Nieuwe voeringen erop geklonken, remschoenen vervolgens terug gemonteerd, en rechts van voor niets speciaal gedaan maar linksvoor kregen we de trommel er niet op omdat de voering te hoog tegen de trommel aanzat dus hebben aan het centreer schijfje gedraaid via de moer langs de achterzijde van de basisplaat…de trommel ging er uiteindelijk wel over maar nu wanneer we met het wiel draaien dat die nog wel behoorlijk klemt. dus toch wel schuurt terwijl rechts het wiel vrij rond draait….
traks schreef:Je mag ervan uitgaan dat een gereviseerde drukgroep die je in de handel koopt goed is afgesteld, en hiermee bedoel ik de drukvingers.
Het koppelingspedaal en de kabel kun je zelf vervolgens afstellen.
Wat het remmen betreft. Blijft er wel druk op het pedaal als je die lang indrukt? heb je de hoofdremcilinder ook gereviseerd?
ja hoofdremcilinder is ook uit elkaar geweest…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kortom je hebt helemaal niets gedaan qua centrering en stellen. I rest my case. Trommels er weer af, rempasser gebruiken om alles af te stellen zoals eerder beschreven, dan de trommels er weer op en de schoenen stellen. Het is dat je net even iets te ver weg woont om even gauw te komen helpen, maar als je het goede gereedschap hebt is het een fluitje van een cent.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dit heb je nodig
Ja ik weet het…op het gebied van afstellen en het meer technische precisie werk ben ik geen held…
Bedankt voor je hulp! Maar waar woon jij nu weer precies? was dat ver van bij mij? in woon in Geel-Antwerpen…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik woon vlak bij Zelzate. Het is niet ontzettend ver, maar toch gauw een dik uur rijden
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt helemaal. Daarbij moet je dus ook de excentrische moeren van de scharnierpunten van de remschoenen afstellen. Ik dacht dat de drukvingers nauwkeurig op dezelfde hoogte t.o.v. het drukvlak gesteld moeten worden. Vandaar mijn eerdere reactie…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En doordat ik niets heb gedaan aan de afstelling trilt hij zo hard telkens ik wil vertrekken in eerste versnelling…?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ach weet je, ik ben vorig jaar zelf drie dagen aan het ontluchten en aan het klieren geweest en toen bleek het zo simpel te zijn als even nastellen. Maar ik denk dat in jou geval eerst een goede basisafstelling nodig is, omdat je nieuwe voeringen hebt geklonken.
Aah ja, aan die moeren hebben we ook ligge prutsen…dus dat zal ook al wel veel fout doen…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
black&white; TRAX schreef:En doordat ik niets heb gedaan aan de afstelling trilt hij zo hard telkens ik wil vertrekken in eerste versnelling…?
Remmen en koppeling hebben niets met elkaar te maken he. Hou die twee afstelverhalen maar even uit elkaar
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
black&white; TRAX schreef:Aah ja, aan die moeren hebben we ook ligge prutsen…dus dat zal ook al wel veel fout doen…
Daar heb je dus die rempasser voor nodig.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zou die koppeling nog even laten voor wat het is en er eerst eens iemand in laten rijden die het rijden in een Trax kent. Het zou zomaar eens gewenning kunnen zijn. Misschien ook helemaal niet