Spannend hoor…
De BX vanochtend in de handen van de HEGRU achtergelaten voor een APK keuring, en hoogstwaarschijnlijk vervanging van beide ADALs. Ik zag de gepeperde rekening al hangen, en aangezien de BX na de aanrijding met het zwijn afgelopen zomer ook moeders mooiste niet meer is wilde ik bij bedragen van 350 € en hoger maar eens gaan denken aan een nieuwe…
Net belden ze op, dat ze m alvast bekeken hebben, en met het volgende lijstje:
[list]Niet allebei de draagarmen hoeven vervangen, dat scheelt alweer: allebei zou 180 euro kosten, nu 90 voor alleen de linkerarm.
de leeglopende accu kwam inderdaad omdat de accu slecht was, en omdat de koplamp linksvoor ergens kortsluiting maakte waardoor ie de accu leegtrekt als de auto stilstaat. Dat zou dus ook bij de nieuwe accu weer gaan gebeuren, en dat verhelpen ze even.
een groter probleem is de linkervooras: de ashoes is gescheurd, en daardoor heeft de as zolang aan vuil en vocht blootgestaan dat de as vervangen beter is dan alleen een nieuwe hoes. Sowieso moet voor een hoes al het wiel en de rem van de as af, dus de complete as doen is een kleine moeite.
de veerbollen voor moeten worden opgepompt, ik had al het idee dat de voorkant te laag lag de laatste tijd (ik zat voorover op m’n stoel)
de achterremmen moeten worden ontlucht, rempedaal voelde idd wat sponzig.
als laatste, een steuntje waaraan de uitlaat hangt even vastlassen. [/list:u]
Dit alles kost me 290 euro, en dat valt me redelijk mee, er lijkt zo al voor ongeveer 180 euro aan materiaal in te gaan… De HEGRU heeft er weer een tevreden klant bij, zo lijkt het vooralsnog. Vanmiddag na de rit weet ik natuurlijk meer, maar verdere ervaringen zal ik posten.
HEGRU is gewoon top, echt leuke schappelijke mensen daarzo!
ze hebben zelfs een klant helemaal in Delft!!!!!! (=me)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:HEGRU is gewoon top, echt leuke schappelijke mensen daarzo!
ze hebben zelfs een klant helemaal in Delft!!!!!! (=me)
En uit Enschede! (=me)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
de veerbollen voor moeten worden opgepompt, ik had al het idee dat de voorkant te laag lag de laatste tijd (ik zat voorover op m’n stoel)
Gefeliciteerd met de nieuwe APK! Weer een bx een jaar op de weg. Bovenstaande begrijp ik niet helemaal. Als je bollen opgepompt moeten worden zit er te weinig stikstof in en word de auto stugger (de verhoudig gas/vloeistof is anders) maar de hoogte blijft toch hetzelfde?
Hoogte wordt niet geregeld door de veerbollen maar door de hoogteregelaars. Veerbollen zijn echt alleen voor de vering. De auto is waarschijnlijk stugger geweest dan nu?
Voor de rest lijkt ‘t me een hele nette prijs voor deze werkzaamheden!!
waar zitten die kerels? Want dat klinkt allemaal best goedkoop, en helemaal met dit weer, die ijzige kou, dan heb ik geen zin om die klusjes allemaal zelf te gaan doen. (okok, als ik het geld had gehad)
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Veldhoven
ah, das inderdaad dan uitzonderlijk, een klant uit delft!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Robin schreef:DaanDus schreef:HEGRU is gewoon top, echt leuke schappelijke mensen daarzo!
ze hebben zelfs een klant helemaal in Delft!!!!!! (=me)En uit Enschede! (=me)
En uit Schiedam! (=me)
malle pietje schreef:waar zitten die kerels? Want dat klinkt allemaal best goedkoop, en helemaal met dit weer, die ijzige kou, dan heb ik geen zin om die klusjes allemaal zelf te gaan doen. (okok, als ik het geld had gehad)
Kijk eens naar hun geweldige website
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
je ziet dat ze hun tijd anders besteden dan sommige andere garage’s, waarvan alleen de website en de showroom mooi zijn.
Re: BX nu bij de HEGRU voor apk…
PieterB schreef:Dit alles kost me 290 euro, en dat valt me redelijk mee, er lijkt zo al voor ongeveer 180 euro aan materiaal in te gaan… De HEGRU heeft er weer een tevreden klant bij, zo lijkt het vooralsnog. Vanmiddag na de rit weet ik natuurlijk meer, maar verdere ervaringen zal ik posten.
Laat inderdaad even weten hoe de BX nu rijdt. Zet er ook even wat foto’s bij, want na de aanrijding kan ik me voorstellen dat mensen nu wel eens willen zien hoe je BX er nu uitziet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
voge schreef:je ziet dat ze hun tijd anders besteden dan sommige andere garage’s, waarvan alleen de website en de showroom mooi zijn.
Ja, hun tijd gaat zeker niet in hun website zitten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dat heeft ze zeker wel 12 seconden aan bloed, zweet en tranen gekost…
En misschien zelfs wel een halve minuut….(Ze zullen wel niet een heel snelle internet verbinding hebben)
Test
“Interneh? Da’s zoe iets nieuws?”
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Hegru heerscht. Ik heb mijn Toulouse voorzien van een nieuwe draagarm van de Hegru. Voor deze compleet nieuw gereviseerde arm vroegen ze minder dan wat ik alleen al aan materiaal kwijt zou zijn als ik het bij een lokale automaterialenzaak haal. Ofwel 60 EUR. Voor 30 EUR zetten ze hem er ook nog ff op en dat is ook geen geld, meja, soms komt het logistiek wat onhandig uit.