ruitenwisser in dtm stand
koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 28 november 2005 08:46 PM

hallo, ik wil graag bij mijn saxo de 1 ruitenwisser voor in een dtm stand
hebben. is dit mogelijk of heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 november 2005 08:51 PM
  [ # 1 ]

Ik ben geen Saxo kenner, maar bij de meeste auto’s die standaart 1 wisser hebben is het vrij eenvoudig.

Aan de onderkant van je ruitenwisserarm zit een armpje die aan het motortje zit. Dat armpje is met een moertje geborgt op de centrale as van dat motortje. Draai die moer iets los, en licht het armpje iets op, zodat deze uit de spiebaantjes valt. Nu kun je zonder de motor te verdraaien je ruitenwisser op elke willekeurige plek op je ruit plaatsen. In jou geval dus precies in het midden. Borg nu het armpje weer op de motor, en klaar is kees.
Waarschijnlijk zul je het blad nog wel een keer moeten stellen op bovenbeschreven manier, na verloop van tijd gaat de boel iets uit center staan.

Test

Profiel  

koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 28 november 2005 10:09 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor je reactie! bij een bx zou het inderdaad zo kunnen, maar mij saxo heeft 2 ruitenwisserbladen en diegene die het meest in het midden zit zit namelijk net niet precies in het midden. ik heb al een bx mechaniek en die zou dan precies in het midden moeten komen. ik vroeg me eigenlijk af of er niet iets te koop was speciaal voor een saxo.
in ieder geval bedankt

Thijsvandebles schreef:

Ik ben geen Saxo kenner, maar bij de meeste auto’s die standaart 1 wisser hebben is het vrij eenvoudig.

Aan de onderkant van je ruitenwisserarm zit een armpje die aan het motortje zit. Dat armpje is met een moertje geborgt op de centrale as van dat motortje. Draai die moer iets los, en licht het armpje iets op, zodat deze uit de spiebaantjes valt. Nu kun je zonder de motor te verdraaien je ruitenwisser op elke willekeurige plek op je ruit plaatsen. In jou geval dus precies in het midden. Borg nu het armpje weer op de motor, en klaar is kees.
Waarschijnlijk zul je het blad nog wel een keer moeten stellen op bovenbeschreven manier, na verloop van tijd gaat de boel iets uit center staan.

Profiel  

Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 30 november 2005 02:24 PM
  [ # 3 ]

Ik ben ooit eens tegen zo’n bericht aangelopen.

Volgens mij ging het als volgt:
Je zet de ruitenwissers in de meest hoge stand (contact verbreken)
En zet dan de eenarmige bandiet op de (vanuit de auto gezien) rechter wisser plek met de punt van de wisser tegen de linker A stijl aan.

Zoals ik al zei een keer gelezen, nooit geprobeerd maar iets in die geest was het.

Anders eens de vraag bij http://www.citrosport.nl vragen

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 30 november 2005 03:01 PM
  [ # 4 ]

Zuks doe je toch alleen bij Golfjes en Kadettjes?
Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 30 november 2005 03:44 PM
  [ # 5 ]

Hakkie schreef:

Ik ben ooit eens tegen zo’n bericht aangelopen.

Volgens mij ging het als volgt:
Je zet de ruitenwissers in de meest hoge stand (contact verbreken)
En zet dan de eenarmige bandiet op de (vanuit de auto gezien) rechter wisser plek met de punt van de wisser tegen de linker A stijl aan.

Zoals ik al zei een keer gelezen, nooit geprobeerd maar iets in die geest was het.

Anders eens de vraag bij http://www.citrosport.nl vragen

Bij de meeste moderne ruitenwissersystemen gaat de wisser bij contact af toch terug naar de rust stand. De nieuwste systemen (waar de Saxo nog niet over beschikt) hebben zelfs geen mechaniek meer voor het heen en weer, die hebben een twee-richting motor per as.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook