Loopt af en toe raar na starten en kan dan ook afslaan na loslaten van het gas.
Patches
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 26 augustus 2011 06:37 PM

Vraag;

Mijn Xsara 1.4 uit 1998 heeft de laatste tijd een vaag probleem. Soms als ik mijn auto start dan komt de motor moeilijk opgang en loopt hij heel even eigenaardig. Rij ik weg en stop ik vervolgens voor een stoplicht dan slaat de motor af wanneer ik de koppeling intrap. Oftewel hij lijkt hem dan niet goed stationair te kunnen houden… Dit zou denk ik kunnen wijzen op de stappenmotor, echter is het niet een constant probleem… Want andere keren dan start ik hem en loopt en rijdt hij gewoon weer als een zonnetje… Dus dat doet me dan weer vermoeden dat er een sensor niet helemaal lekker meer is… 

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, of is het herkenbaar voor iemand?

Bvd

Citroen Xsara 1.4i berline (1998)

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7307

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 augustus 2011 08:50 PM
  [ # 1 ]

Ook de stappenmotor kan wel eens niet helemaal lekker zijn cq haperen: dan blijft hij dus zo nu en dan openstaan met als gevolg dat hij dan teveel lucht krijgt bij warme motor.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

kain112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 27 augustus 2011 10:12 PM
  [ # 2 ]

Uit laten lezen bij dealer…
Brandt het lampje van motormanagement?

grtn.

Profiel  

orthensegeit1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 28 augustus 2011 03:00 PM
  [ # 3 ]

De stappenmotor kan smerig zijn en is bij het uitlezen niet altijd te zien.Afslaan starten en als dan de motor weer gewoon loopt is haast zeker de stappenmotor.Gewoon zelf schoonmaken even aan de garage vragen waar hij precies zit (kan het wel uitleggen maar voor je het weet schroef je iets anders los)

Profiel  

Patches
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 30 augustus 2011 12:39 PM
  [ # 4 ]

Motormanagement lampje brandt niet.

Maar stappenmotor lijkt dus de beste optie.. Ga ik die eens laten reinigen

Citroen Xsara 1.4i berline (1998)

Profiel  

ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 482

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 17 september 2011 02:22 PM
  [ # 5 ]
Patches schreef:

Vraag;

Mijn Xsara 1.4 uit 1998 heeft de laatste tijd een vaag probleem. Soms als ik mijn auto start dan komt de motor moeilijk opgang en loopt hij heel even eigenaardig. Rij ik weg en stop ik vervolgens voor een stoplicht dan slaat de motor af wanneer ik de koppeling intrap. Oftewel hij lijkt hem dan niet goed stationair te kunnen houden… Dit zou denk ik kunnen wijzen op de stappenmotor, echter is het niet een constant probleem… Want andere keren dan start ik hem en loopt en rijdt hij gewoon weer als een zonnetje… Dus dat doet me dan weer vermoeden dat er een sensor niet helemaal lekker meer is… 

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, of is het herkenbaar voor iemand?

Bvd

dit probleem had mijn vriendin ook… dan kan er een klein scheurtje in je bougie kabel zitten, deze vervangen zou het probleem weg moeten zijn. hij doet t bij ook vooral met vochtig weer zeker?

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  

Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 19 september 2011 11:41 AM
  [ # 6 ]

Had een vergelijkbaar probleem, de bobine is vervangen, probleem opgelost.
Als het een LPG-auto is kan het ook de verdamper zijn die slecht wordt.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 23 september 2011 09:05 AM
  [ # 7 ]

Heb ook al vergelijkbare problemen gehad, met 2 verschillende oplossingen, de bobijn, of 1 van de injectoren die hapert, maar met beide problemen waren er wel storingscodes opgeslagen in het motormannagement….en brande het lampje ook!! (pinken zelfs wat wijst op misfire)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook