
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tinfoil schreef:hmm, dat valt best mee.
Overigens hoef je je oude systeem niet te vervangen om er nieuw gas in te doen; er bestaat een “tussenoplossing” een modern, milieuvriendelijk gas dat zonder aanpassing werkt in een oud systeem.
Gewoon even navragen bij een echte airco-specialist.
Klopt, heb ik de airco in mijn ex-break mee laten vullen. Voor 100 euro waren we klaar. Geen ijskast maar prima om het in de zomer (welke zomer…?) comfortabel te hebben.
Gaaf ding trouwens, die TRS van Leontien. Lijkt alleen net of er een beige voorbumper op zit, maar dat zal de zon zijn (is het dan toch zomer?).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Die trs van Hydraulique is inderdaad een aantrekkelijk geheel. Wel iets boven mijn gestelde budget, en inderdaad een serie II. Ik vind het dashboard van de serie I toch wel erg mooi, en (wie sage ich das jetzt?) bizarheidsfactorverhogend. Qua uiterlijk neig ik ook wel naar de serie I, alhoewel ik de serie II zeer fraai vind. Keuzes, moeilijke keuzes…
Mulder schreef:(is het dan toch zomer?).
Het regent hier inderdaad even niet, als je dat bedoelt.
Sun Face schreef:bizarheidsfactorverhogend
Prachtig woord!
Sun Face schreef:Mulder schreef:(is het dan toch zomer?).
Het regent hier inderdaad even niet, als je dat bedoelt.
In Zuid-Frankrijk ook niet….. zaterdag en-route
Vandaag gekeken bij de cx die te koop is?!
Ben benieuwd!
Vanavond pas (nog wel bij daglicht natuurlijk). Ik ben ook wel benieuwd.
M Citroen schreef:
In Zuid-Frankrijk ook niet….. zaterdag en-route
Goede vakantie!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat zou mooi zijn, nog een Noordelijke CX’ert erbij!
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mulder schreef:Gaaf ding trouwens, die TRS van Leontien. Lijkt alleen net of er een beige voorbumper op zit, maar dat zal de zon zijn (is het dan toch zomer?).
Klopt, dat is ‘in het echt’ gewoon grijs hoor!
Foto’s zijn gemaakt in de avondzon en dat reflecteert blijkbaar héél anders op gelakt staal dan op door-en-door kunststof
@ Mark: dank voor het compliment! Foto’s gemaakt door mijn professionele huisfotograaf Aart, tekst door mijzelf.
Als je zoiets adverteert, valt of staat het met een mooie presentatie vind ik altijd.
[sorry voor de off-topic!!!]
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
PieterT schreef:Vandaag gekeken bij de cx die te koop is?!
Ben benieuwd!
Ik ben wezen kijken en heb een stukje gereden. Ik heb er wel een positieve indruk van, de auto reed goed, en alles leek naar behoren te functioneren. Qua veergedrag leek het precies op de 25d waar ik in heb gezeten. Wel wat kleine plekjes hier en daar, maar cosmetisch. Interieur is zichtbaar oud (deurpanelen, leer), maar dat mag natuurlijk - zo’n auto is ook oud. Overigens was de zit wel in orde, en had ik geen problemen met de hoofdruimte. Een kanshebber dus. Ik laat het even bezinken.
Jammer genoeg was de airco niet gevuld, waardoor ik die niet heb kunnen testen. Uit verschillende bronnen hoor ik wel dat de airco behoorlijk hoort te werken, wel vergelijkbaar met een moderner systeem, maar dat heb ik dus niet kunnen vaststellen.
La Léo schreef:
[sorry voor de off-topic!!!]
Ik heb even gevoeld, maar het doet geen pijn hoor






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sun Face schreef:Uit verschillende bronnen hoor ik wel dat de airco behoorlijk hoort te werken, wel vergelijkbaar met een moderner systeem
Een goed gevulde CX airco werkt prima - al ken ik jouw ervaringen en verwachtingen niet m.b.t. tot je moderne auto natuurlijk….
Zelf heb ik een Break met airco en kan je vertellen dat dit net een broeikas is met al dat glasoppervlak en de zon erop!
Maar met de airco aan is het hmmmmm…. heerlijk koel binnen een minuut of 10 (oké misschien niet geheel bij ‘t achterraam, maar daar heb jij geen last van in een Berline).
Als je de louvres direct op je richt, voelt het aangenaam koel zonder dat je meteen bevriest, iets dat ik bij een moderne airco vaak bloedirritant vindt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Tja, mijn eigen auto is inmiddels ook al 11 jaar oud (dus modern… geen climate control ofzo). Maar met de airco kan het binnen gewoon aangenaam worden, terwijl zonder de airco het zweet van m’n hoofd loopt. Ook zeer effectief voor het ontwasemen van de ruiten. Het hoeft geen vrieskist te zijn, maar is het wel de bedoeling dat als het warm is je zonder spijt te krijgen in kunt stappen. Het gaat toch om een pleziervoertuig. Ik geloof eigenlijk dat een cx-airco daar prima toe in staat moet zijn. Ik heb ooit een rit van twee uur gemaakt in een leenauto zonder airco, met de ramen open en de blower vol open (i.e. hete lucht langs je hoofd) en zweten maar. (Toen heb ik me voorgenomen om geen auto zonder airco meer te nemen.)
Nou, weer wat nieuws.
Ik wilde graag nog een paar cx’en bekijken, gewoon voor de ervaring en eigen gemoedsrust. Vandaag ben ik dus met mijn vriendin naar Borculo gereden (daar staan een paar leuke exemplaren). Aldaar lagen her en der wat ds’en op straat. Die bleek m’n vriendin ineens heel mooi te vinden (ik dacht dat ze niks met auto’s had, maar goed). Prachtige auto’s, maar veel te duur, zei ik nog. Wij liepen ergens naar binnen, er was geen duidelijke ingang, en kwamen bij citro-classique terecht (zoals bleek). Wat kosten die auto’s, vraagt vriendin, wijzend op twee ds’en. Die blijken dus in het budget te vallen. Roestvrij en technisch goed, volgens die kerel daar. Waarschijnlijk id’s vermoed ik (gewoon rempedaal, geen champignon, maar wel stuurbekrachtiging, geen sierstrips enzo), maar in de ds heb ik me niet zo verdiept. Wel een proefrit gemaakt, want ik had nog nooit in een snoek gereden. Dat is ook leuk moet ik zeggen. Op een bepaalde manier veel ouderwetser dan de cx, maar het reed heel prettig en soepel. Ik vond de stoelen beter dan in de cx, eerlijk gezegd. Zucht. Nu wordt de keuze helemaal lastig. Zo’n snoek spreekt wel tot de verbeelding. De cx ook. Ik heb daar nog een paar mooie cx’en gezien, en we hebben met Dibert een stukje in een prestige gereden. Totaal verschillende auto’s, maar beide interessant vind ik. Meer hoofdbrekens dus.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS natuurlijk…
Citroen!
Flink op het forum gelezen hebbende dacht ik al toen ik dat bericht plaatste dat het een kwestie van tijd zou zijn voordat een zekere DriverD op een bepaalde manier zou reageren…!