12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
Gepost: 28 augustus 2011 12:53 AM
  [ # 166 ]

Die lampjes, heb je daar ook een close-up van?

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 28 augustus 2011 01:06 AM
  [ # 167 ]

ja zeker! Smile

Afbeelding Bijlagen
IMG_8699.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 28 augustus 2011 02:41 AM
  [ # 168 ]

Ik moet nu wel zeggen dat ik deze achterspatborden aan het afschuren ben om ze klaar te maken voor het herspuiten en ik ben geen oude “gaten” tegen gekomen die men heeft dicht gelast of dergelijk. Dus het lijkt wel of deze achterlichten altijd op deze plaats hebben gezeten, want ik zie geen andere gaten in het staal…
Dus misschien is deze configuratie dan wel origineel…of kan dat niet?

Groet!

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2011 11:44 AM
  [ # 169 ]

Ik denk niet dat die drie lampen boven elkaar origineel zijn, maar boven elkaar geplaatste lampen kwamen wel voor. Een gat bijboren is natuurlijk minder lastig dan eentje dichtmaken…

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 12:07 AM
  [ # 170 ]

De rem onderdelen eindelijk aangekomen en vandaag gemonteerd…
Meteen testritje gaan maken…zijn eerste echte rit sinds het werk begon   cheese

Maar…de afstand in het pedaal is echt wel lang voor de rem pas remt, echt bijna volledig ingetrapt en dan remt ie pas. maar uiteindelijk remt hij wel hoor…raar
Motor loopt lekker, de versnellingen gaan goed, stuur in orde enkel wanneer ik vertrek dus mijn koppeling los en gas begin te geven om te vertrekken begint hij vooraan zwaar te trillen…?! We weten nog niet goed wat de oorzaak is, dus dat word nog onderzoeken Smile

de foto’s volgen nog…
Groet!

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 30 augustus 2011 12:11 AM
  [ # 171 ]

dat is je koppelingsplaat,
gewoon vervangen!
en wat je rem aangaat, die moet je nog wat beter ontluchten….

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 augustus 2011 01:35 AM
  [ # 172 ]

Of afstellen. Ze moeten net slepen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 30 augustus 2011 01:48 AM
  [ # 173 ]

oja, hij heeft nieuwe geplaatst….dan zal het dat zijn…

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 09:10 AM
  [ # 174 ]

Hoe heb je de remmen gesteld Yannick? Heb je een rempasser? Wat jij omschrijft is gewoon het gevolg van remschoenen die niet dicht genoeg bij de trommel staan. Met een rempasser kun je eerst de remvoeringen centreren op de trommel (zeker nodig wanneer je nieuwe voeringen hebt geplaatst zoals jij). Je neemt daarmee eerst de maat van de binnenzijde van de trommel en brengt die vervolgens over op de remzijde van de voeringen. Wanneer je dit zo perfect mogelijk hebt ingesteld monteer je de trommel op de naaf. Denk erom, aantrekken met het voorgeschreven moment (erg hoog), anders loopt na een poosje de trommel los op de conus van de aandrijfas met in het ergste geval breuk van de as en verlies van het wiel tot gevolg. Nu stel je met de bovenste excentrische stelbouten beide schoenen zo dicht naar de trommel toe dat ze net raken (op het gevoel dus). Denk er om, altijd eindigen met een beweging van de remschoen naar de trommel toe. Moet je een beetje lossen, dan los je hem iets teveel en ga je weer richting de trommel. Doe je dit niet, dan werken de schoenen zich los en zal je remslag dus weer langer worden tijdens het rijden. Zorg ervoor dat je bij alle wielen ongeveer dezelfde ‘aanloop’ hebt, zodat je auto ook netjes recht remt. Succes. (Heb je een rempasser nodig, dan moet je die maar even komen halen Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 09:13 AM
  [ # 175 ]

Wat de koppeling betreft, een Traction heeft origineel een vingerdrukgroep, met drie vingers in tegenstelling tot de moderne diafragmakoppeling. Bij een dergelijke koppeling kunnen/moeten alle drie de vingers exact op dezelfde veerspanning worden afgesteld. Het kan perfect werken, maar het zal altijd wat bruusker koppelen dan een moderne koppeling. Het trillen is dus wel een kenmerk van een dergelijke constructie.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 30 augustus 2011 09:30 AM
  [ # 176 ]

Volgens mij zijn de remmen niet goed ontlucht.
Achteraan beginnen en dan naar voren werken.

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 09:44 AM
  [ # 177 ]

Ik had vorig jaar exact hetzelfde probleem, we hebben ons helemaal suf ontlucht, maar het bleek toch echt de afstand van de remschoenen tot de trommels te zijn. Yannick heeft het niet over een sponzig gevoel, gewoon over te veel pedaalslag. Eenvoudige test, als je een keer extra pompt Yannick, blijft je pedaal dan hoger staan? Zo ja, afstellen. Voelt het pedaal sponzig, dan lucht.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 augustus 2011 07:19 PM
  [ # 178 ]

Koppeling kan ook komen omdat de drukvingers aggesteld moeten worden. Als ze ongelijk liggen krijg je het vermelde euvel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 07:47 PM
  [ # 179 ]
jantje1948 schreef:

Koppeling kan ook komen omdat de drukvingers aggesteld moeten worden. Als ze ongelijk liggen krijg je het vermelde euvel.

Lekker scherp Jan Very Happy

graddus schreef:

Bij een dergelijke koppeling kunnen/moeten alle drie de vingers exact op dezelfde veerspanning worden afgesteld.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 07:59 PM
  [ # 180 ]

Ja inderdaad, Graddus heeft het juist…
De remmen voelen niet sponzig aan, maar een lange afstand tot bijna helemaal beneden en dan remt ie pas…raar gevoel…
En over het trillen; hij trilt echt wel serieus hard hoor. En dat zou dan aan die afstelling van de remmen liggen…? Want de koppelingsplaat hebben we moeten vervangen omdat die oude vastgeroest was, maar we zijn niet aan de afstelling aan geweest…

bijgevoegd de foto’s van de vervangingen…

Afbeelding Bijlagen
IMG_3076.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook