Wielremcilinder achter vervangen, gangbaar maken voorremmen.
Daphnet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-08-2011

Gepost: 26 augustus 2011 11:29 PM

Dit is mijn eerste post omdat ik pas 1 jaar in het bezit ben van mijn Citroën Xsara Picasso in Dreft groen. In dat jaar ben ik erg gesteld geraakt op mijn auto ondanks het funky geurtje dat ik er met geen mogelijkheid uit heb kunnen krijgen sick .

Maar nu is mijn auto afgekeurd en kreeg ik een offerte van 600 euro om hem goed te maken.  broken Helaas heb ik geen sokken met dit bedrag en ben ik naar een andere oplossing gaan zoeken. Ik heb een doe-het-zelf garage gevonden. Ik ga dus zelf de reparaties met hulp van de garage uitvoeren. Ik heb in het verleden wel aan auto’s gesleuteld een brommer in en uit elkaar gehaald en altijd fietsen van iedereen gerepareerd. Dus heel erg onhandig ben in niet maar dit is iets nieuws voor mij en ik kan wel wat hulp gebruiken.

Daarom mijn vraag aan jullie; heeft iemand ervaring met het vervangen van de achterwielremcilinders en het gangbaar maken van de voorremmen? Heeft iemand een boekje of iets dergelijks waarmee ik deze klussen kan doen.

Alvast mijn dank voor jullie antwoorden. halelujah

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 27 augustus 2011 09:57 AM
  [ # 1 ]

Op de zoekmachines van internet is veel te vinden.
Waar je bij het gangbaar maken zowieso op moet letten is dat als je de remzuigers indrukt, dat het vloeistofniveau in het remvloeistofreservoirtje niet overloopt.

Ik ga je nu niet een volledige beschrijving neerzetten. Maar een beetje inzicht is niet weg.
Algemene autotechniek.

Voorremzuigers:
Checken op vloeistoflekkage, alles moet droog zijn.
Een grote waterpomptang helpt je vaak bij het gangbaar maken van niet vastzittende zuigers als je gewoon de remblokken vervangt.
Wel vastzittende zuigers zou je natuurlijk eerst kunnen inspuiten met kruipmiddel als WD40. (vastzittende zuigers en dus aanlopende remblokken kan je ook herkennen aan een verkleurde remschijf).
Je knijpt met een licht tot iets zwaar weerstandgevoel de zuiger naar binnen en deze blijft daar zitten(tot je het rempedaal weer intrapt dan legt hij de remblokken weer tegen de schijf—NOOIT rempedaal intrappen terwijl het spul gedemonteerd is!!)
Als je alles gemonteerd weer hebt-> Altijd eerst een paar keer op de rem trappen ! Anders heb je de eerste meters geen rem en dat is zo lullig.

Wel vastzittende zuigers kan een enorme rotklus zijn, want alles is zo lekker van aluminium.

Achterremcilinders daarvan moet je ook kijken of ze niet gelekt hebben. De zuigertjes zijn aan beide kanten voorzichtig in te drukken en veren weer terug. Zo niet, zitten ze vast.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Daphnet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-08-2011

Gepost: 28 augustus 2011 07:06 PM
  [ # 2 ]

Hoi Grijzemuis,

Dank je voor je reactie. Van de garage heb ik begrepen dat de voorwielcilinders in orde zijn en dat alleen daar de boel gangbaar gemaakt moet worden. Heb begrepen dat je met WD40 ook een heel eind komt en dat de cilinder terug gesteld moet worden. Ik ben benieuwd. Verder moet ik de achterremcilinders vervangen want daar is hij op afgekeurd. Die heb ik inmiddels in huis. Ik heb op YouTube ook al instructievideo’s gevonden. Ik zou wel graag willen weten of er iets speciaals nog is aan de remmen van de Citroën Xsara Picasso? Dan kan ik daar rekening mee houden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook