Sindskort rij ik de bestelversie van de berlingo maar vanwege mijn lengte vind ik lange ritten alles behalve prettig.
Citroendealer om de hoek gaf aan dat het een veelvoorkomend probleem was maar het niet wilde en kon verhelpen.
Wie heeft het zelfde probleem? En is dit bijvoorbeeld op te lossen door het plaatsen van een stoel uit een personenversie of langere stoelrails?
Citroen rolls better then a Rolls!!
In mijn berlingo bestel staat de stoel in de achterste stand. Langere rails zullen niet helpen, want de stoel komt nu al tegen de rand van de laadruimte. In de berlingo van mijn ouders (personenversie) zit je hoger en gaat de stoel verder achteruit. Beide auto’s zijn het vorig model.
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De stoelen zijn hetzelfde, maar het verplichte tussenschot is de boosdoener. Je kunt gewoon niet ver genoeg naar achteren.
..het is inderdaad het verplichte tussenschot wat de ruimte beperkt.
Zit nu als de stoel op zijn uiterste stand staat hooguit 2 cm ruimte tussen.
Al even wat plaatje bekeken van de personenuitvoering maar stoelen lijken inderdaad hetzelfde als die van de bestelversie. Mocht er wel een hogere variant zijn dan bied dat mogelijk de uitkomst.
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Hallo,
Sinds vorig jaar heb ik een Berlingo multispace uit 2007.
Hierin zit ik een stukje hoger dan in mijn vorige Berlingo
en dat was een bestel uitvoering van de eerste serie ( 2002)
En de stoelen in mijn huidige berlingo zitten ook nog een stuk beter.
Misschien een oplossing voor je probleem
gr. Jan
Ik heb 2 bestelwagens gereden en 2 personenwagens en heb geen verschil gezien in die stoelen, zowel van een personen als van een bestel heb ik de stoelen eruit gehad, heb ze dus echt goed gezien.
Gaat dus over serie 1 en 2.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Misschien zijn er in de srie 2 verschillende stoelen gemonteerd.
In mijn huidige stoelen met armleuning is de zitpositie
hoger dan in mijn vorige Berlingo
Kijk misschien kan dat het verschil maken.
Zal morgen eens wat citroensloperijen bellen of ze zo’n stoel uit een personenversie hebben staan.
Paar centimeter is misschien al voldoende voor mijn lange benen.
Gaat overigens om een type II uit 2003. Misschien dat citroen door klachten later hogere stoelen leverde?
Mogelijk een stoel uit een Multispace, dat die extra kan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mogelijk is die in hoogte verstelbaar of sowieso standaard al hoger. Zou mooi zijn