96 van de 261
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost ID/DS
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 26 augustus 2011 06:58 PM
  [ # 1426 ]
camemBert schreef:

Zijn ze dan verlengd ‘naar voren’ langs het achterspatbord?

Ja, dat scheelt een centimeter of 10 A 15 denk ik, je kan ze gewoon zelf verlengen als je RVS kunt lassen, moet je wel een DS bumper opofferen Wink maar dat deed Chapron niet anders hoor Wink
Zijn ook verlengstukken voor te koop bij onder andere de Russische banketbakker uit Frankrijk Mr. Green een DS bumper is goedkoper denk ik .

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2011 07:24 PM
  [ # 1427 ]
benjamin schreef:
XBXG schreef:

En hoe zie je dat?

In ieder geval niet door dubbele kriksteunen Mr. Green
Je zou het kunnen zien aan het randje aan de binnenzijde van de benzineklep, een originele heeft daar een soort opstaand randje en een neppert niet Wink
Maar het beste is om bij dit soort auto’s gewoon het chassinummer naast de bekende nummers van Chapron te leggen, er rijden nu al meer “cabrio’s” rond dan er ooit door Chapron gebouwd zijn haha
Daar laat men nogal eens wat steken vallen bij het bouwen ervan, zoals kansloze kunststof konten, niet verlengde achterbumpers en meer van dat soort “grappen”  Wink
De bumper van de zilvergrijze is trouwens ook niet verlengd Wink

Na 1967 hebben cabrio’s geen afwijkend nummer meer. Waar je het aan kan zien? een echte cabrio moet break draagarmen voor én achter hebben, 2 kriksteunen, een verlengde bumper, een nummerplaathouder achter in de kleur van de koets, de vorm van de achterschermen, de waterkast, de rand achter de tankklep, enz enz enz enz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15825
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 augustus 2011 10:13 PM
  [ # 1428 ]

Ok, thanks. Ik hoop dat ik het allemaal onthoud wanneer ik weer eens een cabrio zie. Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 26 augustus 2011 11:01 PM
  [ # 1429 ]

Vanmiddag in Zwartsluis. Ds met ??-ER-??. Geen toestel bij me. Kleur blanc carrare leek het. Maar dat klopt weer niet bij het bouwjaar dacht ik.

Jeroen

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 27 augustus 2011 01:19 AM
  [ # 1430 ]
waterman schreef:
benjamin schreef:
XBXG schreef:

En hoe zie je dat?

In ieder geval niet door dubbele kriksteunen Mr. Green
Je zou het kunnen zien aan het randje aan de binnenzijde van de benzineklep, een originele heeft daar een soort opstaand randje en een neppert niet Wink
Maar het beste is om bij dit soort auto’s gewoon het chassinummer naast de bekende nummers van Chapron te leggen, er rijden nu al meer “cabrio’s” rond dan er ooit door Chapron gebouwd zijn haha
Daar laat men nogal eens wat steken vallen bij het bouwen ervan, zoals kansloze kunststof konten, niet verlengde achterbumpers en meer van dat soort “grappen”  Wink
De bumper van de zilvergrijze is trouwens ook niet verlengd Wink

Na 1967 hebben cabrio’s geen afwijkend nummer meer. Waar je het aan kan zien? een echte cabrio moet break draagarmen voor én achter hebben, 2 kriksteunen, een verlengde bumper, een nummerplaathouder achter in de kleur van de koets, de vorm van de achterschermen, de waterkast, de rand achter de tankklep, enz enz enz enz

Dat is allemaal na te bouwen, het randje achter de tankklep bouwt niemand na, een beetje als vergeten de motorkaphaken te vervangen bij het verPallassen Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 augustus 2011 08:15 PM
  [ # 1431 ]

Een DS21 in Zeist:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 08:18 PM
  [ # 1432 ]

Zo te zien een DSuper5. Wordt vaak “verward” met een DS21, vooral door de verkopende partij in geval van aanstaande verkoop.

Citroen!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 augustus 2011 08:20 PM
  [ # 1433 ]

Mijn excuses, ik heb gewoon overgenomen wat er op de RDW stond. Niet helemaal goed gegaan met invoeren schijnbaar. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 08:28 PM
  [ # 1434 ]

Excuses zijn helemaal niet nodig hoor. Het zit bij de RDW. Die zag in het verleden “DS21M” staan op documenten van Citroën over de DSuper5. Vandaar de verwarring.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 08:29 PM
  [ # 1435 ]

Maar verkopers die hun ID (want dat is een DSuper5) voor DS21 willen laten doorgaan, grijpen deze RDW-vergissing met beide handen aan natuurlijk….

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2011 08:35 PM
  [ # 1436 ]

Over het plaatsen van een DS advertentie gesproken..

Ik zie vaak te koop staan: DS 21/23 IE
Verder geen toevoeging.

Maar mag je er nu bij een DS 21/23 IE vanuit gaat dat het een Pallas is, of is de IE motor ook geleverd op eenvoudigere uitvoeringen van de DS?

Even van originele uitvoerigen uitgaat, er zijn natuurlijk ook IE motoren in van alles en nogwat gebouwd Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 08:38 PM
  [ # 1437 ]

DS21/23 IE werd meestal als Pallas verkocht, maar je kon die motor ook kopen in een DS21/23 IE “confort” (=non-Pallas DS).

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 1438 ]

Hoeft geen pallas te zijn. En een ie in een ander model bouwen is nogal wat werk. Benzinepomp, kabelbomen, cylinderkop en ga nog maar even door.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2011 09:06 PM
  [ # 1439 ]
Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 augustus 2011 12:02 AM
  [ # 1440 ]

Dit is ook een leuke die ik vandaag zag: een verkoper die allerlei zaken door elkaar gooit…

http://link.marktplaats.nl/478489247

Ook veranderd naar een Pallas model.

  haha

Profiel  
 
 
96 van de 261
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook