Verbaast me niks, A-types zijn ook errug leuk!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gisteravond de kleppen gesteld. Als de deksels er eenmaal af zijn dan kun je er met wat pielen nog wel redelijk bij. Twee van de vier stonden wat aan de ruime kant. Het motortje loopt nu nog net een beetje rustiger.
Ze heeft inmiddels ook een nieuw luchtfiltertje. Nu nog een vervanger vinden voor het ontbrekende draadeinde bij een van de verbindingen tussen motor en bak. Daar moet het luchtfilter ook aan vast…
Het systeem voor koude of warme lucht heb ik weer gangbaar gemaakt en recht afgesteld, evenals de klep om de lucht naar de voetenbak te geleiden. En toen zou ik het kapotte bedieningsbakje nog ff vervangen door eentje uit een eend… Blijkt die in spiegelbeeld te zijn. Typisch.
Als ik zou willen dan kan ik me er nog wel een paar knutselavonden mee vermaken en als ik ermee zou gaan rijden vallen me vast nog wel meer dingen op die beter kunnen, maar da’s voor dit moment niet de bedoeling. De Aca is weer betrouwbaar en daar gaat het om. Kan ie straks het straatbeeld weer sieren.
Volgende week gaat Brek naar binnen voor een koppelingswissel en daarna staat de X1 van m’n broer op het programma.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Snert! Denk je bijna klaar te zijn, gaat een van de koppelingen van het inlaatspruitstuk ineens enorm lekken. Hij sist alsof ie een lekke band imiteert! De bewuste koppeling blijkt ooit creatief lekdicht te zijn gemaakt en dat creëersel heeft het nu dus begeven. Ik ben benieuwd wat ik aantref als het spruitstuk eraf ligt. Hopelijk heeft het blok niet al te veel grut naar binnen gezogen…
Jammer dat ik dit niet eerder heb gezien, het valt toch wel aardig op… Maar goed, beter nu in de knutselloods ontdekken dan onderweg plotseling stil komen te staan. Het blok wil zo nml geen toeren meer maken.
Oh, en nog een nieuw draadeinde geplaatst. Deze ontbrak.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De pakkingen zijn nog niet binnen dus na het bollen vervangen van Geeskje even gevraagd of ze bij Garage van Toen toevallig een setje hadden liggen… En waarachtig! Ook nog wat tips gekregen. Morgen weer aan de slag.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, met de nieuwe pakkingen is het spruitstuk weer lekvrij.
Het blokje zonder spruitstuk:
Ze wilde na de operatie eerst nog niet stationair blijven lopen en een van de pootjes deed niet goed mee. De naar binnen gezogen troep bleek de bougie te hebben vervuild.
En er zat ook alweer wat prut in de carburateur, dus daar komt nog even een filtertje voor. Na het schoonmaken liep ze weer mooi stabiel. Het blok reageert nu vooral erg veel vlotter op het gas dan voorheen: http://youtu.be/7-hDA-TXFrw
Een dezer dagen de klepdekselpakkingen nog even vervangen en dan maar eens een testritje maken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Succes. Je heb en leuk project!
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond even een rondje gereden met de Aka en dat ging prima. ‘t Motortje startte vlot, bleef mooi stabiel lopen en leverde genoeg kracht. Vooral in de lage versnellingen is het best een vlot ding.
Het remmen is wel even wennen. Vergeleken met de ACA hebben GSA’s geen rem maar een stopknop! Ik dacht daardoor heel eventjes dat de remmen niet werkten maar ze bleek gelukkig wel degelijk heel rap te kunnen stoppen.
Filmpje maken is mislukt omdat er geen goede plek was om de camera aan vast te zetten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond is de Aca opgehaald. Hopelijk blijft ze de komende tijd een braaf Diane’tje.
‘t Was in elk geval starten=lopen.
Bij deze nog het blooper-filmpje van afgelopen zaterdag
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wat denk je, ga je d’r missen…?
...nou ik mis mijn aca wel geweldige auto’s! Ga haar eerdaags weer ophalen uit sneek
Citroen rolls better then a Rolls!!