Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
In Frankrijk, Pyreneeën, Laruns, alwaar ik een tijdje ben geweest voor onderzoek voor mijn afstuderen, stond op zowat elke straathoek een C15. Ook een heel vroege C15D uit 1984, met Visa-neus enzovoort.
Ik vroeg me ineens af in hoeverre er nou hele grote technische verschillen zijn tussen de Visa 17D en de C15D? Ik kan me voorstellen dat een late C15D First anders is dan een vroege C15D, maar waar zitten de verschillen in? Hoe zit het met de wielbasis van de visa en C15? is die even lang? en de wielophanging? Die Adals zijn ook gewoon torsiestaven toch?
ik kan er maar weinig over vinden, vandaar dat ik het hier post
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Laatste C15`s - Berlingo 1.9d motor ipv 1.8D
Vering sinds 1985- Langsarmen met schroefveren plat gemonteerd
Laatste C15`s - ZX stuurwiel
De frontpartij inclusief wielophanging is identiek aan de visa diesel, dit geldt dan voor de TU benzinemotoren en de XUD.
De vroege 1100`s en 1400`s benzinemodellen tot 1988 hadden de visa voortraverse , dus totaal anders qua motorophanging.
De wielbasis is altijd langer, ongeacht Grand volume of normaal…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist