Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hola iedereen.
De voorremmen van mijn BX bokken als ik achteruitrij en de rem in trap, het is net alsof er speling zit op mn remblokken.
Ik heb m’n remblokken laatst vervangen, en alles goed nagekeken, en voor zover ik kan beoordelen zit alles goed, en vast, maar toch zit er op de een of andere manier speling op.
Iemand een idee?
ALvast bedankt!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Even wieltjes er af en alle moertjes en boutjes proberen nog een slagje aan te draaien ? Zijn alle moertjes/boutjes goed geborgd ?
Zowieso maar niet meer mee rijden. Just 4 sure ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
nou, de remblokken worden door een hoekprofieletje op hun plek gehouden, en die zit geborgen, maar het is ook alleen bij achteruit rijden dat ie dat 1 keer ff doet, de remkracht bij vooruit rijden is absoluut prima.
verder denk ik niet dat het de remklauw zelf is want, ik kan me herinneren dat m’n tgi het op een gegeven moment ook ineens had na het vervangen van de remblokken, en daarvoor hoeven verder geen bouten ofzo los behalve de wielbouten dan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
oejeah bekent fenomeen.
We hebben het ook met onze 19RD break(wel, nu verkocht)
Vooral is ie koud is hadden we het, je reed achteruit en inderdaad als je remt GGKKLOOOKK.
We hebben zowat alles van remmerij inclusief remklauwen vervangen->niets.
Kan natuurlijk ook geweest zijn dat die donor klauwen slecht waren hé.
Het beestie heeft een kleine 270.000 op de teller en heeft het al een 100.000.
Nooit problemen mee gehad, alles bleef er netjes onderhangen
Hij remde voor de rest ook perfect.
Iemand een oplossing? Zou wel mooi zijn om te weten ja.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
dat is gewoon speling op de remklauw zelf. is niets ernstigs overigens. gewoon slijtage, die bijna elke bx heeft, en er wel last van heeft met een hoge km stand.
oplossing ? nieuwe remklauwen, of remklauwen die toch bijna nieuw zijn. (tot 100.000 km)
dus geen zorgen !!! die van mij doet het ook al een jaar of 4
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:dat is gewoon speling op de remklauw zelf. is niets ernstigs overigens. gewoon slijtage, die bijna elke bx heeft, en er wel last van heeft met een hoge km stand.
oplossing ? nieuwe remklauwen, of remklauwen die toch bijna nieuw zijn. (tot 100.000 km)dus geen zorgen !!! die van mij doet het ook al een jaar of 4
Psies, don’t worry.. De klauwen schuiven op bussen en die slijten uit. Ik heb nog 4 oude BX klauwtjes liggen, maar ook die hebben het in meer of mindere mate.
Als je er echt af wilt wezen kun je ook Xantia klauwen monteren. Die hebben een inherent andere constructie waardoor je dit probleem niet meer kan hebben.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ah, keej, dan hoef ik me iig niet zeer veel zorgen te maken, ik deed dat ook nog niet echt, want ik heb het in beide BiXen gehad, en al met al meer dan 100000 km’s bij mekaar, dus op een gegeven moment ben je er wel aan gewend
Maar hoe zit dat dan met de xantia klauwen? zijn die zo om te bouwen? want dan ga ik wel ff naar de sloop, als ik er ik weet niet wat voor moet aan gaan passen, dan denk ik dat ik me er maar bij neerleg!
bedankt voor de reacties iig alvast!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:ah, keej, dan hoef ik me iig niet zeer veel zorgen te maken, ik deed dat ook nog niet echt, want ik heb het in beide BiXen gehad, en al met al meer dan 100000 km’s bij mekaar, dus op een gegeven moment ben je er wel aan gewend
Maar hoe zit dat dan met de xantia klauwen? zijn die zo om te bouwen? want dan ga ik wel ff naar de sloop, als ik er ik weet niet wat voor moet aan gaan passen, dan denk ik dat ik me er maar bij neerleg!bedankt voor de reacties iig alvast!
Kijk hier eens
Voor optimale balans tussen voor en achteras kun je het best ook de acherremklauwen vervangen door Xantia klauwtjes.
Verder heb je dus andere klauwen nodig, geventileerde schijven en xantia remblokken. Handremmechanisme is wel anders, maar de kabels passen wel zonder meer. Ook de remslangen passen gewoon.
Let ook op dat standaard 5 inch brede velgen (met 165 banden) te smal zijn om de klauwen te laten passen. Met 5.5 inch brede Xantia velgen is het geen probleem meer. Ook als de blokken wat gesleten zijn passen de standaard BX velgen wel weer.