Ik heb de afdekstrip boven de bougies ook eens losgemaakt, de bougiekappen nog eens goed aangedrukt en twee kabels verlegd en, zowaar, het geknetter is opgehouden. Eindelijk loopt de Schicht precies zoals ik het wil.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Vandaag een nieuwe APK gekregen. Moest toch wel weer het een en ander aan gebeuren. Belangrijkste was het vervangen van de versleten voorbanden. Aan de buitenkant zagen ze er nog redelijk goed uit, maar binnenin waren ze al knap kaal. Nieuwe Uniroyal Rain Experts laten monteren, wel in een hogere snelheidscategorie (H) en meteen laten uitlijnen. Was ook heel erg hard nodig, want er klopte geen bal meer van. Het rijden is nu een verademing. De Schicht trekt niet meer naar links bij het hard remmen of veel gas geven, maar stuurt beter dan hij ooit heeft gedaan. Nu de stationairloop goed is en ook het geratel daarbij is gestopt, begint hij weer aardig in de buurt van een goede 16V te komen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé