27 van de 92
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 augustus 2011 12:37 AM
  [ # 391 ]

Tjee Gert, waarom niet rechtsomkeert als je merkt dat 3 er niet is ?

EDIT of had je toen al geen achteruit meer ?  cheese

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 augustus 2011 12:42 AM
  [ # 392 ]

Tja, ik merkte dit toen ik mijn dorp in reed, en eigenlijk thuis was…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 augustus 2011 10:13 PM
  [ # 393 ]

Gezien de reacties elders op het forum hoop ik dat je de garage inmiddels (fijntjes) op de hoogte heb gesteld van het laatste nieuws. Laat dit niet te lang sudderen want dan zeggen ze nog dat het weer een nieuw ongerelateerd probleem is.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 augustus 2011 10:27 PM
  [ # 394 ]

Morgen ga ik ze op de hoogte brengen Jaap..

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 29 augustus 2011 08:06 PM
  [ # 395 ]

En ???

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 augustus 2011 08:08 PM
  [ # 396 ]

De eigenaar/werkchef was er vandaag niet.

Morgen ga ik er weer heen..

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 augustus 2011 08:11 PM
  [ # 397 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2011 08:19 PM
  [ # 398 ]

Zaterdag komt hij bij de garage te staan, en gaat de eigenaar/werkchef ernaar kijken..
En ik zal er ook bij zijn..


Nu maar hopen dat ik snel weer kan rijden..

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 399 ]

Dat is in elk geval wat.
Nu nog goed voorbereiden zodat je weet waar je op moet letten.

Jeroen

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2011 11:06 PM
  [ # 400 ]

Dat is géén slech idee Jeroen…

 


Goed, zaterdag ga ik met de karakterbak naar de garage toe.,waar ik zelf bij ben als de monteur naar de bak gaat kijken…


Wat o wat kan ik doen zodat het goed gaat bij de garage? Iemand tips , websites met omschrijving van de bak of dergelijke? (Of is de vraagbaak en de Haynes voldoende?)

Het lijk me indd fjn als ik wat achtergrond kennis heb, waardoor ik wellicht een helpende hand kan aanbieden? (niet dat ik een volleerd monteur ben.. meer een hulpje)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 augustus 2011 08:20 AM
  [ # 401 ]

Waarom zou je hulp aanbieden?
Zij hebben een probleem veroorzaakt en zullen het op moeten lossen.

Het is zaak dat jij je wat voorbereid zodat je ziet dat ze niet nog meer verbeunen. Dat ze dus geen rare dingen gaan doen als het buigen van onderdelen die gewoon goed zijn, slijpen en lassen aan delen waar niets mee aan de hand is (maar die op het eerste oog niet lijken te passen omdat ze bijvoorbeeld in de verkeerde volgorde aan het (de)monteren gaan), dat ze met lomp geweld geen onderdelen slopen enzovoort.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 31 augustus 2011 08:45 AM
  [ # 402 ]

Ben het wel met EW eens.
Ga niet zelf sleutelen of helpen, op dat moment deel je de verantwoordelijkheid als het fout gaat denk ik.
Misschien kan waterman of een andere kenner je vertellen waar je op moet letten en wat er zeker niet moet gebeuren.

Jereon

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 augustus 2011 09:58 AM
  [ # 403 ]

Daar ben ik het op zich allemaal mee eens; de verantwoordelijkheid bij de garage houden en niet gaan mee sleutelen, wel meekijken zodat ze niet nog meer verprutsen…

Maar lijkt me dat Gert nu juist ook wat heeft aan een analyse van het probleem zodat hij zelf in ieder geval weet wat er zou moeten gebeuren om het probleem op te lossen (of een goede diagnose te stellen). Ik weet niet voldoende over de werking van de bak om je verder te helpen; te veel olie zorgt ervoor dat er keerringen uitgeperst zouden kunnen worden, maar waarom gaat hij niet in alle versnellingen? En wat zou voor de garage een logische werkwijze zijn om het probleem op te lossen en wat juist niet?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 augustus 2011 10:01 AM
  [ # 404 ]

Het probleem is dat ze een gaffel ofzo aan de buitenkant eraf gehaald hebben waardoor waarschijnlijk in de bak het één en ander los gekomen is.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 augustus 2011 10:11 AM
  [ # 405 ]

Betekent dus waarschijnlijk dat de bak eronderuit & los moet om het probleem op te lossen, of zou het op te lossen zijn met de bak in de auto?

(Ik probeer even mee te denken met de TS)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
27 van de 92
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook