34 van de 79
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 10:12 PM
  [ # 496 ]

Dacht ik al te zien. Smile

Citroen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2011 10:33 PM
  [ # 497 ]

Inderdaad, de Ami Super, de LN, de 2-clinder LNA en de 2-cilinder VISA hebben allemaal een bak afgeleid van de GS-bak.
Het grootste verschil zit in het koppelingshuis, deze is in alle gevallen korter van bouwlengte dan die van de GS-bak, dus ook een kortere prise-as.
De Ami Super heeft wel de remklauwen tegen de bak gebouwd, de overige weer niet.
De LN/LNA-bak heeft wel de gaten, maar weer zonder draad erin, de VISA-bak weer niet.
Ook zijn er diverse verhoudingen van overbrengingen, maar ook bij de GS/GSA-bak zitten er verschillen in afhankelijk van motortype.
Meer informatie biedt de site van wijlen Jeroen Cats.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 10:43 PM
  [ # 498 ]

very good

Citroen!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 31 augustus 2011 10:57 PM
  [ # 499 ]
DriverD schreef:

Goed bezig Bart!
Wel vreemd: Een vingerdrukgroep in 1979. Bij andere Citroën-modellen had je al veel eerder diafragma-drukgroepen.

Mijn ‘81 special heeft ook een 3-vingerige drukgroep.

Maareh, Bart, je bent inderdaad goed bezig man!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 september 2011 07:21 AM
  [ # 500 ]

Ik zie hier een visarijder voor het leven Laughing

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 september 2011 09:26 PM
  [ # 501 ]

Bedankt voor de complimenten en informatie!

@ Maurice, wie weet! Heb er erg veel schik van zo, het is net lego allemaal cool mad

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 september 2011 10:48 PM
  [ # 502 ]

Het blok is weer gemaakt!

De zuigerveer was niet gebroken, maar ze waren aan beide kanten wel erg slapjes. Versleten dus. De zuigers en cilinders waren nog erg mooi, maar om nou gebruikte veren van een ander blok te gebruiken zag ik niet zitten. Daarom heb ik er andere zuigers en cilinders in laten zetten.

De cilinders en zuigers komen van een 644 blok af uit 1985 met 130.000 km op de teller, uiteraard ook nog in een nette staat. Ik heb nu dus een blok met een snelle 630 nokkenas, en 644 zuigers/cilinders met meer compressie. Klinkt goed! Helaas heb ik het nog niet kunnen testen, want nadat ik het blok had ingebouwd gebeurde het volgende:

Hij doet het niet! Dan ga je checken..

Vonk—> check, overal aarde—> check, het zal toch wel benzine krijgen? Dat was eerst ook altijd goed. Benzine slang los, starten niks..

Benzine pomp overleden? Hoe kan dat nou zo ineens? Door het 4 weken stilstaan?

 

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 september 2011 10:52 PM
  [ # 503 ]

Dat kan ja. Je kan proberen de pomp “aan te gieten”, dus slang van pomp naar carbu eraf halen (losmaken bij de carbu) en dan in deze slang benzine gieten. Vervolgens met de startmotor de motor (en dus de pomp) laten draaien (bougies eruit, dan draait ie gemakkelijker).
Heb je kans dat je pomp het weet gaat doen.

Citroen!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 september 2011 11:09 PM
  [ # 504 ]

Geprobeerd, de slang loopt vol maar het zakt niet de pomp in. Als je dan gaat starten pomp hij de slang leeg maar verder niets.

 

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 september 2011 11:16 PM
  [ # 505 ]

Tank niet leeg?

Citroen!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 september 2011 11:17 PM
  [ # 506 ]

Nop, als ik het filter onder de auto losmaakte om een potje te vullen liep het er zo uit.

 

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 september 2011 11:19 PM
  [ # 507 ]

Dan zou ik even doorgaan met aangieten. Als de slang onder de auto vol is, gaat ie waarschijnlijk pompen.

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2011 11:19 PM
  [ # 508 ]

Euh Bart, snap ik het goed, als je de slang van de carburateur haalt, deze vol benzine zet en vervolgens de pomp laat draaien verdwijnt de benzine uit de slang? Hij zou in je gezicht moeten spuiten, heb je de slangen niet verkeerd om aangesloten op de pomp?

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2011 11:20 PM
  [ # 509 ]

Nah, als ik het nog eens lees klopt die redenering ook niet Very Happy

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 september 2011 11:25 PM
  [ # 510 ]

@ DriverD

Hij moet dus als het ware de hele slang onder de auto vol hebben tot het filter, na het filter loopt de boel met een bochtje omhoog en dan weer omlaag. Dan gaat hij onder de motorruimte door naar voren waar hij weer omhoog naar de pomp loopt. Dat laatste stuk moet dus ook vol? Hij krijgt het kennelijk niet over dat knikje heen. Ik zal wel eens kijken of ik die leiding onder het motorruim vol krijg met benzine dan. De benzine zakt niet door de pomp heen, dus zal ik hem onder de pomp los moeten maken.

@ Graddus

De slagen zitten goed, en de benzine wat in het stukje slang carburateur—> pomp wordt gegoten spuit hij er weer uit met mooie volle ...

 

Profiel  
 
 
34 van de 79
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook