Beste forumleden,
Sinds drie jaar volg ik regelmatig de berichten op het forum. Dit vanwege het bezit van een CX Prestige serie 1 van het bouwjaar 1980. De kennis van de techniek van deze auto’s, die veel van de forumleden eigen is, is voor mij een bron van inspiratie gebleken. Ik heb dan ook al een flink aantal werkzaamheden zelf kunnen uitvoeren met als leidraad dit forum.
Nu nog even mijzelf voorstellen:
Mijn naam is Cor Toet, ik ben 48 jaar jong en woonachtig in het dorp Wateringen (Westland). Als jongeman van 20 jaar ben ik al in het bezit geweest van een CX Pallas. Van deze auto liep echter de motor vast, waarna ik hem naar de sloper heb gebracht. Oude liefde roest niet ‘zegt men’ dus drie jaar gelden bij ‘Doro’ een prachtige Prestige aangeschaft.
Als kleine zelfstandige in de recherche- en persoonsbeveiligingsbranche heb ik het soms bijzonder druk, waardoor de CX soms voor langere tijd stil staat. Dit doet de auto helaas geen goed, maar hier kom ik later nog op terug.
Voor het overige wens ik een ieder veel plezier met zijn CX.
Cor.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
welkom alhier !
super mooie uitvoering, een smalspoor Prestige !
je hebt een bolletjes asbak ?
is dit er een met een 5 bak met hydraulische koppeling ? of bv de minder vaak voorkomende c-matic ?
en nu wachten we op een paar mooie fotootjes
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
zeker welkom!
Je kan de auto binnenkort showen op de najaars rit van de CX club die in jou achtertuin (schipluiden is beginpunt)wordt verreden. Wel ff lid worden als je dat nog niet bent

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Welkom Cor! Verblijd ons inderdaad met een paar fotootjes…
Ben je lid van de CX club? Dan kan je zoals Yke aangeeft, je mooie serie 1 Prestige weer wat te doen geven tijdens de najaarsrit. Staat nog niet op de site van de club, en ik heb nu ook het clubblad niet bij de hand, maar volgens mij is het op 2 oktober. In het westland!
Allereerst hartelijk dank voor de fijne reacties. Het wat laat reageren van mijn kant, heeft te maken met mijn werkzaamheden. Zo nu en dan neemt dit wat meer vrije tijd in beslag dan gezond voor mij is.
Voor wat de vraagstelling over mijn auto:
Het betreft hier inderdaad een smalspoor met bolletjes asbak, een heerlijk te bedienen hydraulische koppeling en een 5 bak die overigens momenteel last heeft van een overleden synchromesh. Voor wat dit laatste betreft; de auto is momenteel in de lappenmand. Er lekken een aantal keerringen, waaronder die van de uitgaande as. Het gevolg hiervan is dat, de koppelingsplaat flink besmeurd is met olie en vervangen dient te worden.
Om direct maar met de deur in huis te vallen. Ik zou middels dit forum graag in contact komen met een forumlid of leden, die al eens het motorblok uit een CX hebben gesleuteld. Misschien dat zij mij met raad en daad zouden willen bijstaan bij het weer gezond maken van mijn auto.
Overigens heeft mijn vrouw mij bij aanschaf van de CX een lidmaatschap van de CX Club cadeau gegeven. Na twee jaar lidmaatschap heb ik deze beëindigd vanwege een ernstig te kort aan tijd en motivatie. Waarschijnlijk ben ik gewoon geen club mens.
Ik zal mij eens verdiepen in de wijze waarop foto’s op het forum geplaatst kunnen worden. Voor het overige wens ik een ieder bijzonder fijne en veilige CX kilometers toe.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Cor,
leuk dat je aanmeld bij het forum, weer een enthausiasteling erbij maar zol te lezen zit de najaarsrit er niet in voor je.
Ik heb vorig jaar mijn hele motor uit elkaar gehad en er veel foto’s van gemaakt als je wilt weten wat je te wachten staat lees dit topic maar eens door.
en ja het is allemaal goed zelf te doen als je 2 rechter handen hebt.
Succes,
Mark
CX 2000 pallas ‘78