Zo, een nieuw speeltje in de garage.
Naast de BFG 1300 die ondertussen zo’n 5.000 kilometer achter de kiezen heeft, hec ik nood aan een sleutelprojectje.
Komt daar via Marktplaats een URAL aanwaaien!
Blijkt dat er in de jaren ‘80 toch wel wat knutselaars in NL bezig waren met deze sovjet-motorfietsen te voorzien van andere motoren.
En nu staat ie in mijn garage…
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Hoe ga je dat op de weg krijgen?
Met de papieren van de Ural?
In elk geval Succes met de werken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ach, het is een speeltje. Geen papieren en voorlopig ook geen intentie om dat legaal op de baan te krijgen.
Lijkt me wel leuk om bijvoorbeeld mee te brengen op de trailer naar CitroMobile en er daar wat op de parking mee rond te dreunen.
Om te rijden heb ik de BFG !
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Ja zo kan het ook.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die is ondertussen gelegaliseerd en doorverkocht aan een lid van de Huppel-club.
En de BFG staat nu met 10.000 kilometer op de teller ook te koop. Niet aan weggeefprijs,
maar wel compleet met alle originele onderdelen en uitgebreid archief.
Op zoek naar iemand die hem voor de eeuwigheid wil bewaren !
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Originele Ural motoren staan bekend om hun nogal snel uitlubberende lagers.
De 2cv motor kan enige tonnen aan zonder problemen…
Ik heb je BFG gezien op MP, mooi ding hoor
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ben ik dus te laat , zocht eigenlijk net een niet te snele motor om naar het werk te rijden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een MZ is ook leuk, vele nieuwe delen voor een fijne prijs te koop…
Het rijdt als een hele dikke kreidler, voor het geld van een solex
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Op zoek naar het “extr-ordinaire” heb ik nu m’n zinnen gezet op een BlackJack Avion…
Iemand ervaring met dat streetlegal te maken ?
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
zo’n ding heb ik nog nooit gezien! wel appart
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Volgens mij zijn ze in NL ooit op kenteken gezet!
Kan me nog herrineren dat ze met een knal gele naar de Noord Kaap zijn gereden.
Ik zal eens zoeken of ik dat nog ergens heb liggen.
Zo’n 15-tal jaar geleden heb ik er ooit 1 gezien als prototype op een 2CV-meeting in the UK.
Dan is er ooit eentje afgekomen naar CitroMobile, maar heeft het niet gehaald omdat de motor met rijwindkoeling in de file het begaf!
Als de vooras niet te breed is, zou je hem als motorfiets kunnen inschrijven (zonder keuring in Belgie¨!).
Anders moet hij eerst even in Engeland ingeschreven worden als kitcar, en vervolgens geïmporteerd. De brave man die hem ooit bouwde, heb ik in jaren niet meer gezien en ik kan me ook niet meer herinneren of hij hem ooit op de baan heeft gebracht.
Op de website van BlackJack, hebben ze nu Moto-Gussi-motoren ingebouwd.
http://www.blackjackzero.com/mainindex.htm
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Even wat bladen doorgespit en nog niet gevonden wat ik zoek.
Wel een Planet 2CV met op de voorpagina “A crazy english 2 CV, Avion, the road plane!”
Hierin wordt het ontstaan uit de doeken gedaan door Richard Oakes de bedenker van het ‘ding’.
O,ja het blad is van April 1998 en nummer…....1 !
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De koeltunnels er maar niet afhalen dan….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik heb ondertussen een foto teruggevonden van dat prototype in Engeland.
Nog uit het pré-digitale tijdperk, 1996 !
Nu nog even afwachten of m’n bod hoog genoeg was. Wagentje stond in een opruiming/faillisement voor 7.000, dan 5.000 en dan uiteindelijk voor elk aannemelijk bod. Maar geen mens hier die weet wat het is, want bovendien was het merk nog verkeerd opgegeven. (ik wil max. de helft van de vraagprijs geven…)
Ik hou jullie op de hoogte !
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001