




























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inkoppertje voor mij natuurlijk…
Citroen!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
CX natuurlijk
Nee, ik vind ze beide erg mooi, hoewel de CX esthetisch gezien nog beter gelukt is, in mijn optiek. Daarnaast vind ik de CX net een tandje minder oldtimer. Tot slot, en dat vind ík zelf ook leuk: je ziet ze bijna niet. De snoek dagelijks een keer of 8. Maar dat maakt voor de rijevaring natuurlijk geen moer uit. En je vriendin ‘te vriend’ houden, is natuurlijk ook lang niet gek
Succes!
Way out in the water, see it swimming.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beide zelf gehad, beide geweldig en blijft een gewetens vraag! Maar past een DS wel in je garage?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig ga je naar dibbert voor een proefrit,kom je bij tone en Richard terecht,
Welke prestige heb je gereden,serie 1 of serie 2
Ben benieuwd
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
In een serie II. Dat was ook de enige die de weg op kon trouwens, zijn groen platen zaten in een andere auto die niet ter plaatse was.
Het was wel een komische situatie op zich. Ik zei tegen de eerste de beste persoon die ik daar zag (Toon) dat ik had gebeld over een cx. Ik verkoop geen cx’en, alleen ds zegt hij. Net ruim twee uur in de auto gezeten om er te komen (om naar een cx te kijken) weet je wel, verkoopt ‘ie geen cx’en. Geef toe, je ziet niet zomaar dat het twee bedrijfjes zijn.
Zo’n ds is toch pakweg 4.80m lang? De garage is 6m dus waar een wil is is een weg. Desnoods zet ik die ladders enzo wel buiten.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
DS met airco is zeldzaam + duur.
DS zonder airco of getint glas wordt warmmmm
Zonder gekheid: een DS is fantastisch, zit geweldig, veert fenomenaal en zéker dat oude pre-1968 dashboard is . Een DS rijden is écht een belevenis; ik zou ‘m nooit weg willen doen!!!
Maar wat Niels zegt: een CX is net een tikkie minder ‘oldtimer’ en persoonlijk vind ik de CX wat excentrieker, eigenwijzer.
Succes met de afwegingen hoor, geen makkie!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, de genoemde verschillen onderschrijf ik ook, alhoewel ik die oldtimer-factor niet per se als een minpunt zie. Ik ga er wel van uit dat een ds kiezen gelijk staat aan genoegen nemen met de genoemde ongemakken (airco is dan natuurlijk niet aan de orde binnen mijn budget). Overigens heb ik over de airco’s van de cx ook weer wat nuancerende geluiden gehoord. Maar aan een ds stel je natuurlijk ook iets andere eisen. Als er geen cx’en zouden bestaan met airco had ik daar geen punt van gemaakt, maar als je de keus hebt…
De crux is dat ik nooit een ds in overweging heb genomen, terwijl dat nu wel kan. Ik wil sowieso voor de vergelijking nog even een wat uitgebreider met een ds rijden (ook op de snelweg, ivm met de toeren van een 4-bak en het kabaal enzo). Als dat te doen is wordt het denk ik een kwestie van bij welke auto ik me het meest thuis voel als het ware. Ik hou jullie op de hoogte.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mijn mening:
voor het comfort neem ik de CX (stiller, betere verwarming/verluchting, betere verlichting, iets moderner maar toch futuristisch dashboard, vlotter en sneller in het verkeer, etc)
heb ik eens zin om gezien te worden, en nog eens in een echt ‘oude’ auto te ‘werken’ (= rijden) dan neem ik met plezier de Dsuper
(btw: mijn vrouw vindt de Ds Super! en de CX, tsja… daar zwijgen we maar over)
kwestie om jou keus nog wat moeilijker te maken, hehe


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Koop gewoon die grijze CX GTi type 1.
Das de allermooiste!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
demuywo schreef:heb ik eens zin om gezien te worden, en nog eens in een echt ‘oude’ auto te ‘werken’ (= rijden) dan neem ik met plezier de Dsuper
Daar ontbreekt het bij de CX ook niet aan, een CX trekt best wat aandacht op de weg.
Misschien een DS meer, maar een CX wordt ook zeker gezien




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:demuywo schreef:heb ik eens zin om gezien te worden, en nog eens in een echt ‘oude’ auto te ‘werken’ (= rijden) dan neem ik met plezier de Dsuper
Daar ontbreekt het bij de CX ook niet aan, een CX trekt best wat aandacht op de weg.
Misschien een DS meer, maar een CX wordt ook zeker gezien
denk dat dat aan de bestuurder licht heb ik met mijn break geen last van
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien ligt het gewoon aan de break





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lastige keuze. Ik heb beide gereden. Als je af en toe een stukje in een echt bijzondere auto wil rijden, is een DS misschien beter. Als vervanging voor een moderne auto is een CX geschikter: stiller, comfortabeler, sneller. En wat andere mensen hier zeggen: excentrieker.
Over het algemeen kost een DS wel 2x zoveel als een CX in aanschaf, dus weet wel wat je koopt als de DS binnen het budget valt dat je voor een CX had.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ze wouden de auto er toch voor erbij?
Voor de leuke ritjes enz.
In dat geval weet ik niet welke auto er goedkoper is in onderhoud.
Denk dat Yuri je dat precies kan vertellen.?
Mijn ervaring is ,is dat de DS goedkoper is.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het gaat inderdaad niet om dagelijks gebruik, maar een langere rit moet wel mogelijk zijn. Het lijkt me bv leuk om er een keer mee op vakantie te kunnen. Ik geloof dat dat ook met een ds nog wel gaat, al zal een cx daar wellicht geschikter voor zijn.
Goedkoop rijden zal het in geen van beide gevallen zijn, maar dat hoeft ook niet. Als het maar geen bodemloze-put-verhaal wordt. (Maar als het echt zo tegenvalt kan ik, een illusie armer, de handel natuurlijk verkopen.) Belangrijk is om met een goede basis te beginnen wordt mij verteld (logisch ook). Dat zal dan ook het plan zijn. Dan komt niet alles tegelijk.
Ik ga in ieder geval nog eens met die ds rijden, ook op de snelweg.