camemBert schreef:
Zijn ze dan verlengd ‘naar voren’ langs het achterspatbord?
Ja, dat scheelt een centimeter of 10 A 15 denk ik, je kan ze gewoon zelf verlengen als je RVS kunt lassen, moet je wel een DS bumper opofferen maar dat deed Chapron niet anders hoor
Zijn ook verlengstukken voor te koop bij onder andere de Russische banketbakker uit Frankrijk een DS bumper is goedkoper denk ik .
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
benjamin schreef:XBXG schreef:En hoe zie je dat?
In ieder geval niet door dubbele kriksteunen
Je zou het kunnen zien aan het randje aan de binnenzijde van de benzineklep, een originele heeft daar een soort opstaand randje en een neppert niet
Maar het beste is om bij dit soort auto’s gewoon het chassinummer naast de bekende nummers van Chapron te leggen, er rijden nu al meer “cabrio’s” rond dan er ooit door Chapron gebouwd zijn
Daar laat men nogal eens wat steken vallen bij het bouwen ervan, zoals kansloze kunststof konten, niet verlengde achterbumpers en meer van dat soort “grappen”
De bumper van de zilvergrijze is trouwens ook niet verlengd
Na 1967 hebben cabrio’s geen afwijkend nummer meer. Waar je het aan kan zien? een echte cabrio moet break draagarmen voor én achter hebben, 2 kriksteunen, een verlengde bumper, een nummerplaathouder achter in de kleur van de koets, de vorm van de achterschermen, de waterkast, de rand achter de tankklep, enz enz enz enz
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, thanks. Ik hoop dat ik het allemaal onthoud wanneer ik weer eens een cabrio zie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Vanmiddag in Zwartsluis. Ds met ??-ER-??. Geen toestel bij me. Kleur blanc carrare leek het. Maar dat klopt weer niet bij het bouwjaar dacht ik.
Jeroen
waterman schreef:benjamin schreef:XBXG schreef:En hoe zie je dat?
In ieder geval niet door dubbele kriksteunen
Je zou het kunnen zien aan het randje aan de binnenzijde van de benzineklep, een originele heeft daar een soort opstaand randje en een neppert niet
Maar het beste is om bij dit soort auto’s gewoon het chassinummer naast de bekende nummers van Chapron te leggen, er rijden nu al meer “cabrio’s” rond dan er ooit door Chapron gebouwd zijn
Daar laat men nogal eens wat steken vallen bij het bouwen ervan, zoals kansloze kunststof konten, niet verlengde achterbumpers en meer van dat soort “grappen”
De bumper van de zilvergrijze is trouwens ook niet verlengdNa 1967 hebben cabrio’s geen afwijkend nummer meer. Waar je het aan kan zien? een echte cabrio moet break draagarmen voor én achter hebben, 2 kriksteunen, een verlengde bumper, een nummerplaathouder achter in de kleur van de koets, de vorm van de achterschermen, de waterkast, de rand achter de tankklep, enz enz enz enz
Dat is allemaal na te bouwen, het randje achter de tankklep bouwt niemand na, een beetje als vergeten de motorkaphaken te vervangen bij het verPallassen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een DS21 in Zeist:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zo te zien een DSuper5. Wordt vaak “verward” met een DS21, vooral door de verkopende partij in geval van aanstaande verkoop.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn excuses, ik heb gewoon overgenomen wat er op de RDW stond. Niet helemaal goed gegaan met invoeren schijnbaar.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Excuses zijn helemaal niet nodig hoor. Het zit bij de RDW. Die zag in het verleden “DS21M” staan op documenten van Citroën over de DSuper5. Vandaar de verwarring.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Maar verkopers die hun ID (want dat is een DSuper5) voor DS21 willen laten doorgaan, grijpen deze RDW-vergissing met beide handen aan natuurlijk….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Over het plaatsen van een DS advertentie gesproken..
Ik zie vaak te koop staan: DS 21/23 IE
Verder geen toevoeging.
Maar mag je er nu bij een DS 21/23 IE vanuit gaat dat het een Pallas is, of is de IE motor ook geleverd op eenvoudigere uitvoeringen van de DS?
Even van originele uitvoerigen uitgaat, er zijn natuurlijk ook IE motoren in van alles en nogwat gebouwd
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS21/23 IE werd meestal als Pallas verkocht, maar je kon die motor ook kopen in een DS21/23 IE “confort” (=non-Pallas DS).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoeft geen pallas te zijn. En een ie in een ander model bouwen is nogal wat werk. Benzinepomp, kabelbomen, cylinderkop en ga nog maar even door.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks weer wat wijzer geworden!
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dit is ook een leuke die ik vandaag zag: een verkoper die allerlei zaken door elkaar gooit…
http://link.marktplaats.nl/478489247
Ook veranderd naar een Pallas model.