Hallo beste mensen,
Voor dat ik daadwerkelijk naar een garage stap wil ik even wat kennis opdoen.
Ik heb een citroen saxo 1.1 1996
Bij het starten draait tie volop hoge toeren, dit verdrwijnt na een minuut of 3, maar is best irritant.
Ook voor een stoplicht in zijn stationair af en toe.
Van de week door een bocht, in zijn 2 ging tie ook veel te hard, leek wel in zijn 4 hihihi.
En op de snelweg als ik in zijn 5 zit, zo rond de 100 km, en je laat je gas los. Dan drukt mijn gaspedaal naar benee. En stottert die dus, omdat er geen genoeg gas wordt gegeven. Eenmaal gas bij geven, rijd tie weer normaal. Maar zodra je even gas inhoudt, trek tie naar benee. Raar????
Wat zou dit kunnen zijn?? Ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 41
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
lijkt op een vervuilde of defecte stappenmotor van de stationair toerentalregeling.
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d
of van een vuile brandstoffilter en of de stappenmotor die niet meer correct werkt of combinatie.
Ik zit te denken aan je stappenmotor benzine filter lijkt mij wat lastiger omdat je pedaal weg zakt.
je stappenmotor past je stationair aan en dit kun je soms voelen in je pedaal echter als je stappenmotor te ver uitslaat dan zakt je pedaal echt merkbaar omlaag.
probeer eerst eens een reserve stappenmotor van de sloop meestal is het probleem dan wel opgelost.