4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Vragen van een aspirant-cx-rijder -> plotseling in het bezit van een Dspecial
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 20 augustus 2011 01:20 PM
  [ # 46 ]

De Diravi-stuurbekrachtiging wijkt nogal af van de gemiddelde stuurbekrachtiging. Ik zou dus zeker een stuk zelf sturen.

Zonodig mag je daarvoor best een keer achter het stuur kruipen van m’n CX, Buitenpost is de afstand niet.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 20 augustus 2011 02:18 PM
  [ # 47 ]

Bedankt daarvoor, alhoewel ik niet heb gevonden waar je woont Wink

Ik heb een stukje zelf gereden, dus de diravi heb ik kunnen voelen. Dat is inderdaad wel even wennen, vooral wanneer blijkt dat je instinctief het stuur tussen je handen laat glijden. Maar geen enkel probleem, en het draagt wel bij aan het afwijkende karakter.

Nu eerst nog even het schilderwerk erdoor jassen nu het een dagje mooi weer is confused

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 02:30 PM
  [ # 48 ]

prestige/break scheelt maar iets van 35 cm lengte toch… ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2011 03:30 PM
  [ # 49 ]

De wiel basis is het zelfde.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 03:49 PM
  [ # 50 ]

25 cm is het verschil tussen berline en prestige/break alleen het het achterste subframe van een break versterkt dat van een prestige niet

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 20 augustus 2011 04:49 PM
  [ # 51 ]
Sun Face schreef:

Bedankt daarvoor, alhoewel ik niet heb gevonden waar je woont Wink

Net zuidelijk van Dokkum Wink

Sun Face schreef:

Ik heb een stukje zelf gereden, dus de diravi heb ik kunnen voelen. Dat is inderdaad wel even wennen, vooral wanneer blijkt dat je instinctief het stuur tussen je handen laat glijden. Maar geen enkel probleem, en het draagt wel bij aan het afwijkende karakter.

Nu eerst nog even het schilderwerk erdoor jassen nu het een dagje mooi weer is confused

Voor een nieuweling in de CX-wereld vraagt Diravi enige gewenning, dus zeker een punt van aandacht om dat zelf te ondervinden.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 05:00 PM
  [ # 52 ]

Een testritje in een CX 25 GTI Turbo 2…...zo’n aanbod krijg je niet iedere dag.  Wink

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 20 augustus 2011 09:29 PM
  [ # 53 ]

Zeg dat. Ik heb een pb gestuurd Smile

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 20 augustus 2011 11:18 PM
  [ # 54 ]
PBO schreef:

Voor een nieuweling in de CX-wereld vraagt Diravi enige gewenning, dus zeker een punt van aandacht om dat zelf te ondervinden.

Idd, ik crashte mijn CX bijna op de eerste rotonde die ik nam nadat ik hem had gekocht Rolling Eyes Maar Diravi is top, in mijn andere auto mis ik het echt.

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 23 augustus 2011 11:29 PM
  [ # 55 ]

Nou ik heb vanavond een stukje gereden met de gti-t2 van PBO - nogmaals dank daarvoor! Gelukje dat het weer goed bleef. Een heerlijke auto natuurlijk, met een machtige motor erin. Echt een onverwacht snelle auto, en evengoed heerlijk veren. PBO heeft me van huis opgehaald, dus we hebben een paar bekende stukjes gehad: een wereld van verschil met een gewone auto. Wel ietsjes stugger dan de 25D, maar van hetzelfde laken een pak. De diravi heb ik ook (nogmaals) even goed kunnen voelen, daar kan ik wel aan wennen. Het is wel een prettig systeem, lekker korte slag en die automatische terugloop blijft ook apart. (Alleen zat er geen airco in, dus die heb ik nog niet meegemaakt.) Gaandeweg krijg ik zo toch wat idee van hoe een cx hoort aan te voelen. Erg leuk.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 augustus 2011 03:12 AM
  [ # 56 ]

Leuk hoor om te lezen dat je bij elke proefrit steeds meer deze grande dame weet te waarderen. Ben je ook al wezen kijken naar een serieuze kandidaat om te kopen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 24 augustus 2011 10:48 PM
  [ # 57 ]

Aha, een gewetensvraag! Als het goed is ga ik morgen kijken/rijden met een cx met airco, die tevens te koop is. Er is dus in zekere zin sprake van convergentie…

Ik ben benieuwd naar die airco. Ik heb ook een mooie cx zonder airco in gedachten, dus het is voor mij wel van belang of dat de moeite waard is. Wat ik erover lees is dat de airco heel behoorlijk werkt (in vergelijking met een moderne installatie), maar je weet nooit. Het is toch een wat oud systeem, daar heb ik geen ervaring mee. Het zal ook afhangen van het gas dat erin zit, dat inmiddels verboden r12 schijnt beter te werken dan de vervangers… Nou ja, we zien wel.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 24 augustus 2011 10:56 PM
  [ # 58 ]

hmm, dat valt best mee.
Overigens hoef je je oude systeem niet te vervangen om er nieuw gas in te doen; er bestaat een “tussenoplossing” een modern, milieuvriendelijk gas dat zonder aanpassing werkt in een oud systeem.
Gewoon even navragen bij een echte airco-specialist.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 25 augustus 2011 12:22 AM
  [ # 59 ]

Heb je deze advertentie hier op het forum gezien?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 25 augustus 2011 09:56 AM
  [ # 60 ]
RensKorevaar schreef:

Heb je deze advertentie hier op het forum gezien?

Wat een prachtige advertentie (en dan heb ik het nog niet over de auto zelf).Smile

Ik heb deze auto een paar weken geleden (rijdend) gezien bij garage Hydraulique en hij is echt mooi en netjes. Als ik zo op de foto’s kijk staan de grijze bumpers me niet zo aan, in het echt vond ik dat trouwens niet.

Maar had de TS niet aangegeven een serie 1 te willen?

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook