Hallo allemaal.
Ik ben van plan om een citroen c2 vtr uitvoering te kopen. Zijn er belangrijke punten waarop ik zou moeten letten? De auto heeft 124,000 km gelopen en is 6 jaar oud.
Vriendelijke groeten,
Youri van der Aar.
Buiten de standaard dingen zou ik zo snel even niks weten eerlijk gezegd. Enige wat een probleem zou kunnen zijn is dat er soms wel eens veren af willen breken. Om welke motor gaat het? 1.4 8V of 1.6 8v? En betreft het een handbak of Sensodrive?
Ik raad het echt aan, zelf rij ik nu ook sinds een paar weken met een c2 VTR, een 1.4. Dit na mindere ervaringen met de saxo. maar ik heb er echt geen spijt van. Controleer wel even of de distributieriem vervangen is bij 120.000, en of hij de groote beurt gehad heeft bij 120.000. Bij mij bleek later de koppakking lek te zijn dus kijk ook even of hij uitwendig niet erg lekt. ( alhoewel dit ook bij mij niet zo was, ik had alleen witte mayo in het koelvloeistof reservoir)
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Totaal aantal Berichten: 16
- C2 VTR 1.4 sensodrive
ben zelf sinds juni in het bezit van een C2 VTR 1.4 sensodrive al mijn ik weet niet hoeveelste citroen en ben er uitermate tevreden over, alleen het verbruik valt iets tegen voor zo"n kleine auto