Totaal aantal Berichten: 24
- XM 2.0i 16v
- ID/DS Dsuper5
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
over parkeren: op zondag is het gratis parkeren in het centrum lees ik op internet. Dus als je ergens een plekje kan vinden is de stad de verdere zondag voor jou!
Parkeren op straat in Parijs
In het centrum geldt max 2 uur betaald parkeren van maa t/m zat van 09.00-19.00 uur. Het tarief is € 3.60 p.uur, in de eerste schil € 2,40 en tweede schil € 1,20.
Om te parkeren heeft u een Paris Carte parkeerkaart nodig, te verkrijgen bij de kiosken voor € 15,- tot € 40,-. Die parkeerkaart moet duidelijk zichtbaar achter uw voorruit worden geplaatst voor controle.
Parkeergarages in Parijs
Veel openbare ondergrondse parkeergarages zijn te vinden in de drukke winkelstraten en bij toeristische gebieden. Afhankelijk van het arrondissement varieert het tarief van € 3.00-4.00 per uur. Vaak zijn er speciale tarieven van toepassing voor langparkeren en in het weekend.

Totaal aantal Berichten: 15
- CX 25gtiturbo overgangsmodel
- XM V6 24 klepper exclusive
- C4 (2004-heden) 2.0 VTR coupe
Oh ja, ik fotografeer normaal gesproken niet in RAW, maar voor dit uitje kan ik dat wel doen.
De foto’s die ik maak stel ik ook ter beschikking, geen probleem. En wellicht dat op de Champs Elysees tijdens het rijden ook nog foto’s worden genomen door het open dak voor de echte street-view. Lijkt me tof en unique.
In RAW fotograferen heeft naast de hogere beeldkwaliteit nog meer voordelen (alle bewerkingen zijn niet destructief ) maar kent ook nadelen: ze zijn lang niet in elke browser/programma te bekijken en de bestanden zijn erg groot.
ALs je met Photoshop, Lightroom of Aperture werkt dan mag het geen probleem opleveren. Ook niet om bewerkte bestanden om te zetten naar jpeg als ze bewerkt zijn.
Op die manier zijn ze dan weer voor anderen te gebruiken voor afdrukken etc etc.
Als je nog niet eerder RAW beelden hebt verwerkt dan zou ik dat eerst wel proberen. Zou een enorme teleurstelling zijn als je er niets meer mee kunt doen als je ze 13 sept op de computer zet.
Mocht er iets niet lukken toruwens, aarzel dan niet om aan te kloppen, ............. mijn vrouw is professioneel fotograaf maar gaat niet mee ;-(
enthousiast citroënliefhebber

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Top! Bedankt voor de tip
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
De RAW bestanden kan ik altijd met Photoshop voor je omzetten naar jpeg, hoewel dat natuurlijk wel meer werk voor mij is…
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
effesfrank schreef:Oh ja, ik fotografeer normaal gesproken niet in RAW, maar voor dit uitje kan ik dat wel doen.
Mocht er iets niet lukken toruwens, aarzel dan niet om aan te kloppen, ............. mijn vrouw is professioneel fotograafmaar gaat niet mee ;-(
Ik ben ook professioneel fotograaf en ga wel mee!
Mijn snoeken:

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Ook daarom zijn we blij dat je meegaat, Cire! Als we jou, Tjerk, Vince en eventueel nog een paar andere passagiers bij de eerste ronde over de Champs-Elysées op mooie plaatsen laten uitstappen en jullie mooie actiefoto’s laten maken, dan komt het met het beeldverslag helemaal goed. De rest van het gezelschap kan zich op het verkeer concentreren!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Dat lijkt mij een goede verdeling van taken!
Mijn snoeken:

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Cire en Tjerk, super dat jullie dit kunnen en willen doen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 2400 Super
Het uur U nadert met rasse schreden: er zijn nog 2 dagen om je keuzes in Het Lijstje aan te passen. Daarna wordt alles definitief geboekt en zijn wijzigingen niet meer gegarandeerd kostenloos.
- kolom K: lunch in Wezembeek-Oppem (€15) of boterhammen van thuis?
- kolom L: 1-persoonskamer in Ibis (€65/nacht) of ernaast in Etap (€48/nacht)
- kolom P: bezoek kasteel en tuin Chantilly (€11) of zondagmiddag in Parijs?
- kolommen Q-S: opties voor iedere gang van diner, nu ook met keuze “vegetarisch”
- kolom T: bezoek Conservatoire (€5) op maandag, in principe ‘s morgens
- kolom U: indien groep Conservatoire op ma-morgen te groot, wil jij dan evt. ma-middag?
- kolom W: aantal rallyschilden à €10
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
Bevestiging rallyschilden
“Marcelka” heeft zulke mooie rallyschilden voor ons ontworpen en laten vervaardigen, dus die moeten wel netjes op de auto’s. Dat kan met tie wraps, maar het gaat nog beter met deze zuignapjes. Zij werden door veel deelnemers aan Le Citron Pressé ingezet. Een bijkomend voordeel: de luchtinlaten blijven vrij, dus de koelcapaciteit wordt niet negatief beïnvloed.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wat is de beste plaats voor dit schildje ?? voor op de motor kap ? liggen ze dan niet te veel, zijn ze nog wel goed zichtbaar dan ? of op de zijkant zoals bestuurders deur of achterscherm ?
die waaien er niet af op de snelweg ? tot wat voor snelheid gegarandeerd ?? (er rijdt ook een GTi T2 VEMS mee…..)
ik zag elders een foto, met die voorop de bumper, net a/d binnenzijde van het mistlicht op een serie 2. ook een nette plek… ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Past gewoon op de voorbumper met tie warps
Als je idd geen mistlichten heb is er nog meer ruimte vrij.
Ik vertrouw die nappen eigenlijk niet als je langere tijd op de snelweg gaat rijden. Aan de andere kant heb ik van niemand gehoord dat ze niet bleven zitten.
Als je ze toch aan de zijkant van de auto gaat plaatsen kan je ze gewoon aan de binnenkant van de achterramen plakken, dan raak je zeker niets kwijt!

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Het kartonnen model met ducktape. Maar dat ben je na 1 km. al kwijt
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mag ik nog even zeggen dat ik dit eigenlijk een super mooi rallyschild vindt ?

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Bedankt voor het compliment.
Altijd weer leuk iets te kunnen doen wat de feestvreugde kan verhogen.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900