Ja ok dat is misschien wel een goed plan ja…
Ik heb hem al wel gereden voor we de restauratie begonnen en de remmen voelen helemaal anders aan en dat trillen had hij ook niet…
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als alles los is geweest moet je de boel afstellen met de remiseert anders heb je geen idee van de stand van de centreernokken.
Voor de achterwielen heb je weer een ander type passer nodig.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat zeg ik nou al drie bladzijden lang? Je hebt ook gecombineerde passers (die heb ik hier), maar daar vond ik zo snel geen plaatje van.
Ik moet wel zeggen dat de achterste remmen niet open zijn geweest, we hebben enkel de voorste gedaan omdat die vast zat… Aan de afstelling van de achterste remmen is dus niet aan geweest.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb je de achterremmen helemaal niet open gehad? Als ze voor al vast zaten, denk je dan niet dat het achteraan ook niet best meer zal zijn? Ik zou die toch ook maar eens open maken. Is overigens veel eenvoudiger dan de voorremmen, naafmoer losdraaien, dan de trommel afnemen (let op, de lagers komen mee). Geen trekkers of speciaal gereedschap benodigd.
Aahzo, als dat het geval is zal ik dat eens proberen dit weekend.
Ik voel niet direct iets mis met die remmen, maar je weet nooit é...
he Yannick, als je mijn trekker niet meer nodi bent zou je hem dan eens naar Evert willen brengen?
er is geen haast mee, maar mocht je de ruimte vinden…
Ja zeker hoor! Ik ben van plan dit deze week nog te doen. Sorry dat ik hem al zolang bij me heb, maar we hebben wat problemen gehad met de remmen. We kregen ze niet helemaal afgesteld en dan de drukke periode van het eindejaar er nog eens bij… maar ik breng hem zo snel mogelijk!
Een Gelukkig Nieuwjaar trouwens…!
ik heb van Evert begrepen dat hij weer daar is, inclusief tractatie!!! waarvoor dank!!!!
hji zal dit weekend wel weer hier zijn,
mocht jij of iemand anders hem nodig zijn…
dan hoor ik het wel!
Winter periode…. Eindelijk gestart met de gigantische taak van de body lassen, plamuren en schuren voor nieuwe kleur…
Alle vier de deuren waren rot onderaan en vereiste behoorlijk wat nieuw metaal en veel laswerk.
Maar nu dit klaar is kunnen ze er nog is 60 jaar tegenaan!
De motorkap heb ik deels gezandstraald om de lastig plekken aan de koelgleuven en rond de handvaten roestvrij te krijgen. Zo is het metaal weer in tip top conditie! Het zou zonde zijn wanneer hij volledig herspoten is er op sommige plekken oppervlakte roest de lak zou gaan verpesten…
Hier zie je het zandstraal pistool wanneer ik bezig was met de koelgleuven… Duur is het zeker niet om aan te kopen en zelf te doen. Het pistool zelf koste €9,25 en een zak straal zand van 25kg kwam uit op €6,75. Je hebt enkel nog een compressor nodig natuurlijk… Maar het werkt goed genoeg voor mij…