33 van de 79
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2011 02:26 PM
  [ # 481 ]

Inderdaad. Nieuwe veren is beter. Maar, dan moet je wel door een revisiebedrijf laten kijken of de cilinders nog fris zijn en of er niet gehoond moet worden bv. Neem je die hele motor mee naar die 2cv kerel van je?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 03 augustus 2011 02:39 PM
  [ # 482 ]

Yes. Zonder versnellingsbak, dynamo en misschien ook wel zonder carburateur. Ik vind het wel wat om dat ding zelf te verwennen met een revisie setje. Ben ik ook van dat gedoe af!

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2011 02:42 PM
  [ # 483 ]

Goed bezig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 augustus 2011 03:17 PM
  [ # 484 ]

Bekijk de toestand van de motorophangrubbers, en verder is het ook wel handig als je een beetje conserveert, subframe en onderkanten van de langsdragers.

Je kunt er prachtig bij Wink

En lekker poetsen onder de motorkap, het vuil is door de rondgeslingerde olie lekker ingeweekt.

De (punt)lasnaden kun je mooi vol laten lopen met owatrol en daarna uitpoetsen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2011 04:29 PM
  [ # 485 ]
Bart1989 schreef:

De V06/644 heeft trouwens een hogere compressie dan de VO6/630. Laatstgenoemde heeft dan weer een halve PK meer bij 250 toeren minder. Dat maakt natuurlijk net het verschil met de sprint naar 100 kilometer per uur.

En de V06/630 heeft iets meer koppel.
De ultieme 2-cilinder-combinatie is een 630-nokkenas met 644-zuigers, cilinders en koppen.

Vanwege de hoge compressieverhouding moet je wel op 98 rijden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2011 04:33 PM
  [ # 486 ]
Bart1989 schreef:

Nu het blok er straks toch uit is, wat is verstandig om gelijk mee te vervangen?

Koppelingsplaat en druklager?
Keerringen van krukas en nokkenas?
Afdichtingen van klepstoterpijpen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 augustus 2011 09:39 PM
  [ # 487 ]

idem

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2011 10:09 PM
  [ # 488 ]
René Jongejan schreef:

En de V06/630 heeft iets meer koppel.

zie het plaatje, 51 NM bij 3600 rpm

Afbeelding Bijlagen
LNA specicificaties.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 augustus 2011 09:22 PM
  [ # 489 ]

Vandaag de motor uit de auto gehaald. Mijn rug is gebroken, maar dan is hij er ook uit. Dit heb ik natuurlijk wel met z’n tweeën gedaan. Foto’s!

Dit is trouwens de speling wat de Prise As heeft.


Zit hier nou de koppelingsplaat achter? Is dat wat je daar ziet de drukgroep?

Enigste roest onder de motorkap

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2011 09:29 PM
  [ # 490 ]

Inderdaad, dat is de drukgroep. die met 6 bouten op het vliegwiel vast sit.
Ertussen zit de koppelingsplaat.
Het lager op de prise-as is het druklager.

Succes met de klus!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 augustus 2011 09:54 PM
  [ # 491 ]

Goed bezig Bart!
Wel vreemd: Een vingerdrukgroep in 1979. Bij andere Citroën-modellen had je al veel eerder diafragma-drukgroepen.
Druklager lijkt heel erg op een GS-druklager. Speling lijkt me ook groot, maar die speling wordt natuurlijk wel opgevangen door het toplager in het vliegwiel (bij ingebouwde motor). Dat toplager zou ik ook zeker preventief vervangen nu de motor er toch uit is.

Citroen!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 31 augustus 2011 06:59 PM
  [ # 492 ]

Is het erg dat er wellicht een GS-druklager inzit? Hoe kan ik daar precies achterkomen?

Die speling moet maar blijven, zolang dat wordt opgevangen door de rest.. Het druklager draait ook nog mooi rond zonder geknars of wat dan ook. Ben ondertussen al druk bezig met alles schoonmaken!

Wat is precies het verschil tussen vinger, en diafragma drukgroepen?

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 31 augustus 2011 07:31 PM
  [ # 493 ]

Het IS per slot van rekening wel een GS bak hè?

Ik heb eens gehoord dat de koppelingsset van een acadyane ook past, daar zit meer “vlees” op, en ik meen dat het druklager ook steviger was….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 09:15 PM
  [ # 494 ]

Is die bak 1 op 1 uitwisselbaar met een GS-bak? De uitsparing voor een startmotor zit op een andere plaats, zo te zien.
@Bart: Diafragma-drukgroepen zijn de modernere keuze. Bij de meeste Citroëns vanaf begin jaren ‘70 ingebouwd, onder andere vanwege lagere bedieningskracht.

Citroen!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 31 augustus 2011 09:35 PM
  [ # 495 ]

Nee, die zijn niet uitwisselbaar, slechts het binnenwerk is afgeleid

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
33 van de 79
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook