Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
RensKorevaar schreef:Er zijn nog 6 dagen om je keuzes in Het Lijstje aan te passen. Daarna gaat er een slot op en zijn wijzigingen niet meer gegarandeerd kostenloos.
- kolom K: lunch in Wezembeek-Oppem (€15) of boterhammen van thuis?
- kolom L: 1-persoonskamer in Ibis (€65/nacht) of ernaast in Etap (€48/nacht)
- kolom P: bezoek kasteel en tuin Chantilly (€11) of zondagmiddag in Parijs?
- kolommen Q-S: opties voor iedere gang van menu, nu ook met keuze “vegetarisch”
- kolom T: bezoek Conservatoire (€5) op maandag, in principe ‘s morgens
- kolom U: indien groep Conservatoire op ma-morgen te groot (>40), wil jij dan evt. ma-middag?
- kolom W: aantal rallyschilden à €10
Ik wil vandaag mijn lijstje definitief maken. Ik zit nog even te twijfelen aan kolom P, het bezoek aaan Chantilly of blijven in Parijs. Is het nog steeds de bedoeling dat we, voor een eventuele foto, naar de Champs-Elysees gaan. Zo ja, op welke dag staat dat dan gepland, is dat zaterdagavond of zondagochtend misschien? Als ik dan toch in Parijs ben wil ik er graag ook wel wat meer van zien.
Nu zal het parkeren ook best wel een probleem (duur ) kunnen zijn, weet iemand of er een snelle treinverbinding is vanaf de buitenwijken van Parijs en dan natuurlijk gezien vanaf ons hotel?
Misschien staat het wel allemaal ergens in dit topic, maar ik heb weinig zin om alle pagina’s door te nemen.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
kort overzicht programma.
- za 10 sep 11h: aankomst in Wezembeek-Oppem bij Brussel, regelen financiën, uitreiking routeboek en evt. rallyschild à €10;
- za 10 sep 12h: optionele lunch in Wezembeek-Oppem à €15, alternatief: boterhammen van thuis;
- za 10 sep namiddag: gezamenlijke tocht richting Parijs, bezoek aan abdij van Chaalis,
- za 10 sep avond: diner en hotel in Senlis;
- zo 11 sep voormiddag: gezamenlijke tocht naar centrum van Parijs, ereronde Champs-Elysées, bezoek C42, daarna lunch en slenteren op eigen gelegenheid;
- zo 11 sep namiddag: optioneel bezoek aan kasteel van Chantilly à €11, alternatief: langer verblijf in Parijs;
- zo 11 sep avond: diner en hotel in Senlis;
- ma 12 sep voormiddag: bezoek aan Conservatoire à €5;
- ma 12 sep namiddag: thuisreis
mogelijk nog een extraatje op zondag morgen !
check google op parijs en metro, dan heb je zo een linkje. de RER is de metro die naar de voorsteden rijdt.
kijk bv hier voor wat info.
of op de specifieke Franse site (in het NL).
wij hebben nu geen directe info hiervoor, maar ik weet zeker dat je die zo hebt gevonden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hè, leuk allemaal! Top van dat routeboek trouwens! Ik vind dat jullie er erg veel inzet en energie in steken, zeer lovenswaardig!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 15
- CX 25gtiturbo overgangsmodel
- XM V6 24 klepper exclusive
- C4 (2004-heden) 2.0 VTR coupe
DSuper1970 schreef:Hè, leuk allemaal! Top van dat routeboek trouwens! Ik vind dat jullie er erg veel inzet en energie in steken, zeer lovenswaardig!
ben ik het volledig mee eens.
Geweldig gewoon, misschien dat de heren het zelf niet beseffen, want door alles heen merkt de forumbezoeker vooral dat het voortkomt uit passie.
MAar her is heel anders als je iets met z’n 6en afspreekt of een complete ploeg van tig cx-en en een bijna dubbel aantal mensen.
RESPECT dus !!!
enthousiast citroënliefhebber

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
guzziman schreef:Is het nog steeds de bedoeling dat we, voor een eventuele foto, naar de Champs-Elysees gaan. Zo ja, op welke dag staat dat dan gepland, is dat zaterdagavond of zondagochtend misschien? Als ik dan toch in Parijs ben wil ik er graag ook wel wat meer van zien.
Nu zal het parkeren ook best wel een probleem (duur ) kunnen zijn, weet iemand of er een snelle treinverbinding is vanaf de buitenwijken van Parijs en dan natuurlijk gezien vanaf ons hotel?
In het programma in de post van Jim zie je dat we zondagochtend over de Champs-Élysées rijden. Maar we voor de duidelijkheid: we stoppen niet voor foto’s. We rijden een paar rondjes tussen Concorde en Etoile (CdG). Wel laten we een paar fotografen uit de auto stappen die foto’s van de rijdende CX’en zullen maken.
Parkeren in de parkeergarages in het centrum van Parijs is niet buitensporig duur. Uit m’n hoofd iets van 2,50 of 3 euro per uur. Met het openbaar vervoer vanuit Senlis naar centrum Parijs en terug voor 2 personen kost ook wat…

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Om het risico te verkleinen dat we de tel kwijtraken , nu zijn er nog 4 dagen om je keuzes in Het Lijstje aan te passen. Daarna gaat er een slot op en zijn wijzigingen niet meer gegarandeerd kostenloos.
- kolom K: lunch in Wezembeek-Oppem (€15) of boterhammen van thuis?
- kolom L: 1-persoonskamer in Ibis (€65/nacht) of ernaast in Etap (€48/nacht)
- kolom P: bezoek kasteel en tuin Chantilly (€11) of zondagmiddag in Parijs?
- kolommen Q-S: opties voor iedere gang van menu, nu ook met keuze “vegetarisch”
- kolom T: bezoek Conservatoire (€5) op maandag, in principe ‘s morgens
- kolom U: indien groep Conservatoire op ma-morgen te groot (>40), wil jij dan evt. ma-middag?
- kolom W: aantal rallyschilden à €10
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 15
- CX 25gtiturbo overgangsmodel
- XM V6 24 klepper exclusive
- C4 (2004-heden) 2.0 VTR coupe
Maar we voor de duidelijkheid: we stoppen niet voor foto’s. We rijden een paar rondjes tussen Concorde en Etoile (CdG). Wel laten we een paar fotografen uit de auto stappen die foto’s van de rijdende CX’en zullen maken.
De fotografen die uitstappen : stellen ze foto’s ook voor iedereen beschikbaar? en daarnaast nog een technische vraag: wordt er gefotografeerd in RAW ?
enthousiast citroënliefhebber

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
We hebben het plan een aantal fotografen voor de duur van het uitje te benoemen tot “forumfotograaf”. We gaan nog even overleggen wat dat betekent. Komen we op terug.

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ik fotografeer in ieder geval in RAW. Ik stel een map met foto’s beschikbaar voor alle deelnemers. Die foto’s zijn dan uiteraard alleen voor eigen gebruik, een beeldverslag op de site en voor promotionele doeleinden voor een eventueel toekomstig evenement. Maar vanzelfsprekend niet voor commerciële doeleinden (dat kan alleen na overleg.)
Als we zondagochtend vroeg ter plekke zijn kunnen we best proberen om de straat van links naar rechts te vullen met CX-en. En deze ook even een paar seconden te laten stoppen. Of dat ook kan zullen we dan ter plaatse moeten beoordelen.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
O ja, mezelf kennende zal ik heel veel foto’s maken. Verwacht niet van me dat ik al de volgende dag de foto’s klaar heb. Geef me even de tijd om ze rustig te kunnen bewerken.
Mijn snoeken:

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Duidelijk Eric, thx!

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Mijn snoeken:

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Mooi, Eric! Ik ben er zeker van dat ook veel anderen foto’s ter beschikking zullen stellen. Volgens de beste forumtradities zal er in dit topic immers nog lang nagepraat worden, ook over foto’s en over links naar foto-albums die hier zullen verschijnen. Daaronder zullen foto’s zijn van “erkende” forumfotografen als Cire en Tjerk, maar ook van anderen: natuurlijk wordt niemand daarvan uitgesloten.
We zullen vele gelegenheden hebben voor statische foto’s: het verzamelpunt in Wezembeek-Oppem, de abdij van Chaalis, het hotel, het kasteel van Chantilly, enz. Daar kan iedereen de camera tevoorschijn halen.
Alleen op de Champs-Elysées moeten we echt niet proberen met z’n allen te stoppen en het verkeer tegen te houden; dat kan gewoon niet. Als “de organisatie” op één punt streng moet zijn, dan is dit het wel. Maar niet getreurd! Zowel Eric “Cire” als Tjerk komt als passagier en kunnen we bij de eerste ronde op strategische punten laten uitstappen, zodat zij de rijdende auto’s kunnen fotograferen. Bovendien zal Vince “Roadmaster 7” zeker gaan filmen, dus na afloop is er materiaal genoeg. Daarvoor hoeven we echt geen gevaarlijke situaties te creëren door en masse te stoppen, uit te stappen en te fotograferen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Cire schreef:O ja, mezelf kennende zal ik heel veel foto’s maken. Verwacht niet van me dat ik al de volgende dag de foto’s klaar heb. Geef me even de tijd om ze rustig te kunnen bewerken.
Dit geldt ook voor mij. Na een evenement neem ik altijd een aantal dagen om de foto’s licht te bewerken. Als je het doet, dan moet je het ook goed doen! Oh ja, ik fotografeer normaal gesproken niet in RAW, maar voor dit uitje kan ik dat wel doen.
Verder is het erg mooi hoe het allemaal georganiseerd wordt! Als ik het zo lees gaat het allemaal helemaal goedkomen, top! Ik heb er ontzettend veel zin in
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Cire schreef:O ja, mezelf kennende zal ik heel veel foto’s maken. Verwacht niet van me dat ik al de volgende dag de foto’s klaar heb. Geef me even de tijd om ze rustig te kunnen bewerken.
super !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje