Volgende week krijg ik ‘em: de zwarte C3 e-HDi Selection met Zenith-ruit
Afgelopen week ‘uit de showroom’ gekocht, en dus binnen een week al rijden
Verder alleen de optie Parkeersensoren. Ja idd, alleen die achteruitrij-hulpen, niet het hele Pack! Volgens de dealer komt dat een enkele keer wel voor dat een auto niet geheel volgens de folder is uitgevoerd. Helaas bleek echter niet leverbaar het Pack Visibilité (regensensor en automatische verlichting). Waarom nou weer niet? Erg handig en dat voor maar 240 euro..!
(ook geïnteresseerd in de nieuwe belastingregels voor deze auto? Kijk dan in de post Belasting vrijstelling)
Hallo,
Deze maand ben ik begonnen met een nieuwe baan en als perk mag ik een auto uitkiezen. Ik heb gekozen voor de C3 e-hdi selection (reed heerlijk met testrit en 14% bijtelling) en neig naar zwart als kleur. Ik hoorde dat je geen lichtmetalen velgen kan kiezen uit de fabriek.. Heeft iemand achteraf velgen onder zijn e-hdi c3 gezet? Zeg maar de Valonga (welke kleur is er naast grijs?) Ik hoorde namelijk dat als je dat doet de auto niet meer valt in de 14% bijtelling en als de douane je aanhoudt je de sjaak bent…
C3C3C3 schreef:Weet iemand wat de maximale grootte is van een dakkoffer voor een C3 uit 2011 met een Zenith dak?
Ik wil de maximale breedte en de maximale lengte weten.
En heeft er iemand de dakdragers bij Citroen gekocht? Zo ja, hoe breed zijn de dragers? Er zijn namelijk een heleboel dakkoffers die op dakdragers mogen staan die maximaal 7 cm breed zijn….
Wat de maximale grootte van een dakkoffer mag zijn zou ik niet weten. Wel uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de dragers vrij smal zijn (4,5cm). Toegevoegd een foto met de maten ingetekend. Hopende dat dit je vraag enigzins beantwoord.
Totaal aantal Berichten: 284
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
WilfriedvO schreef:Hallo,
Deze maand ben ik begonnen met een nieuwe baan en als perk mag ik een auto uitkiezen. Ik heb gekozen voor de C3 e-hdi selection (reed heerlijk met testrit en 14% bijtelling) en neig naar zwart als kleur. Ik hoorde dat je geen lichtmetalen velgen kan kiezen uit de fabriek.. Heeft iemand achteraf velgen onder zijn e-hdi c3 gezet? Zeg maar de Valonga (welke kleur is er naast grijs?) Ik hoorde namelijk dat als je dat doet de auto niet meer valt in de 14% bijtelling en als de douane je aanhoudt je de sjaak bent…
Kijk eens in de configurator op citroen.nl Volgens mij zijn lichtmetalen velgen wel als optie te bestellen op deze auto ....
Totaal aantal Berichten: 6
- C3 1.6 e-HDi 90 Dynamique
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik heb ze ook onder mijn lease auto besteld. Maar dan wel met dezelfde banden maat. Dan zou er zelfs qua verbruik niks van te merken zijn.
Hallo,
Vandaag hebben wij onze nieuwe zwarte Citroën C3 EHDI Selection opgehaald (vandaag op kenteken), vorige week woensdag gekocht. Wel stuk minder ruimte dan onze ingeruilde Seat Altea XL (1.9 TDI), maar scheelt wel veel wegenbelasting en rijdt heerlijk!!
Selection afgeleverd met trekhaak (vast), USB/bluetooth box (werkt geweldig, zelfs muziek van Iphone wordt gestreamd, belkwaliteit prima - ik was parrot 3100 gewend), hoge voorruit (Zenith), 16” wielen met, ECC en chroom accenten exterieur (striping, deurgrepen). Mooie auto, rijdt heerlijk, onze 3 kinderen (4, 8 en 10 jaar) hebben voldoende ruimte achterin. Alleen die bagageruimte, slik….stuk kleiner. Zal ff wennen zijn.
Ik zal proberen 1 of 2 foto’s te plaatsen.
De afgelopen week heb ik met plezier dit forum gelezen, veel bruikbare informatie (tot aan 1 van laatste post toe, over de dakdragers).
Patrick3 schreef:Hallo,
Vandaag hebben wij onze nieuwe zwarte Citroën C3 EHDI Selection opgehaald ...
Ik wil ook die chromen strips onder mijn ramen =((
Zouden die los te monteren zijn?
Nu 8700 km gereden.
Na 8700 km moet ik zeggen dat het nog steeds een makkelijke auto is.
Het verbruik is nog steeds laag.
100 km met 4,3 liter diesel of op 1 liter 23,2 km.
Het gemiddeld verbruik dat het display aangeeft is nu 4,0.
dthiemann schreef:Patrick3 schreef:Hallo,
Vandaag hebben wij onze nieuwe zwarte Citroën C3 EHDI Selection opgehaald ...Ik wil ook die chromen strips onder mijn ramen =((
Zouden die los te monteren zijn?
Geen idee of die los achteraf te monteren zijn….staat wel mooi he?
Heerlijke auto, eerste 226 km zitten erop, verbruik 4,2
Hallo,
13 aug. 2011, aangekocht, 15-8 besteld, C3 eHDI Airdream 90 Essential
Opties: Pack Zenith, My Way, thuiskomer wiel.
Ik lees net leverdatum? eind oktober, wanneer auto aangeschaft? Sibren van Anrooy?
Fotofreak
Nu 9500 km gereden.
Na 9500 km moet ik zeggen dat het nog steeds een makkelijke auto is.
Het verbruik is nog steeds laag.
100 km met 3,9 liter diesel of op 1 liter 25,5 km.
Het gemiddeld verbruik dat het display aangeeft is nu 4,0.
Totaal aantal Berichten: 6
- C3 1.6 e-HDi 90 Dynamique
Fotofreak schreef:Hallo,
13 aug. 2011, aangekocht, 15-8 besteld, C3 eHDI Airdream 90 Essential
Opties: Pack Zenith, My Way, thuiskomer wiel.
Ik lees net leverdatum? eind oktober, wanneer auto aangeschaft? Sibren van Anrooy?Fotofreak
Mijne is besteld op 12 Juli.
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Ik kom er maar niet uit,
We rijden (lees: mijn vrouw) een C3 X-tr en we willen (lees: ik wil) eigenlijk een C3 e-Hdi aanschaffen. De X-tr is inmiddels 7 jaar oud, met slechts 35.000km op te teller (5000km per jaar dus), op zich zonde om in te ruilen maar nu krijgen we er nog een paar centen voor terug.
Voor die paar kilometers is een diesel op zich niet interessant (misschien zelfs slecht), maar nu is ie nog zonder BPM, nog even zonder wegenbelasting en met hele scherpe aanbiedingen van Citroen.
Daarnaast heb ik hier eigenlijk nog geen negatieve ervaring gelezen en de proefrit die we gemaakt hebben was ook zeer positief.
Dilemma: Doorrijden of een mooie rode C3 e-Hdi Selection, ben beetje jaloers op al die mensen die aan het wachten zijn een zo’n mooie e-Hdi, ik vind het een mooi stoer en toch comfortabel apparaat en…..
het is zo’n mooi setje (kleuren passen mooi bij elkaar)
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Geld moet rollen….......
Als het eenmaal kriebelt blijft dat zo en inderdaad met de inruil hoef je niet weer een hele auto op tafel te leggen.
Go for it
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Maar neem wel een rooie.
Had ik ook gedaan, maar kon toen niet.