12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2011 02:21 PM
  [ # 166 ]

Trekhaak is nu koud vervormd. Vervangen is het devies.

Waarom denken mensen altijd dat het gunstig is dat er een trekhaak op hun auto zit bij een aanrijding aan de achterkant?

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7585
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 september 2011 02:31 PM
  [ # 167 ]

Geen idee. Je richt zelf vooral extra schade aan bij een ander als je niet oplet bij het parkeren.

Maar goed, mooi dat deze trekhaak wel zo geconstrueerd is dat ‘ie de klap niet doorgeeft.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 september 2011 02:52 PM
  [ # 168 ]

Het is vooral een leuke ‘parkeersensor’ inderdaad…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 september 2011 10:51 PM
  [ # 169 ]
DriverD schreef:

Waarom denken mensen altijd dat het gunstig is dat er een trekhaak op hun auto zit bij een aanrijding aan de achterkant?

Ehhh, nou?
Ik ben iig blij dat ik nu enkel de trekhaak hoef te vervangen, en niet de gehele achterkant… Nog een geluk trouwens dat de tegenpartij niet heeft proberen uit te wijken, want dan had-ie detrekhaak gemist.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 september 2011 10:57 PM
  [ # 170 ]

Ron,

in dit geval heeft de trekhaak de klap opgevangen maar was het harder gegaan dan had je dus kans gehad dat het subframe schade oploopt en blikwerk is beter te maken dan frame’s die scheef zijn.

iig gewoon de schade bij de tegenpartij claimen heb je verder geen rechtbijstand etc voor nodig gewoon formulier invullen ondertekenen en opsturen naar de verzekering.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2011 10:59 PM
  [ # 171 ]

Een trekhaak geeft de klap altijd door bij een aanrijding. En dan heb je vaak ernstiger schade dan je op het eerste gezicht kan zien. Bovendien verpest een trekhaak de -door de fabriek geconstrueerde- kreukelzone, waardoor bij een zware aanrijding de schade vooral bij de inzittenden vergroot wordt.

Citroen!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 september 2011 11:21 PM
  [ # 172 ]

Mja, dat klinkt allemaal aannemelijk. Maar kan in jullie opinie de conclusie van de schadeexpert volgen; omdat de deuren en achterklep nog goed open en dicht gaan, is constructie van de wagen niet aangetast? Zo nee, hoe kun je anders zien of het is aangetast?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2011 11:33 PM
  [ # 173 ]

Zeer nauwkeurig elk plaatdeel (vooral ook onder de auto) onderzoeken op vouwen/plooien en scheurvorming (hoe klein soms ook).

Citroen!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 14 september 2011 04:57 PM
  [ # 174 ]

Gisteren en vandaag bezig geweest om de koelvloeistof te vervangen, met het artikel van leontien uit het cx clubblad ernaast. Alles is goed gegaan, al heb ik de waterpomp moeten vullen door het gat waar de ontluchtingsnippel in zit.

Nu loopt alles, maar de fan slaat niet aan. Hij doet het wel als ik de contactjes op de schakelaar verbind, en de radiator zit vol koelvloeistof. De schakelaar zelf heeft ook altijd gewerkt. Wacht ik nu niet lang genoeg (Ik ben bang dat als ik te lang wacht, de koppakking eraan gaat…).

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 september 2011 07:48 PM
  [ # 175 ]

Als je er zéker van bent dat de schakelaar werkt, dan wacht je inderdaad te kort.
Ikzelf heb zonet een nieuwe gemonteerd, want ook ik twijfelde over zijn juiste werking.
Alleen…maakt het uit of je de blauw/witte en blauw/bruine draad wisselt? (voor de duidelijkheid: het is een driepolige schakelaar).
Zit ook in een BX..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 14 september 2011 09:12 PM
  [ # 176 ]

Niets aan de hand, idd te kort gewacht. Zojuist een stukje gereden, en bij thuiskomst sloeg de fan na 20 seconden aan.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2011 11:44 PM
  [ # 177 ]
ronvanzon schreef:

Gisteren en vandaag bezig geweest om de koelvloeistof te vervangen, met het artikel van leontien uit het cx clubblad ernaast. Alles is goed gegaan, al heb ik de waterpomp moeten vullen door het gat waar de ontluchtingsnippel in zit.

Heee Ron, dat maakt me blij!!!
Goed bezig!  very good

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 november 2011 05:25 PM
  [ # 178 ]

Ben momenteel bezig om de achterbank te herstellen. Het canvas (jute?) waarmee de zitting en rugdeel opgespannen waren, was geheel opgescheurd. Bij de campeerspeciaalzaak een meter tentstof gekocht, en de plaatselijke schoenmaker vriendelijk verzocht mij te helpen met het vastzetten van het canvas in het leer.

Nu ben ik bezig de hoofdsteunen van de achterbank te monteren, maar ze zitten wel erg los. Hoort dat zo te zijn? Ze wiebelen van voor naar achter, de “voet” zit vast met de 2 boutjes.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw tapijtje voor de hoedenplank, ik probeer zoveel mogelijk bij de originele kleur en lus te blijven, en ik denk dat ik de juiste al op het oog heb (is natuurlojk weer een van de duurste, minimale afname 1,5 mtr, en dan natuurlijk kamerbreed. Nog iemand behoefte aan een nieuw (beige) hoedenplanktapijt?

Oh ja, en ik ben bezig om de achtergordelkatrollen onder de hoedenplank te verwerken. Zodoede wordt het m.i. mooier, die lelijke kubussen stoorden me al een hele tijd (direct nadat ik ze er op had gezet, origineel zaten er geen gordels achterin.

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 12:54 AM
  [ # 179 ]
ronvanzon schreef:

Oh ja, en ik ben bezig om de achtergordelkatrollen onder de hoedenplank te verwerken. Zodoede wordt het m.i. mooier, die lelijke kubussen stoorden me al een hele tijd (direct nadat ik ze er op had gezet, origineel zaten er geen gordels achterin.

Gr Ron

Ha Ron!

Een mooi idee en het zou er goed uitzien als je die kubussen weet weg te werken! Hoewel het wel origineel is, maar inderdaad niet zo elegant.
Waar je wel rekening mee dient te houden, is dat het blokkeermechanisme is ontworpen op een specifieke positie van de ‘rol’ dus moet je wel zorgen dat de gordel er weer in exacte dezelfde hoek inrolt, anders kun je ‘m afrollen noch oprollen!  Dit luistert irritant nauw, is mijn ervaring.  Evil or Very Mad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 10 november 2011 10:49 AM
  [ # 180 ]

Hoi Leo,

origineel zaten de gordels er bij mij ook niet in, dus ik maak het juist weer iets origineler door de kubussen er weer uit te halen. Tegelijk ook weer minder origineel door gordels uit een VW Passat te gebruiken (met spanners in een “bruikbare” hoek), maar ja, als we relais van VW mogen gebruiken…

Ik zal binnenkort foto’s uploaden.

Maarreh, mijn vraag over de wiebelende achterhoofdsteunen? Het lijkt alsof ze lam zijn zo makkelijk kantelen ze naar voor en achter. Is dat normaal?

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook