Zo de eerste kilomters gereden met de 2.1 td aut uit 1999. Dat rijdt geweldig vind ik eigenlijk net zo goed als een v6.
Alleen een ding valt me nu op, de koelvloeistof(KVS) is vrij snel 90 graden. dat blijft ie ook. Hoewel de wijzer wel wat schommelt.
Op de snelweg als ik 120 rijdt wordt de KVS wel 100 graden.
Dat is vreemd ten eerste het is hoger en ten tweede 100 lijkt me veel met dit weer!
De KVS is nieuw.
Ik tijfel aan de thermostaat of nog waarschijnlijker de radator verstopt? Deze wordt wel in zijn geheel warm lijkt maar is moeilijk te voelen de onderkant is nogal lastig te bereiken!
Iemand ervaring mee?
Wat ook kan is de cylinderkop dat hoop ik niet! Heb ik wel weer wat te doen, zucht.
Kilometerstand 134k kilomters.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ff aan de lexia en kijken wat die sensoren zeggen…
Slaan de fans ook aan ? Ik heb wel goede diesel spullen liggen als er echt nood aan de man is hoor
Toevallig troep in je ventilatorhuis of radiator vol met troep ?
Ouwe mopperkont
Morgen gaat ie naar troen garage voor de APK en had gevraagd om hem uit te lezen zoiezo.
Maar zal dit meegeven. Zou daar iets uit kunnen komen?
Radiateur dat is goed punt ik heb dus al met een lamp goed gekeken maar lijkt best netjes niet dicht gekoekt ofzo.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Kan zijn dat je thermostaat niet goed open gaat .
Kun je controleren in een bak met heet water .
Op de snelweg moet `ie toch wel teruglopen naar de 80-90 graden, mits je thermostaat goed is dan hè..
Zou de radiateur maar `es even lekker doorspoelen .
Ik heb hetzelfde gehad toen ik mijn Dame( nou ja , meer Bitch) kocht ; kostte me wel een koppakking .
Dus wel doen hoor.
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Xm was bij de citroen garage voor de apk meteen gevraagd of ze storingen konden uitlezen en kijken naar de temperatuur.
Bij verteld dat ik vermoed dat de thermostaat kapot is.
APK gekeurd!! Automaat bakolie verwisseld en volgens monteur klopt dat mag 100 graden worden…..er zijn geeen storingen.
Ik geloof dat dus niet. Ga zelf de thermostaat wel vervangen. Als het dan nog niet goed is ook de radiateur.
Het kan niet kloppen lijkt me dat bij 100 rijden de kvs 90 graden is en wanneer je 120 rijdt de KVS 100 graden word. Buiten was het maar 19 graden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dieseltje hoort gewoon net geen 90 graden te worden, de automaat zelfs nog net iets kouder, geloof 87. Thermostaatje is niet eens zo gek veel werk via de bijrijders wielkast.
Het gekke is alleen dat deze dingen eerder te vaak open blijven staan dan dicht, maar wie weet heb je de eer weer uniek te zijn en ben je dr met 2 tientjes vanaf
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb het ook gehad. Was toen wel de radiateur. Er zitten er ook 4 achter elkaar, dus als de boel dicht zit is het ook snel klaar. De nieuwe heb ik een half jaar gebruikt, daarna heb ik de auto gesloopt. Dus als je nog een zo goed als nieuwe radiateur wil, stuur maar een PB. Maar iid, eerst de thermostaat. Lekker klusje, het is wat pielwerk.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Tegen de 100 graden bereik ik alleen in een file .
Zodra je 100-120 rijdt zakt het weer .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Welk bouwjaar heb je nu? Klinkt goed iig een diesel automaat!
Ik heb ook nog een zgan radiator staan mocht je intresse hebben
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je 120 rijdt wel 90 graden en daaronder erboven? Kijk dan eerst even of je ventilatoren eigenlijk wel draaien.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Op de snelweg als ik 120 rijdt wordt de KVS wel 100 graden.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, sorry, niet goed genoeg gelezen
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
dat overkomt iedereen wel eens, mijzelf het vaakst geloof ik ;]
Ouwe mopperkont
Hij is 1999. Rijd geweldig!. Ik moet zeggen gisteren weer stuk gereden en het lijkt al minder. Maar regende nogal dat koelt goed natuurlijk.
Had net al radiator opgehaald, maar nieuwe gekocht 107Euries exbtw dat is het probleem niet! Er inzetten zal wel crime zijn!
Thermostaat besteld vervang ik ook gelijk maar!
Doel is namelijk 100.000 erbij rijden!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:Dieseltje hoort gewoon net geen 90 graden te worden, de automaat zelfs nog net iets kouder, geloof 87. Thermostaatje is niet eens zo gek veel werk via de bijrijders wielkast.
Het gekke is alleen dat deze dingen eerder te vaak open blijven staan dan dicht, maar wie weet heb je de eer weer uniek te zijn en ben je dr met 2 tientjes vanaf
Diesel-Automaat thermostaat opent bij 80°C (bij een handbak bij 85°C)
Bij een goed werkend koelsysteem kom je dan ook nauwelijks boven de 80°C uit, is mijn ervaring, een graad of 85 is dan echt wel het maximum.
Volg je hart, gebruik je hoofd.