12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 augustus 2011 07:12 PM
  [ # 166 ]

Vandaag eindelijk maar eens het “achterstallige onderhoud” begonnen weg te werken bij de garage, het heeft even geduurd voordat alle spullen geleverd waren en nu blijkt de stuurkogel in het stuurhuis versleten en die is niet meer leverbaar…

WIE heeft er nog een kogel of een onbekrachtigd stuurhuis voor een bx type 1 in de aanbieding???
(type 2 past volgens mij ook…)
En als het even kan vanavond nog, dan kunnen we morgen verder…

Foto`s van de werkzaamheden volgen, ik bedenk net dat ik nu net geen foto van de kogel heb gemaakt…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 augustus 2011 07:38 PM
  [ # 167 ]

De BX stond al even te wachten bij de garage op nieuwe onderdelen, met name de octopus was moeilijk leverbaar, maar eindelijk is het meeste binnen en zijn we begonnen.

De motor staat ernaast:

en de nieuwe octopus en veerbollen (alle 5) zitten er in:

tevens de lekke lekzak achter vervangen:

en de spruitstukpakkingen (op de foto zitten ze niet helemaal goed, nu wel!):

Deze pakking was wat lastig, maar werd in de loop van de middag geleverd:
(Volgens de leverancier is dit een Zwitserse auto omdat ze alleen daar met deze spruitstukken geleverd zouden zijn?)

Draagarmlagers achter:

Met het verwijderen van de rechter achtergordel (apk afkeur) ook gelijk een muizennest onder de achterbank verwijderd:

Alle remmerij in orde gemaakt (vooral ontroest):

En tot slot nog even de motorruimte gepoetst, mocht er in de toekomst iets lekken, kun je direct zien waar het lekt. (Viel trouwens erg mee met de viezigheid):

Nu alleen dus op zoek naar een goed stuurhuis of een kogel hiervoor…
Het vervelende is dat ik nog een stuurhuis in mijn sloper heb zitten, weliswaar bekrachtigd maar dat is alleen maar fijn…
Alleen is dat er niet op korte termijn uit te krijgen; de motor zit er nog in en de regelaar en leidingen moeten dan ook mee…

Dus als iemand nog een kogel of een onbekrachtigd stuurhuis heeft liggen (in de buurt van Arnhem)...

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2011 08:07 PM
  [ # 168 ]

Goed bezig Pascal!

Echt weinig roest? in de motorruimte!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 30 augustus 2011 09:53 PM
  [ # 169 ]

Sodeknetters zeg, hier wordt even aangepakt! Netjes hoor.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 augustus 2011 09:58 PM
  [ # 171 ]

Even verder gelezen. Goed bezig man. Wat me vooral opvalt is het ontbreken van roest op de binnenschermen.
Wat betreft het uitlaatspruitstuk: zou kunnen, maar dan moet de auto ook EGR met pulsair hebben, of gehad hebben maar dat het afgedopt / weggehaald is. Dat is een systeem dat onverbrande uitlaatgassen weer het inlaattraject inleidt. Bijvoorbeeld de BX van Wouter Bregman heeft ook zo’n systeem.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 augustus 2011 09:59 PM
  [ # 172 ]

Ik heb dat spruitstuk nog nooit op een NL of FR-uitvoering BX gezien in ieder geval….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 augustus 2011 10:01 PM
  [ # 173 ]

Ik wel. Op een Zwitserse auto die op CM was, een jaar of drie geleden. Maar alleen Zwitsers durf ik niet te zeggen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 augustus 2011 10:02 PM
  [ # 174 ]

Dat zeg ik: nog nooit op een NL of FR uitvoering Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 augustus 2011 11:29 PM
  [ # 176 ]

aah daar was die pakking dus van. Ik heb ooit een standaard BX 1.6 pakking set besteld, en daar zat deze spruitstukpakking ook bij, ik snapte al niet waar die zou gaan passen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 augustus 2011 12:19 AM
  [ # 177 ]

Sodeknetters, dat wordt goed aangepakt! very good

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 augustus 2011 01:54 AM
  [ # 178 ]

Tja, wat de aanpak betreft;

De Bx is gewoon keihard, (wel wat Franse schade) alleen helaas technisch niet geheel op orde.
Ik ben erg enthousiast over de auto op zich en vind het de moeite waard om het grondig aan te pakken;

Ik wil er de komende 10 jaar goed mee kunnen rijden en dan vooral in de winter (de bx krijgt nog een dinitrol behandeling), als de DSuper haar “winterslaap” houdt.
Dan kan ik iedere twee jaar een harde BX uit Zuid-Frankrijk halen, deze technisch ok houden en oprijden, of het in één keer goed aanpakken en jaren rijden zonder al te veel problemen…
(Moet er alleen geen malloot voorbij komen die de bocht niet haalt Wink )

Ook het kostenplaatje zal dan naar mijn idee uiteindelijk meevallen;
in één keer de auto goed aanpakken en bijhouden is volgens mij op langere termijn voordeliger dan steeds reparaties uit voeren; nu ligt alles uit elkaar, kun je overal goed bij en dingen ook preventief aanpakken; heb ik er de komende jaren voorlopig even niet te veel werk aan…

Wat betreft het uitlaatspruitstuk sta ik nog voor een raadsel;
Het is dus kennelijk Zwitsers, terwijl de BX volgens het bijbehorende boekje in Frankrijk geleverd is…

Er heeft volgens mij ook geen EGR op gezeten; ik heb een 205 1.6 CTI gehad waar deze wel op zat, maar dat had te maken met emissie eisen waar deze BX gezien de leeftijd niet aan hoefde te voldoen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 31 augustus 2011 06:41 AM
  [ # 179 ]

Mooie BX!
De motorruimte ziet er ook netjes uit.
Even een tip voor je bij Gosliga langs gaat: Vraag of ze voorzichtig zijn met dinitrol onder de motorkap. Bij mijn BX hebben ze de motorruimte te overdadig behandeld waardoor ik ze iedere keer verloek tijdens het sleutelen.  very angry

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 augustus 2011 10:25 AM
  [ # 180 ]

Alvast vooruitlopend;

Iemand tips t.a.v. winterbanden?
Ondanks dat ik onder alle auto`s Michelins heb liggen, heeft de Saxo vredesteins voor de winter en daar ben ik behoorlijk tevreden over, deze zaten destijds bij de auto en gezien de ervaring ermee heb ik ze vorig jaar vervangen door wederom vredestein winterbanden.

Ik heb ooit een BX gehad waar nieuwe Bridgestones (zomerbanden) onder zaten die ik toen heb gewisseld met Michelins van de BX die toen wegging omdat het rijcomfort daarmee beter was…

Ik hoor regelmatig dat mensen t.a.v. winterbanden kiezen voor Vredestein en daar zit ik nu ook over te denken voor de BX…

en ik heb nog geen stuurkogel… Sad

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook