Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
rocco schreef:Maar er is hier dus een probleem met een XM die vermogen kwijt is…
Heeft er iemand een oplossing of een mogelijke oorzaak?
Leeftijd speelt waarschijnlijk een rol en eveneens kan de rijstijl van de vorige eigenaar er debet aan zijn.
Er hard mee gaan rijden kan kwaad dus daarmee oppassen. De boel is misschien dichtgekoold door stadsritjes en de motor kan dit dan niet aan.
Bovengenoemde testjes kunnen misschien uitsluitsel geven maar ik zou er niet te veel vertrouwen in hebben.
gr
Ries
Ries schreef:
Leeftijd speelt waarschijnlijk een rol en eveneens kan de rijstijl van de vorige eigenaar er debet aan zijn.
Er hard mee gaan rijden kan kwaad dus daarmee oppassen. De boel is misschien dichtgekoold door stadsritjes en de motor kan dit dan niet aan.
Bovengenoemde testjes kunnen misschien uitsluitsel geven maar ik zou er niet te veel vertrouwen in hebben.gr
Ries
Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto is waarschijnlijk al bejaard, je weet waarschijnlijk niets van de historie van deze auto. Voor € 750.00 kun je ook niet al te veel verwachten (met respect overigens..). Je kan de motor idd behoorlijk stuk draaien als deze nooit gewend is geweest om eens flink door te blazen..
Phritz schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto is waarschijnlijk al bejaard, je weet waarschijnlijk niets van de historie van deze auto. Voor € 750.00 kun je ook niet al te veel verwachten (met respect overigens..). Je kan de motor idd behoorlijk stuk draaien als deze nooit gewend is geweest om eens flink door te blazen..
OK, dan zal ik een beetje oppassen. Heb hem voor de reis een grote beurt laten geven bij Civer, en die zeiden ook al dat de staat wat minder dan gemiddeld is.
Ik denk dat ik deze maar oprij en daarna een leuke turbo CT ga zoeken. Mij is verteld dat je vanaf bouwjaar ‘96 wel goed zit, klopt dat?
Trage xm
We hebben hier ook nog een xm 2.0i(multipoint)‘93.is ook traag,veel meer als 160 zal er ook niet inzitten.
Was ook een budget xm, 200 euro
Heeft 158000 km gelopen,de kat. is nieuw,koppakking is bij 110000 vervangen.
De auto heeft recent nog een beurt gehad,filters,vloeistoffen,bougies,distributie met spanrol.
De motor gebruikt een beetje olie,1 liter op 2500 km (klepseals).
Ik denk zelf dat de kleppen een keer gesteld moeten worden,het mooist is misschien een keer aan de testkast bij de dealer.
De auto komt amper boven de 100,m’n vader rijd er nu mee.
Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...heeft geen hydraulische klepstoters als ik me niet vergis, maar vulplaatjes…
gr
Ries
Je vergist je.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Waarin??
gr
R
xm 2.0i 8v
Heeft plaatjes,de diesels zijn wel hydraulisch, de rest van het motorenprogramma zou ik niet weten.
Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: xm 2.0i 8v
ray schreef:Heeft plaatjes,de diesels zijn wel hydraulisch, de rest van het motorenprogramma zou ik niet weten.
Raymond
Aleen de 2.0 8v ( ook turbo) heeft stelplaatjes. De rest allemaal Hyraulische stotertjes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
2.0i 16V ook hydraulisch is mij verteld.. Daarom zou dit een goede combi zijn met een LPG (g3) installatie…