Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Uitlaat moet idd los, maar hoeft er niet helemaal af.
Van die schakelstangen kan ik me niets herinneren, maar dat kan komen doordat eht bij mij om een automaat ging.
Hitteschild moet eraf om het stuurhuis door de rechterwielkuip te verwijderen, anders ukt het gewoon niet.
Demontage valt verder nog wel mee, hoewel het even puzzelen is hoe die nu echt uit de auto te krijgen is als je hem eenmaal los hebt, maar montage is zoals zo vaak wat lastiger. Vooral het weer vastzetten van de hydrauliekleidingen.
Dat je om 18.00 uur weer weg moet zijn, vind ik inderdaad wel tricky in dit geval. Snap je angst daarvoor. Ik heb het op de oprit gedaan, en het heeft mij (en Matthijs) meerdere avonden gekost. Een deel van de tijd zat hem in het uitzoeken wat er nu wel en niet los moet etc. Is niet ideaal op de oprit, maar als het niet af is, kan je gewoon de volgende dag verder gaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Duidelijk hoor .
En bedankt Wim voor de verhelderende foto`s.
Precies onder dat oranje schijfje lekt `ie .
v/d Laan reviseert ze zonder uitnemen stuurhuis.
Hoe flikt `ie dat ?
Wil ik ook .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk, heeft die DHZ garage geen mogelijkheid om ‘m te laten overnachten om dan de volgende dag verder tegaan ? Voor de zaterdag is dat natuurlijk lastig,maar anders een dagje vrij nemen ?
Ik zou deze klus ook liever op de brug binnen doen dan op de bokken op straat.
Ja , dat kan , kost maar € 3,50.
Vanaf 9 uur begint je brug dan weer te tellen.€ 7,-/uur.
Probleem is meer de afstand tot mijn huis .
Die DHZ garage , Heining Hobbyhal, zit in een industrieterrein ongeveer 10 km van mijn huis.
Dus dat wordt de crime van het OV of een taxi.
En daar heb ik niet zo`n zin in.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
het klinkt misschien gewaagd maar 10 km is prima te fietsen hoor
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dirk? Het stuurhuis van mijn XM is nog beschikbaar, hij zit nog in de XM als je hem er zelf uit haalt
weet je meteen hoe het zit. De motor is er al uit, misschien een idee als leer moment!? Daarna mag je hem
mee nemen voor 4 tientjes, rechts heeft ze al een nieuwe stuurhoes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb er hier in Deventer ook nog wel één liggen, kan je zo meenemen, voor niks. Dan mis je het leermoment van het er uit halen, dat is natuurlijk wel jammer.
Ik zal nog even checken op compleetheid.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dirk, als ik jou was zou ik toch voor de DHZ-garage gaan want op een brug is deze klus net even wat makkelijker. Natuurlijk wel met hulp, maar ik weet al 2 gekken wiens handen jeuken.
Wim,
Disciplus Simplex
furriegurrie schreef:het klinkt misschien gewaagd maar 10 km is prima te fietsen hoor
XM `ers die fietsen? Nog nooit gezien!
ik weet al 2 gekken wiens handen jeuken.
Zo gek vind ik die “gekken” niet hoor; sleutelen is wel leuk , alleen moet je niet aan een tijdslimiet gebonden zijn .Wie zijn die “enigszins afwijkende” mensen Wimb?
Zou wel lekker zijn, hoef ik niet aan de Betablokkers.
Ik heb er hier in Deventer ook nog wel één liggen
De stuurhuizen vliegen me om de oren
Is `ie lekvrij denk je Brian?
En past `ie op een TCT?
Komt wel mooi uit , moet eerdaags toch naar Deventer voor een voorste demper bij Matthijs,
doe ik het in 1 dag.
Nieuwe pakkingen voor de hogedrukleidingen is wel aan te bevelen zeker?
Denk dat ik die rechterstuurashoes ook maar meteen vervang dan , wel zo makkelijk.
Jongens , bedankt alvast ,
Groet,Dirk
XM TCT Ambiance`94
Mijn advies zou zijn, zeker met het huidige weer, om de wagen lekker op de brug te laten logeren en dan de volgende dag weer verder te gaan. Die taxi kost je hooguit 25 euro voor die 2 ritjes.
Als je dan pland dat je de volgende dag vrij hebt kun je heerlijk ontspannen sleutelen. Aan een dergelijk klus beginnen en tegen de klok werken is echt geen fijn iets hoor. In 2 dagen kun je het makkelijk doen, zeker als je hulpt hebt. Voordeel is dat je dan ook direct even wat andere dingen die daar toch in de buurt zitten en losmoeten voor een onderhoudsbeurtje kan inplannen.
Of je een ander stuurhuis moet nemen… mah, als deze niet meer lekt zou ik die van jezelf gebruken, dan weet je wat je hebt.
Zoveel mogelijk overal nieuwe rubbers in. Leg ook even een haaknaaltje in je gereedschapskist. Daar kun je perfect de restanten van het oude rubber mee verwijderen.
Ja Gompy , ik kijk even aan of die Leaklock werkt , krijg de indruk dat het al minder wordt met het lekken.Want dat was 1 van de afkeurpunten .
Plus een lekkage van de lekzak achter , verholpen met een slangeklemmetje.
Plus een gaatje in mijn voorste demper, ga ik vervangen door een demper van Matthijs.
Plus een handremkabel die er links uitgeschoten was , gefixt.
Plus mijn nog steeds wispelturige ABS die aan /uit gaat , kijk het nog even aan , anders ga ik dashboard openen , verbind ABS lampje met HA lampje , zodat ìe wel de indruk wekt te werken , knip display ABS waarschuwingsdraadje door ; hoop dat de pieper dan ook niet meer werkt .
Genoeg te doen dus nog .
XM TCT Ambiance`94
Dan zou ik ‘m doorverbinden met je olie lampje. Straks heb je een beidehandte monteur die ‘m op sportstand zet en spontaan je abs lampje zite branden
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dirk de Pirk schreef:furriegurrie schreef:het klinkt misschien gewaagd maar 10 km is prima te fietsen hoor
XM `ers die fietsen? Nog nooit gezien!
ik weet al 2 gekken wiens handen jeuken.
Zo gek vind ik die “gekken” niet hoor; sleutelen is wel leuk , alleen moet je niet aan een tijdslimiet gebonden zijn .Wie zijn die “enigszins afwijkende” mensen Wimb?
Zou wel lekker zijn, hoef ik niet aan de Betablokkers.Ik heb er hier in Deventer ook nog wel één liggen
De stuurhuizen vliegen me om de oren
Is `ie lekvrij denk je Brian?
En past `ie op een TCT?
Komt wel mooi uit , moet eerdaags toch naar Deventer voor een voorste demper bij Matthijs,
doe ik het in 1 dag.
Nieuwe pakkingen voor de hogedrukleidingen is wel aan te bevelen zeker?
Denk dat ik die rechterstuurashoes ook maar meteen vervang dan , wel zo makkelijk.Jongens , bedankt alvast ,
Groet,Dirk
Ja die is lekvrij.
Doe me je chassisnr. even dan kijk ik of ik de goede heb.
EDIT: ik zi ehet al, je hebt een type 1. Die van mij komt uit een type 2. Onderdeelnummer is in ieder geval anders. Wat het verschil is? Geen idee!
Volg je hart, gebruik je hoofd.
gompy58 schreef:Dan zou ik ‘m doorverbinden met je olie lampje. Straks heb je een beidehandte monteur die ‘m op sportstand zet en spontaan je abs lampje zite branden
Dat olielampje gaat meteen aan en blijft aan tot je gestart bent; lijkt me te opvallend eerlijk gezegd .Dat andere oliegeval rechts blijft weer te lang branden vind ik.
ABS lampje knippert 2x kort en gaat dan uit , bijna gelijktijdig met je Sportstandlichtje.
(Heb vanavond nog even gekeken welk lampje correspondeert ongeveer.)
Sportstand komen ze nooit aan bij de keuring , indien wel , vingers tussen de motorkap!
Brian , jammer van dat stuurhuis , helaas.
Bedankt voor het zeer genereuse aanbod.
Zag wel dat er 2 verschillende maten drijfstangen waren :
Yooh,Dirk
XM TCT Ambiance`94
Nou dat Leaklock werkte voor geen meter dus ,het stuurhuis bleef lek .
Heb `em naar van der Laan in Abbenes gebracht , die Diravi repareert volgens de website, zonder het gehele stuurhuis te demonteren.
Hij kon het bij mijn Dirass ook , goed gelukt.
Er zit een revisiesetje in; wat afdichtringen etc., dus kan er voorlopig weer mee door.
Ze halen je pedalen eerst weg , dan via dat gat wat daaronder tevoorschijn komt is het rondsel te verwijderen.
Schijnt evengoed nog een aardige K..klus te zijn hoor.
Het leuke is dat , waarschijnlijk doordat de accu er een paar uur vanaf is geweest , foutcode 45 van de ABS is verdwenen ( kreeg die na resetten zelfs niet weg)en de ABS weer optimaal werkt !
Dus hoef ik ook niet ingewikkeld te doen met lampjes doorverbinden.Heerlijk.
Iedereen bedankt voor de tips,Wim en Wes bedankt voor de aangeboden hulp.
Nou nog laten keuren. Brr…!
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94