






Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De Diravi-stuurbekrachtiging wijkt nogal af van de gemiddelde stuurbekrachtiging. Ik zou dus zeker een stuk zelf sturen.
Zonodig mag je daarvoor best een keer achter het stuur kruipen van m’n CX, Buitenpost is de afstand niet.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Bedankt daarvoor, alhoewel ik niet heb gevonden waar je woont
Ik heb een stukje zelf gereden, dus de diravi heb ik kunnen voelen. Dat is inderdaad wel even wennen, vooral wanneer blijkt dat je instinctief het stuur tussen je handen laat glijden. Maar geen enkel probleem, en het draagt wel bij aan het afwijkende karakter.
Nu eerst nog even het schilderwerk erdoor jassen nu het een dagje mooi weer is






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
prestige/break scheelt maar iets van 35 cm lengte toch… ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De wiel basis is het zelfde.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
25 cm is het verschil tussen berline en prestige/break alleen het het achterste subframe van een break versterkt dat van een prestige niet
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Sun Face schreef:Bedankt daarvoor, alhoewel ik niet heb gevonden waar je woont
Net zuidelijk van Dokkum
Sun Face schreef:Ik heb een stukje zelf gereden, dus de diravi heb ik kunnen voelen. Dat is inderdaad wel even wennen, vooral wanneer blijkt dat je instinctief het stuur tussen je handen laat glijden. Maar geen enkel probleem, en het draagt wel bij aan het afwijkende karakter.
Nu eerst nog even het schilderwerk erdoor jassen nu het een dagje mooi weer is
Voor een nieuweling in de CX-wereld vraagt Diravi enige gewenning, dus zeker een punt van aandacht om dat zelf te ondervinden.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Een testritje in een CX 25 GTI Turbo 2…...zo’n aanbod krijg je niet iedere dag.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Zeg dat. Ik heb een pb gestuurd
PBO schreef:
Voor een nieuweling in de CX-wereld vraagt Diravi enige gewenning, dus zeker een punt van aandacht om dat zelf te ondervinden.
Idd, ik crashte mijn CX bijna op de eerste rotonde die ik nam nadat ik hem had gekocht Maar Diravi is top, in mijn andere auto mis ik het echt.
Nou ik heb vanavond een stukje gereden met de gti-t2 van PBO - nogmaals dank daarvoor! Gelukje dat het weer goed bleef. Een heerlijke auto natuurlijk, met een machtige motor erin. Echt een onverwacht snelle auto, en evengoed heerlijk veren. PBO heeft me van huis opgehaald, dus we hebben een paar bekende stukjes gehad: een wereld van verschil met een gewone auto. Wel ietsjes stugger dan de 25D, maar van hetzelfde laken een pak. De diravi heb ik ook (nogmaals) even goed kunnen voelen, daar kan ik wel aan wennen. Het is wel een prettig systeem, lekker korte slag en die automatische terugloop blijft ook apart. (Alleen zat er geen airco in, dus die heb ik nog niet meegemaakt.) Gaandeweg krijg ik zo toch wat idee van hoe een cx hoort aan te voelen. Erg leuk.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Leuk hoor om te lezen dat je bij elke proefrit steeds meer deze grande dame weet te waarderen. Ben je ook al wezen kijken naar een serieuze kandidaat om te kopen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Aha, een gewetensvraag! Als het goed is ga ik morgen kijken/rijden met een cx met airco, die tevens te koop is. Er is dus in zekere zin sprake van convergentie…
Ik ben benieuwd naar die airco. Ik heb ook een mooie cx zonder airco in gedachten, dus het is voor mij wel van belang of dat de moeite waard is. Wat ik erover lees is dat de airco heel behoorlijk werkt (in vergelijking met een moderne installatie), maar je weet nooit. Het is toch een wat oud systeem, daar heb ik geen ervaring mee. Het zal ook afhangen van het gas dat erin zit, dat inmiddels verboden r12 schijnt beter te werken dan de vervangers… Nou ja, we zien wel.
hmm, dat valt best mee.
Overigens hoef je je oude systeem niet te vervangen om er nieuw gas in te doen; er bestaat een “tussenoplossing” een modern, milieuvriendelijk gas dat zonder aanpassing werkt in een oud systeem.
Gewoon even navragen bij een echte airco-specialist.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heb je deze advertentie hier op het forum gezien?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:Heb je deze advertentie hier op het forum gezien?
Wat een prachtige advertentie (en dan heb ik het nog niet over de auto zelf).
Ik heb deze auto een paar weken geleden (rijdend) gezien bij garage Hydraulique en hij is echt mooi en netjes. Als ik zo op de foto’s kijk staan de grijze bumpers me niet zo aan, in het echt vond ik dat trouwens niet.
Maar had de TS niet aangegeven een serie 1 te willen?