Ik heb ooit eens een aantal elektromotoren gekregen. Een 6-tal hebben een opschrift AOP 12 V met daarachter LM 7 (1x), LM 9 (2x), KE 8 (1x) en KM 9 (2x). Daarnaast zijn er nog 3 waarvan er één het opschrift CIM réf 8017 heeft en op de 2 overgebleven ontbreekt ieder opschrift, zie foto. Zijn dir motoren voor de raambediening van de CX?
idd zijn dit CX raammotoren.
CX GTi Turbo 2 - All Black











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
je houdt ze gelukkig wel gescheiden van het GFT afval!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
ik heb ook 2 van die dingen liggen.
Wil al heel lang weten hoe ik kan checken of ze nog goed zijn?
Er zitten als ik het mij goed herinner 2 stekkerverbindingen aan.
Klopt mijn redenering dat als ik 1 stekker verbind met de plus van de accu, de behuizing van de raammotor contact laat meken met het chassis of plaatwerk voor de massa en dan de andere stekkerverbinding ook tegen de plus aanhou als ware het een schakeldraad, dat hij dan moet gaan draaien.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Is er niemand onder jullie die kan aangeven of de manier die ik hierboven beschreef de raammotor laat draaien? Ze zijn toch op 1 of andere manier wel te testen?
Iets bewaren wat kapot is heeft weinig zin.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en is die ene zwarte niet een serie 2, die ander metalen serie 1 ?
hoe je ze kan testen weet ik niet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Volgens mij heeft de stekker die eraan zit altijd 2 of 3 polen, gewoon de plus en de min hierop aansluiten (op 2 v/d 3, je moet even kijken welke ‘niets’ doet) en dan gaat de motor draaien (of niet dus) en als je dan de plus en de min omdraait, gaat ie de andere kant opdraaien (als het goed is ). Niet bang zijn voor een paar vonkjes, wel opletten wat je doet!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ik heb, elektrobeet als ik ben, alle motoren die ik had via de daartoe bedoelde stekker in de deur getest toen het paneel van de deur lag.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat is uiteraard de meest ‘safe’ methode! Maar ja, een deurpaneel loshalen bij een série 1 CX kan nogal tricky zijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
of langs bij een kundige garage bij jou in de buurt, die heeft vast wel wat om te testen, wellicht een deur zonder paneel. of weet hoe je ze moet testen. zit er niet een adres in Raamsdonksveer, of in Dordrecht ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje