Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Advies: Rustig de tijd nemen om alles goed te verkennen. Altijd goed.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
je verhaal wordt steeds leuker. De ID/DS is op de snelweg ook een heel prima auto hoor. Ze zijn niet voor niets bedacht om met flinke snelheid over de routes nationale te zweven. Ook de vierbak-auto’s zijn daar prima geschikt voor. Ik kan je niets aanraden. Ik mis mijn DS ontzettend. Desondanks geniet ik erg van de CX. Alletwee auto’s met een gebruiksaanwijzing en waaraan je moet wennen voordat je er echt soepel vlot mee rijdt - maar daar krijg je wel wat voor terug.
Nou, de kogel is door de kerk. Het is een snoek geworden. Een dspecial overigens, een instapmodel dus, vandaar net binnen budget (geen roestellende overigens). Ik zal er tzt een nieuw topic voor aanmaken.
Een merkwaardige wending, maar goed. De ds sprak ons beiden aan, en ik had er eigenlijk geen twijfels bij - de auto `past’ gewoon goed. Met de vierbak kun je nog wel met goed fatsoen rijden. De kleine ongemakjes vind ik niet zo’n punt, en op miraculeuze wijze vindt mijn vriendin de ds ook erg leuk, zodat zij daar ook niet mee zit (glimmende spiegels schijnen daarvoor ook nogal relevant te zijn… ). Het is natuurlijk een prachtig ding, en het zweeft ook fantastisch. Wel iets anders dan de cx, maar niet minder.
Ondanks dat er nu geen cx is bijgekomen zij iedereen die de moeite heeft genomen om me te helpen en van advies te dienen zeer hartelijk bedankt! Erg leuk en leerzaam, en cx of ds, citroen schijnt een grote familie te zijn heb ik me laten vertellen
DriverD schreef:Advies: Rustig de tijd nemen om alles goed te verkennen. Altijd goed.
Kuch. Tja, voor mijn gevoel toch lang genoeg zullen we maar zeggen. Ik heb mijn cx-inleeswerk dunnetjes overgedaan voor de ds, en deze auto lijkt me heel geschikt voor ons/mij. Ik heb er geen spijt van!

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gefeliciteerd. Fijn dat je een goed gevoel over de keuze hebt.
Veel onbezorgde kilometers met de DS!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heel veel zweef plezier met de DS .
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geniet ervan! Enne - ‘t is extra leuk als je vriendin er ook iets mee heeft - al is het met de spiegels. Mijn vriendin vond de DS Break nog wel OK, maar met de CX blijkt ze errug weinig te hebben. En da’s toch jammer.

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Van harte met je aanwinst en een DS is zeker geen mindere keuze het is niet voor niks de auto van de eeuw geworden, en de grootste technische sprong/revolutie op auto gebied geweest sinds de aller eerste Benz. Ik ga je topic snel verder volgen in het DS deel van het forum en de foto’s bewonderen. Een tip voor alle beginnende ID/DS rijders controleer altijd de sluiting van je motorkap en zodra je de motorkap ziet trillen gelijk stoppen. Bijna alle ID/DS rijders hebben wel een motorkap tegen de voorruit gehad (ik ook)! Een gewaarschuwd mens geld voor twee en een motorkap tegen je voorruit op de snelweg gun je niemand!
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik haal ‘m overigens pas zaterdag over een week op, dus dan volgt er pas meer.
break23m schreef:(...) Mijn vriendin vond de DS Break nog wel OK, maar met de CX blijkt ze errug weinig te hebben. En da’s toch jammer.
Tja. Het rijden zelf is overtuigend genoeg dacht ik zelf. Dat moest mijn vriendin toch wel toegeven (het mooist bleek ze trouwens toch de enkele ruitenwisser te vinden ).

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je ook een Visa of BX kopen
Veel plezier met de DS!

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sun Face schreef:Nou, de kogel is door de kerk. Het is een snoek geworden. [......]
Een merkwaardige wending, maar goed.
Dat kun je wel zeggen ja.
Didn’t see that one coming…
Veel plezier met je nieuwe Snoek, benieuwd hoe het jullie beiden in de praktijk gaat bevallen. Maar dat zul je vast wel met ons allen willen delen.
En naast de terechte tip over de motorkapvergrendeling nog eentje, een DS-klassiekertje: Vergeet de handrem niet eraf te halen, anders gaan je schijven krom en dat is veeeel werk om te vervangen!
Of gewoon in de versnelling wegzetten, nog veiliger.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:
Didn’t see that one coming…
Ik ook niet. Toch predeterminatie?
Wel grappig dat nu al de ds-tips binnenstromen!
Ik zal ook de topictitel even aanpassen trouwens.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Of nog beter: maak een nieuw topic bij de ID/DS.
Doe ik als ik de auto heb; de 10e haal ik hem op.

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Citroenrijders zijn zeker 1 grote familie, dus het maakt niet uit of je een CX of DS hebt gekocht.
Het belangrijkste is dat je er veel plezier aan hebt, en dat gaat vast lukken.
Groeten van Henk uit Steenwijk.