De bollen zitten er nog steeds onder.
Type 1 moet ook uit te lezen zijn met een lexia, maar met mijn chinese lexia-kopie is het nog nooit gelukt.
Maar je kan ook realtime meekijken tijdens het rijden, kijken welke sensoren raar doen en wat de waardes zijn.
je kan ook realtime meekijken tijdens het rijden, kijken welke sensoren raar doen en wat de waardes zijn.
Dat zou mij een boel gezoek hebben gescheeld, wat een fantastisch apparaat .
Groeten aan mijn bollen
XM TCT Ambiance`94
Trek de champagne maar open jongens , ABS werkt weer !!!
Kan het eigenlijk nog niet geloven.
Anderhalf jaar zitten klooien , vooral het laatste half jaar deed `ie helemaal niets meer .
Sensor links achter was altijd al brak en gaf af en toe een storingkje .
Maar een half jaar geleden hoorde ik een harde tik rechts voor ; volgende dag gekeken , klem van de ashoes af .
Goed nieuwe tierap er weer op en de boel schoongemaakt .
Viel me toen wel op dat die sensor er anders uitzag dan de linker .
Wel meteen ABS storing en constant ook.
Vandaag weer die sensor bekeken , bleek dat dat koppie helemaal 90 graden omgebogen was .
M.a.w. die klem van de ashoes was waarschijnlijk om mijn tandkrans gaan zitten en had de sensorkop meegetrokken .
Vandaag de sensor losgehaald , gaat voor beter dan achter , want voor zit `ie in staal en niet in aluminium.
Koppie kon ik weer rechtbuigen , werkte nog goed ( doorgemeten), beetje gefatsoeneerd en er weer in gezet.
Op de ECU stekker weer doorgemeten , mooie waardes.
Starten , bale, weer meteen ABS lampje aan !
Ik de smoor in .Nou ja , stukkie rijden , ABS lampje bleef aan.
Na zo`n 300 meter ging `ie uit , toen weer aan etc. ; tot na 3 km. het lichtje uit bleef !!!
Ik zat te tenenkrommen natuurlijk , lekker in de file op de A10 , maar bleef toch echt uit !
Thuisgekomen nog de auto paar keer gestart , lampje gaar iedere keer keurig uit .
Zo zie je dat die ECU zich echt weer moet inregelen!
Hèhè, eindelijk .Goed gevoel .
Bedankt iedereen voor `t meedenken en de geestelijke steun
Groeten,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Told you, don’t give up! Dat heb ik mezelf gisteren ook moeten voor houden, ik kreeg een veerbol (bijna) niet los. Maar niet opgegeven en nu weer heerlijk zweven!
Oh…, iets te vroeg gejuigd .
Vandaag ging het ABS lampje toch wel weer een paar keer branden , wel kort en vooral na het starten , daarna gaat het wel weer goed .
Weer aan `t meten geslagen , foutcode 45 komt steeds door , dus nu maar even concentreren op de elektroklep links voor.Met vernauwing staat er in mijn Vraagbaak , wat bedoelen ze daar nu weer mee?
Ben aardig aan `t kwakkelen de laatste tijd met die oude Dame .
Yooh, Dirrekie
XM TCT Ambiance`94
Even dit oude topic van stal gehaald .
Morgen naar de APK keuring ,brrrrr…, ABS doet wispelturig , soms even storing , dan weer 1 dag goed , dan weer 1 dag storingen etc.
Steeds die code 45, elektroklep links voor , met vernauwing (?).
Weet alleen niet waar die zit en hoe die er uit ziet.
Iemand een idee?
`t Is een type 1.
XM TCT Ambiance`94
Elektroklep zit in de unit zelf , hoorde ik van een Citroënmonteur.
Had echter nog nooit van deze storing gehoord , kwam nooit voor volgens hem .
Toch geeft Malle Pietjes kastje deze code 45 door , vreemd .
Morgen maar weer `es alle sensoren doormeten en de afstand checken van sensor -tandkrans .
Schijnt een halve mm te moeten zijn volgens de Haynes.
APK was verder een drama , uitlaat lekt , 2 LHM lekkages , miniem maar toch te veel, van de lekzak achter en 1 lekkage ergens boven het subframe boven de HA bol( da`s een heel lastige),stuurashoes links gescheurd,handremkabel ,en dan die vermaledijde ABS .
Pff.., begin te verlangen naar een eenvoudig Opeltje
Oh ja , voor ik het vergeet , lopen de sensordraden naar de Ecu of naar de unit?
Dit i.v.m. vernieuwen sensordraden.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Weinig ABS specialisten op het forum merk ik.
For the record: de sensordraden lopen inderdaad rechtstreeks naar de ECU merkte ik met meten.
Ook zag ik dat de sensordraad naar de ECU rechts achter een eigen weerstand had van meer dan 300 Ohm ,denk dat dat de reden is van mijn storing 45.
Moet eigenlijk 35 zijn dus.Geeft dus 1 knipper te veel .
Zie je dat die uitleesstekker op de ECU ook niet alles is, vol met fouten.
Denk wel dat het Kastje van M.Pietje de boel goed doorgeeft .
Heeft er iemand trouwens nog een voorste demper liggen voor de TCT?
De mijne lekt een beetje en is afkeurpunt voor de APK.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ha Dirk,
Die demper is misschien wel te laasen? Heb ik al enkele malen met succes gedaan. Soms houdt zo’n ding het nog best alng uit.
Groet,
Jan
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb nog wel een TCT demper liggen, die tussen de kat en de dwarsdemper
Ouwe mopperkont
Ja Jan , zat ik ook aan te denken , lassen , maar ben er geen ster in .
Uitbesteden kost ook weer en als iemand er toch nog 1 heeft liggen , dan is dat makkelijker .
Bedankt voor de tip .
Enne , Matthijs ,ben blij met je, ik ga je Pb`en.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94