Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Draairichtin gkun je zien aan de keering, er zitten schijne groeven in en de bedoeling is dat deze ervoor zorgen dat evtuele olie die erlangskruipt hierdoor terug geduwt wordt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jan suburban schreef:Ik heb precies verteld waar het voor was en heb geen vragen gehad over de draairichting.
Hmm, vreemd, tenzij het keerringen zijn die voor beide richtingen geschikt zijn.
Ofwel die man hoefde het niet te vragen, omdat hij uit zichzelf wist welke kant de motor draait en aan welke kant de keerring moest komen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik vraag nooit om de draairichting,want keerringen zijn wat ik altijd heb gezien geschikt voor 2 draairichtingen.Bedenk dat er genoeg situaties zijn waar een as 2 richtingen op draaid en dan hoef je echt niet te gaan nadenken of je de juiste keerring hebt.

daan schreef:Ik vraag nooit om de draairichting,want keerringen zijn wat ik altijd heb gezien geschikt voor 2 draairichtingen.
Kijk dan nog maar eens goed naar die keerringen die bij pakkingsets zitten, daar staat altijd ofwel een pijltje op ofwel van die schoepjes. Natuurlijk gaat het daarmee nooit verkeerd, omdat er nooit twee precies dezelfde maten keerringen in één blok gaan en dus nooit verward kunnen worden vanuit de set.
Al wat ik zeg -in het algemeen- is: pas op als je online of waar dan ook losse keerringen bestelt, want de draairichting maakt wel degelijk uit, tenzij die keerringen gegarandeerd beide richtingen op kunnen werken. Maar als dat achteraf niet zo blijkt te zijn, gaan die gasten het echt niet opnieuw voor je uitbouwen en herstellen hè?
daan schreef:Bedenk dat er genoeg situaties zijn waar een as 2 richtingen op draaid
Werkelijk? In de motor van een auto??? Daar hebben we het immers steeds over, toch?
Daan, niet om je af te zeiken hoor, maar wat je hier nu allemaal schrijft raakt het onderwerp weinig kant/wal en komt bovendien niet bijster professioneel over.
Nou mensen, dan hoop ik maar dat ik een keerring heb die twee kanten op gebruikt kan worden.
We gaan het zien. Ga maandag nog even bellen met ATD om te horen hoe het zit en laat dat wel weer weten. Was eigenlijk van plan de ring bij CX basis te bestellen,maar die zijn nog even op vakantie, vandaar deze actie.
Als tie toch gaat lekken is het vervangen in een half uurtje gedaan, dus een ramp is het niet en vreselijke kosten zijn er ook niet mee gemoeid. Langste duurt dan nog de ring in huis krijgen.
Vond het weer gezellig !
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Daan, niet om je af te zeiken hoor, maar wat je hier nu allemaal schrijft raakt het onderwerp weinig kant/wal en komt bovendien niet bijster professioneel over.
Ik kan met deze opmerking niet zoveel mee ik geef alleen maar aan dat als je en keerring bij een goede leverancier haalt altijd geschikt is voor twee draairichtingen.In ieder geval ik vraag er niet om en het gaat al jarenlang goed dus voor mij is daarmee de kous af.

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Blijven we wel even lief voor elkaar hier?
Keerringen zijn er in 2 soorten:
1. Universeel.
2. Geschikt voor één draairichting.
Citroen!

Tuurlijk zijn we lief! Dit is dan ook een puur inhoudelijke discussie en ik vond zijn argumentatie krom.
Maar blijkbaar bestelt Daan altijd universele keerringen zodat
1. Hij nooit om een draairichting hoeft te vragen
2. Het altijd goed is gegaan
Nou hartstikke mooi. Geen punt!
Overigens heeft dit m.i. niets met ‘een goede leverancier’ te maken, of ze al dan niet alles universeel verkopen.
Maar zoals ik dus schreef:
La Léo schreef:Al wat ik zeg -in het algemeen- is: pas op als je….[etc. etc, een goedbedoelde waarschuwing]
Die geldt dus uiteindelijk niet voor Daan dan, maar wel voor alle andere mensen die ergens gaan shoppen, maar waar toevallig niet alles universeel is.
That’s all, verder niets.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Roger.
Citroen!
Nog even een site, met beschrijving en plaatjes van de diversiteit aan keerringen.
En zoals ik al eerder schreef : “Vond het weer gezellig !”
http://www.kimman-seals.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=4&lang=nl
Jan
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat er in keerringen ook een draairichting zit.
Weer wat geleerd
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Zou nog even nagaan wat betreft de eventuele draairichting van de keerring.
Kan melden dat draairichting niet van belang is voor het goed functioneren van deze ring.
Heb al weer een kleine 500 km gereden en een droog motorblok
jan.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Goed bezig!
Citroen!