 viel ineens de motor uit. (bus beladen en belast met volle aanhanger)
met nog in de versnelling vloog hij aardig snel weer aan… dus mijn gevoel was; mischien wat vuil in diesel/tank. wederom een km of 150 verder bij afrijden van de snelweg en optrekken de provinciale weg op; hop sloeg weer af. en na meerdere keren starten ging hij weer. 300m verderop weer het geval. Even rustig 5 minuten gewacht en weer gestart, nu met rustig doorrijden (niet vol gas intrappen,maar wat ingehouden rijdenen) op bestemming aangekomen. Yipie. Maar onbetrouwbaar dus. Hierna 2 dagen vol op het gas lopen trappen (zonder belding en aanhanger) om te kijken of het weer voor zou komen.. maar nee niks aan de hand bus betrouwbaar en scheurde lekker door.
2 dagend daarna weer de weg op met belading en aanhanger. na km of 300 weer uitval en na meerdere keren starten ging hij weer, maar na 500m weer over en niet aan de gang te krijgen. bij handmatig met hand pompen van diesel konden we netjes starten , maar na even stationair draaien viel hij weer uit, dus ik dacht. : einde brandstofpomp. Maar garage dacht aan startonderbreker omdat bij het starten mijn oranjelampje “code” af en toe wel eens blijft branden.
Auto weer met rust gelaten (aantal uren) en hop starten en rijden weer.
mijn vragen :
1) kan een probleem met de sartonderbreker ook als de bus al gestart is zomaar de diesel toevoer stopzetten?
2) het valt me op dat het voorl voorkom met belading en ik dus meer op het gaspedaal “druk” heb ik toch last van mijn oude probleem waar ik ergens lucht de leiding in trek ?
alvast bedankt voor het lezen en jullie reactie of vragen over mijn onduidelijke verhaal….
en er is weer wat nieuws… Yipie. stuk voor stukje word het duidelijker.
vandaag ging oranje lampje branden (sleuteltje met woord code eronder) dit gebeurde onder het rijden, en na 100m viel hij dus uit…. en niet aan de gang te krijgen, aan de sleep eens zien wat hij thuis weer doet…
Lijkt inmiddels meer op een probleem met startonderbreker aanstuuring op de brandstofpomp.
code lampje gaat soms aan en starten lukt gewoon. (+rijden)
Eens zien of daar iets te vinden is / of dat het te overbruggen is op de brandstofpomp