Ik wil mijn zijruitjes (van een driedeurs) weer mooi maken en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
De zwarte zijrand is flets en hier en daar wegesleten. Ik dacht zelf oude verf verwijderen (maar waarmee) en dan spuiten.
Iemand tips?
saxo 1.1i
is dit geen oplossing.???
http://nl.kapaza.be/limburg/ruiten-voor-saxo-van-1998-57790984.htm
of deze
kan je een foto plaatsen.
Probeer ook eens te reinigen met een goede ontveter zorg wel dat je de autolak beschermt.
zijn die randen bij jou gespoten dan ? bij mijn vts zit daar een zwarte stikker over en die is ook erg lelijk geworden dus wil ik dit schoonmaken , schuren en dan spuiten.
Ik heb nu geprobeerd te ontvetten en met thinner de verweerde lak te verwijderen, het blijft echter op veel plekken te goed zitten. Ik heb een stuk gespoten in de hoop dat de nieuwe lak door de oude heen trekt (komt vrij poreus over) maar dat werkte niet, van een afstand ziet het er mooi uit maar van dichtbij blijf je lichtgrijze plekken zien. Ik ga nu proberen de lak eraf te schuren of schrapen en dan weer spuiten want de stukken waar geen lak meer opzat zijn mooi geworden.
saxo 1.1i
Ronama : nog bedankt voor de tip, is ook een oplossing maar wel een flink stuk rijden voor mij en als ik mijn eigen ruitjes weer mooi krijg is dat natuurlijk extra leuk
Saxo Daan: bij mij zit er geen sticker op maar een soort matte lak, laat zich niet oplossen en lijkt wel een soort poedercoating.
saxo 1.1i
sorry maar ik dacht dat je de deurstijl tussen de twee ramen bedoelde, die is bij mij namelijk ook zwart gemaakt. maar met dat schuren fijne korrel schuurpapier gebruiken en daarna nog fijner totdat je geen schuurkrasjes meer ziet en dan pas spuiten. want daar haal je het mooiste resultaat mee.
SaxSoul schreef:Ik heb nu geprobeerd te ontvetten en met thinner de verweerde lak te verwijderen, het blijft echter op veel plekken te goed zitten. Ik heb een stuk gespoten in de hoop dat de nieuwe lak door de oude heen trekt (komt vrij poreus over) maar dat werkte niet, van een afstand ziet het er mooi uit maar van dichtbij blijf je lichtgrijze plekken zien. Ik ga nu proberen de lak eraf te schuren of schrapen en dan weer spuiten want de stukken waar geen lak meer opzat zijn mooi geworden.
Dan best de ramen demonteren en verfafbeits gebruiken. En kijken dat je met ver werkt die op glas hecht.
anders als je de rand wegkrijgt met zon verduisterspray het volledige raam doen.