2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Snelheid XM laag?
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2005 11:40 PM
  [ # 16 ]
rocco schreef:

Maar er is hier dus een probleem met een XM die vermogen kwijt is…
Heeft er iemand een oplossing of een mogelijke oorzaak?

Leeftijd speelt waarschijnlijk een rol en eveneens kan de rijstijl van de vorige eigenaar er debet aan zijn.
Er hard mee gaan rijden kan kwaad dus daarmee oppassen. De boel is misschien dichtgekoold door stadsritjes en de motor kan dit dan niet aan.
Bovengenoemde testjes kunnen misschien uitsluitsel geven maar ik zou er niet te veel vertrouwen in hebben.

gr
Ries

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 28 november 2005 11:54 PM
  [ # 17 ]
Ries schreef:

Leeftijd speelt waarschijnlijk een rol en eveneens kan de rijstijl van de vorige eigenaar er debet aan zijn.
Er hard mee gaan rijden kan kwaad dus daarmee oppassen. De boel is misschien dichtgekoold door stadsritjes en de motor kan dit dan niet aan.
Bovengenoemde testjes kunnen misschien uitsluitsel geven maar ik zou er niet te veel vertrouwen in hebben.

gr
Ries

Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto is waarschijnlijk al bejaard, je weet waarschijnlijk niets van de historie van deze auto. Voor € 750.00 kun je ook niet al te veel verwachten (met respect overigens..). Je kan de motor idd behoorlijk stuk draaien als deze nooit gewend is geweest om eens flink door te blazen.. Wink

Profiel  
 
ralpho
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 08-10-2005

Gepost: 29 november 2005 12:18 AM
  [ # 18 ]
Phritz schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto is waarschijnlijk al bejaard, je weet waarschijnlijk niets van de historie van deze auto. Voor € 750.00 kun je ook niet al te veel verwachten (met respect overigens..). Je kan de motor idd behoorlijk stuk draaien als deze nooit gewend is geweest om eens flink door te blazen.. Wink

OK, dan zal ik een beetje oppassen. Heb hem voor de reis een grote beurt laten geven bij Civer, en die zeiden ook al dat de staat wat minder dan gemiddeld is.

Ik denk dat ik deze maar oprij en daarna een leuke turbo CT ga zoeken. Mij is verteld dat je vanaf bouwjaar ‘96 wel goed zit, klopt dat?

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 29 november 2005 09:10 PM
  [ # 19 ]

Trage xm

We hebben hier ook nog een xm 2.0i(multipoint)‘93.is ook traag,veel meer als 160 zal er ook niet inzitten.

Was ook een budget xm, 200 euro

Heeft 158000 km gelopen,de kat. is nieuw,koppakking is bij 110000 vervangen.

De auto heeft recent nog een beurt gehad,filters,vloeistoffen,bougies,distributie met spanrol.

De motor gebruikt een beetje olie,1 liter op 2500 km (klepseals).

Ik denk zelf dat de kleppen een keer gesteld moeten worden,het mooist is misschien een keer aan de testkast bij de dealer.

De auto komt amper boven de 100,m’n vader rijd er nu mee.

Gr Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 29 november 2005 11:21 PM
  [ # 20 ]

...heeft geen hydraulische klepstoters als ik me niet vergis, maar vulplaatjes…

gr
Ries

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 29 november 2005 11:39 PM
  [ # 21 ]

Je vergist je.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 november 2005 12:17 AM
  [ # 22 ]

Waarin??

gr
R

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 30 november 2005 01:19 AM
  [ # 23 ]

xm 2.0i 8v

Heeft plaatjes,de diesels zijn wel hydraulisch, de rest van het motorenprogramma zou ik niet weten.

Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2005 01:21 AM
  [ # 24 ]

Re: xm 2.0i 8v

ray schreef:

Heeft plaatjes,de diesels zijn wel hydraulisch, de rest van het motorenprogramma zou ik niet weten.

Raymond

Aleen de 2.0 8v ( ook turbo) heeft stelplaatjes. De rest allemaal Hyraulische stotertjes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 november 2005 01:22 AM
  [ # 25 ]

2.0i 16V ook hydraulisch is mij verteld.. Daarom zou dit een goede combi zijn met een LPG (g3) installatie…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook